Wygląda na to, że w ramach planów nowego właściciela Hispanii – spółki Thesan Capital – pod koniec trwającego sezonu Vitantonio Liuzzi pożegna się z bolidem HRT F111. Jego miejsce ma bowiem zająć Javier Villa, 23-letni Hiszpan, który obecnie ściga się w serii WTCC.
„Tak, to wszystko prawda” - powiedział Villa poproszony przez Italiaracing o skomentowanie doniesień. „Mam niezłą szansę na debiut w Formule 1 wraz z Hispanią”.Media sugerują również, że debiut 23-latka za sterami bolidu Formuły 1 może nastąpić już wkrótce – podczas jednego z piątkowych treningów. Pierwszy pełny weekend Villa ma jednak zaliczyć dopiero podczas listopadowego GP Brazylii.
„Formuła 1 jest wspaniałą i bez wątpienia nieoczekiwaną okazją” - komentował Jose Ramon Galan, doradca hiszpańskiego kierowcy. „Zobaczymy jak rozwinie się sytuacja”.
18.07.2011 10:39
0
Taa HRT niedługo co wyścig będzie miało nowego kierowcę...
18.07.2011 11:22
0
żeby tylko limitu kierowców na sezon nie przekroczyli
18.07.2011 11:29
0
Jaki jest limit?
18.07.2011 11:33
0
Nie ma (chyba) kierowca daje kasę i jeździ.
18.07.2011 11:41
0
No cóż. Chyba Hiszpan zorganizował kolejny wkład finansowy dla hiszpańskiej ekipy. Czołgania do końca sezonu ciąg dalszy. Liuzzi powinien stamtąd uciekać. Tylko dokąd?
18.07.2011 12:03
0
Ten kto debiutuje w HRT będzie miał marną przyszłość....
18.07.2011 12:13
0
oglądam wtcc i powiem tyle, Villa jest cienki jak sik pająka. co chwilę jakieś wpadki kolizje i kary. że też nie szkoda zespołowi czasu na takiego kierowcę. czy można dostać superlicencję ścigając się wcześniej w serii samochodów turystycznych? swoja drogą ktoś oglądał pierwszy wyścig w Donington Park? czub stawki był nudny( jak zwykle 3 szewrolety od startu do mety), ale w środku działo ! Volvo szalało:)
18.07.2011 12:38
0
Drugi wyścig był tez ok
18.07.2011 13:00
0
@7 przecież di resta ma licencję a wcześniej jeździł w wtcc
18.07.2011 13:03
0
9. Di Resta jezdzil w DTM
18.07.2011 13:03
0
@9 di resta jezdzil w dtm. a to ogromna różnica
18.07.2011 13:05
0
7. Villa w latach 2006-2009 szcigal sie w GP2
18.07.2011 13:11
0
@9 di Resta jeździł w DTM i zdobył mistrza a ta seria ma więcej wspólnego z F1 niż z WTCC pod każdym chyba względem poza wyglądem aut... co do Villi - jest dość przeciętny ale przecież to nie nowość w F1, że kasa robi swoje ;) na jego obronę trzeba jednak pamiętać, że przed epizodem z WTCC jeździł aż 4 sezony single seaterem w GP2 i wygrywał nawet wyścigi! więc jeździć umie... co do zaś superlicencji - to jest dziwny temat bo pamiętam jak dziś, że Kubica w 2005 miał być 3cim kierowcą i jeździć w treningach w Minardi i... nie dostał superlicencji pomimo sukcesów w WSbR gdyż nie miał w ogóle na koncie km w bolidzie F1 podczas testów... natomiast ostatnio każdy dostaje licencje jak leci - czy ma zaliczoną odpowiednią ilość testów i treningów czy nie... tzn. teraz byłoby ciężko odrzucać wnioski na podstawie zbyt małej liczby przejechanych km z prozaicznego powodu - nie ma testów w trakcie sezonu :) i chyba dlatego teraz dają wszystkim jak leci... choć akurat Villa zasłużył na licencję bo ma zaliczonych kupę wyścigów w GP2 :)
18.07.2011 13:12
0
o widzę nie odświeżyłem strony i powtórzyłem to co kilka osób pisało wyżej :)
18.07.2011 13:17
0
Villa w F1 dlugo sie nie utrzyma
18.07.2011 13:40
0
Kierowcy mogą zmieniac się co weekend. Ja zespół woli. ;] Co do Villi, jest to kierowca, który w wieku 20 lat już stawał na podium i wygrywał wyścigi GP2. Później jego kariera trochę zahamowała. Teraz jeździ w WTCC, ale jak widac, ma dzianych sponsorów. Nie ma przeciwko niemu żadnych zastrzeżeń. Liuzzi nie jest wybitnym driverem, aczkolwiek życzę mu jak najlepiej. HRT bardziej opłaca się jednak przyjąc "swojego" kierowcę, z "większym portfelem", aniżeli płacic Włochowi, który i tak tym bolidem szans na punkty nie ma! ;]
18.07.2011 13:41
0
"""Nie mam ;/
18.07.2011 13:44
0
@devious - DTM ma więcej wspólnego z F1, niż WTCC!? ;] No co ty... chyba, że chodzi Ci o koncerny samochodowe, typu Mercedes. ;] Co do superlicencji, GP2 to najwyższa juniorska seria wyścigowa, a staż Javiera w niej jest wręcz ogromny! ;)
18.07.2011 13:45
0
@TommyRMF1 - oj nie powiedziałbym. ;] Ricciardo w przyszłym roku może zastąpic nawet Marka Webbera w RBR! ;)
18.07.2011 13:48
0
@pjc - Liuzzi powinien się cieszyc, że w ogóle startuje. Lubię go, ale w czasie swojej kariery w F1 nie pokazał za dużo. W FI regularnie lał go Sutil, więc nie świadczy to o nim dobrze. Tonio ciężko będzie utrzymac się w F1, chyba, że znowu będzie testowym. ;/
18.07.2011 13:53
0
4. Blaz Chyba jednak jest . Z tego co pamiętam to bez żadnych sankcji kierowcę jednego bolidu można zamienić trzykrotnie ......
18.07.2011 14:07
0
Jeżeli regulamin się nie zmienił to w jednym zespole w trakcie sezonu może chyba wystąpić czterech kierowców.W 2007 roku Spyker użył czterech kierowców i pamiętam,że wtedy mówiono o wykorzystaniu kimitu. Apropo Javiera to nie będzie on takim debiutantem bo zaliczył już testy w BMW-Sauber (2007-Jerez) wspólnie z Marko Asmerem (po którym słuch jakoś zaginął).
18.07.2011 14:10
0
limitu...nie kimitu..co ja piszę.
18.07.2011 14:25
0
@Kazik - Asmer niestety zawiesił karierę ze względu na brak funduszy. ;/
18.07.2011 22:31
0
@18. Skoczek130 - oczywiście, że DTM ma więcej wspólnego z F1 niż WTCC, choćby z powodu poziomu aerodynamiki a limit jest 4 kierowców w sezonie w jednym zespole
19.07.2011 10:28
0
Villa to ten piłkarz ??? ;-))
19.07.2011 15:35
0
@Skoczek130 jak już mówiłem DTM jest bliżej F1 niż WTCC praktycznie pod każdym względem poczynając od samej konstrukcji "bolidu" a kończąc na poziomie rywalizacji (jakości kierowców - przez DTM przewija się cały zastęp byłych kierowców F1 zaś w WTCC to są rodzynki typu Zanardi czy Monteiro) długości wyścigów, pitstopach itd itp - w DTM są to prototypy z nadwoziem tylko udającym auta seryjne czyli coś jak w NASCAR... w DTMach jest dużo mocy (nie wiem ile teraz, ale już kilkanaście lat temu było to ponad 500 koni!), dużo trakcji, są świetne zawieszenia, opony i hamulce oraz całkiem rozbudowana aerodynamika... no i regulamin techniczny jest dość liberalny więc inżynierowie mogą się popisywać trochę jak w F1 - przynajmniej tak było kilka lat temu, nie wiem może teraz coś pozmieniali ;) w WTCC za bardzo nie ma kombinacji, dąży się do wyrównania szans (choć ostatnio wynikło wielkie zamieszanie zw. z silnikami, nie ma już walki w czubie i takiego jak kiedyś wsparcia producentów i ogólnie seria trochę jakby podupadła) i podkreslam nie jestem ekspertem od WTCC czy BTCC ale wydaje mi się, że jednak DTMy to własnie taka F1 w nadwoziach turystycznych zaś WTCC jest serią popularną ale dosyć niskobudżetową i jednak dzieli ją od F1 ogromna przepaść... DTM kojarzy mi się właśnie bardziej z F1 niż z WTCC - poza oczywiście samym wyglądem aut :)
20.07.2011 09:03
0
Vitantonio Liuzzi z tego co wiem wpakował do hrt całą odprawę z Force India.. chciał walczyc.. walczył.. z Kartikejanem... a teraz co? juz mu dziękują?
20.07.2011 18:59
0
@devious i @masabitumiczna - ok, zgadzam się. pzdr ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się