WIADOMOŚCI

Hamilton: jutro jadę po zwycięstwo
Hamilton: jutro jadę po zwycięstwo
Kierowcy zespołu McLaren mieli w Korei mieszaną sesję kwalifikacyjną. Najpierw Lewis Hamilton podejmując ryzyko przejazdu tylko na oponach miękkich w Q1, szczęśliwe uniknął wpadki odpadnięcia na tak wczesnym etapie czasówki, później, w Q2, pecha miał Jenson Button, który nie zdołał awansować do Q3 ze względu na żółte flagi, jakie pojawiły się pod koniec Q2 w trzecim sektorze po zatrzymaniu się na torze Daniela Ricciardo.
baner_rbr_v3.jpg
Lewis Hamilton, P3
„Jak do tej pory to był ciężki weekend jeżeli chodzi o wyciśnięcie z bolidu szybkiego okrążenia, więc trzecie pole startowe jest satysfakcjonujące.”

„W Q3 przyznam, że szczęśliwie wycisnąłem siódme poty z bolidu i jedynie Mark [Webber] oraz Seb [Vettel] wyciągnęli nieco więcej z tego co pozostało. Zobaczymy jak to będzie. Tak czy inaczej, Jenson wczoraj pokazał, że nasze tempo na długich przejazdach jest obiecujące, więc nie mogę doczekać się jutrzejszego wyścigu.”

„Aby pokonać Red Bulle będę musiał dobrze wystartować, dokonać prawidłowych decyzji strategicznych i nie popełnić żadnych błędów. Przed pierwszymi kilkoma zakrętami będzie także niezła okazja, aby wejść w cień aerodynamiczny bolidów przede mną.”

„Jutro dam z siebie wszystko, aby wygrać.”

Jenson Button, P11
„W ostatnim sektorze na moim pierwszym okrążeniu w Q2 zblokowałem koła, pojechałem szeroko i musiałem zredukować bieg do jedynki- na czym straciłem sporo czasu- jestem przekonany ,że tam spokojnie miałbym kilka dziesiątych sekundy zapasu.”

„Potem, na moim ostatnim przejeździe w Q2, straciłem czas ze względu na żółtą flagę. Wiedziałem, że mogę zyskać kilka dziesiątych sekundy w ostatnim sektorze, ale jak się okazało nie udało się, gdyż wywieszone zostały żółte flagi.”

„To jedna z tych rzeczy… Niemniej jutro będę parł do przodu z wywalczonej pozycji.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
bedes1999.99

13.10.2012 09:48

0

W 6 wersie zaraz przed wypowiedzią Lewisa jest błąd Daniele a nie Daniecle:). Szkoda Jensona moglo byc dużo lepiej:(.


avatar
kempa007

13.10.2012 09:53

0

thx


avatar
Skoczek130

13.10.2012 10:04

0

McL nie ma tempa na tyle dobrego tempa w wyścigu, aby zwyciężyć. Ale zobaczymy. Mam nadzieje, że Jenson szybko dobije do czołowej piątki. :)


avatar
xdomino996

13.10.2012 10:14

0

Żeby się nie zdziwił, RB jest nie do pokonania.


avatar
logel999

13.10.2012 10:16

0

Skoczek gadasz tak bo ty masz problem ... do Hamiltona ... wiem jak Myslisz ... Ale nie martw się bo Hamilton wygra


avatar
rokosowski

13.10.2012 10:28

0

@3 Prorok jaki czy cuś? Treningi mówią coś innego. A Button chyba się dostosowuje do poziomu Pereza


avatar
Jens

13.10.2012 11:34

0

Button stanie na podium jutro a w klasyfikacji generalnej pokona Hamiltona, żebyście się nie zdziwili!!!


avatar
Reaglag

13.10.2012 11:49

0

7. CHŁECHŁECHŁE. Śmieszny jesteś chłopcze. Lewis jtr jedzie po zwycięstwo a Button po drugie. Vettelka może uderzyc OGÓREK (Narain K.- jakby ktoś nie wiedział) a Alfonso stuknie Grosjean.


avatar
logel999

13.10.2012 12:44

0

8@ Mądrze gadasz ;)


avatar
Skoczek130

13.10.2012 13:20

0

@Realgag - szanse są połowiczne. Równie dobrze może to zdarzyć się HAMowi. @rokosowski - zarżnie gumę po kilku okrążeniach. ;)


avatar
Skoczek130

13.10.2012 13:21

0

A na serio - blokowanie kół to ewidentny problem, który ciężko będzie rozwiązać. Zapowiada się więc powtórka z 2011r.


avatar
dexter

13.10.2012 13:45

0

Button jest takim kierowca, ktory przewaznie walczy z niska temp. na przedniej osi. Przejawia sie to poprzez blokowanie kol przy dohamowaniach. Nastepnie w zakrecie kiedy bolid slizga sie poprzez przednia os. To jest jego styl jazdy, plus taki aspekt jak dzisiaj, gdy dochodzi do tego ze kierowcy sa na bardzo miekkiej gumie i szczegolnie przy tej strukturze asfaltu jaka panuje w Korei, gdzie energia nie zostaje na opony tak oddana jak normalnie, tylnie kola bardzo szybko sie nagrzewaja, poniewaz musza cala swoja sile, energie przelozyc na tor, przednie kola z regoly potrzebuja troche dluzej kiedy mieszanka jest tak miekka. Dodatkowo wystepuje taki problem ze tylnie opony sa do wyrzucenia, gdy przednie nabieraja odpowiedniej temp. Z tym kierowcy musza sobie poradzic. W piatek dochodzil taki problem , ze na poczatku 2 treningu tor byl dosc brudny (slaby Grip), a kierowcy popelniali dosc duzo bledow. (jesli opona nie ma odpowiedniej temperatury, a kierowca sie troche pomyli, kolo przez moment sie zablokuje, wtedy taka opona natychmiast traci Grip, kierowca z latwoscia przestrzela Apex. Natomiast jesli opona posiada dobry Grip i sie zablokuje, to zawsze mozna jeszcze w miare dobrze pokonac zakret). Miekkie (zolte) opony przez ok. 7, 8 okrazen dosc stabilnie sie zachowywaly, choc jak wspomnialem - problemy z rozgrzaniem. (uzyskanie odpowiedniego okna temp.) Super - miekkie sa z doswiadczenia zaleznie od bolidu 0,3-0,7 szybsze na rundzie. Interesujace zjawisko mozna bylo zauwazyc, ze super-miekka mieszanka potrzebowala wiele okrazen, aby na niej optymalny czas wykrecic (tzn. w normalnym przypadku, gubi sie niepotrzebnie duzo czasu, wtedy byloby dobrze zoptymalizowac przygotowanie opony, setup, temperature opony, nawet wczesniej zalozyc koce rozgrzewajace, aby wczesniej uzyskac jej maksymalny punkt pracy). Bardzo waznym aspektem jest takze, kiedy taka opona uzyska opymalna temp. pracy. Jak dlugo wytrzymie, a przede wszystkim jak sie ona szybko zuzywa? Trzeba dokladnie przeanalizowac dwie mieszanki, jak beda sie takie opony w symulacji Quali i w symulacji wyscigu zachowywac? Interesujace jest takze, jak zachowuje sie zatankowany bolid ( roznica tutaj w Korei na torze to prawie 7 sek.) w porownaniu do jednego okrazenia na roznych mieszankach? W piatek bylo wazne aby wybrac juz odpowiedni kompromis bardziej pod Quali, czy bardziej pod wyscig? Wszystko zalezy od bolidu, jeden dobrze spisuje sie z tymi samymi ustawieniami na Quali i na wyscig. Inny bolid nie. To jest pytanie, jaki Setup wybrac na Quali? Jaka strategie, znajac wytrzymalosc opon. Jak wspomnialem wyzej, przewaznie tylnie opony zuzywaja sie szybciej, auto staje sie nadsterowne, tyl bolidu zaczyna sie slizgac, jesli teraz wybiore auto ustawione bardziej pod Quali, to mam ryzyko, ze opony zaczna sie szybciej zuzywac, wieksza nadsterownosc, w wyscigu bolid jest wolniejszy i zwieksza sie prawdopodobienstwo dodatkowego stopu. Dlatego tak wazne sa info. zbierane na temat poszczegolnych mieszanek opon. Zasadniczo ciezko jest na takim torze gdzie sa dlugie proste, szybkie i wolne zakrety dobrze wybrac wlasciwy setup. Zawsze to jest jakis kompromis Temat jest dosc obszerny ;-)


avatar
ULTR93

13.10.2012 16:58

0

Lewis stanie na podium. Mam nadzieję. Na Jensona też liczę. Dla niego mniej więcej 5 miejsce.


avatar
Reaglag

13.10.2012 17:14

0

13. Sprecyzujmy. Na 1 stopniu podium. 10,11. Nie kracz bo wykraczesz.


avatar
Angulo

13.10.2012 18:10

0

Szanse na tytuł mnimalne, ale ja będe wierzył do samego końca.


avatar
kmicic

13.10.2012 20:17

0

"Hamilton: jutro jadę po zwycięstwo" Oczywiście. Wszyscy wielcy startują z drugiej i trzeciej linii. Niech zgniotą robaki.


avatar
waldi1

13.10.2012 20:51

0

Do tych co wierzą slepo w RB oni nie są bogami i tak jak innych i ich da się pokonać. Jest kilka dobrych zespołów które przy odrobinie szczęscia mogą ich zostawić w tyle. Ten byk tylko tak grożnie wygląda.


avatar
Reaglag

14.10.2012 09:43

0

LOLQ


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu