Zmiany zaproponowane przez kierowców dotyczące sposobu używania tylnego skrzydła nie zyskały pełnego poparcia wśród zespołów.
Podczas wczorajszego spotkania GPDA (Stowarzyszenie Kierowców GP), według tego co donosi fiński Turun Sanomat, kierowcy chcieli aby używanie ruchomego tylnego skrzydła zostało ograniczone jedynie do wyścigu, tak aby podczas treningów i kwalifikacji móc skoncentrować się na prowadzeniu auta.Zmiana ta nie zyskała jednak jednomyślnego poparcia wśród ekip. Jak podaje fińskie źródło ekipa Red Bulla poprała wniosek, podczas gdy Ferrari było jemu przeciwne.
„Dostrzegamy okazję do zrobienia czegoś teraz, aby nie rozmawiać o czymś [wypadku] po fakcie” mówił Heikki Kovalainen z Team Lotus.
Inną obawą kierowców F1 mają być właściwości opon deszczowych. „Większość kierowców zgadza się, że musimy poprawić przyczepność” miał powiedzieć Felipe Massa dla El Mundo. „Jeżeli będziemy mieli Grand Prix takie jak w Korei w ubiegłym roku, będzie ciężko rozegrać wyścig.”
11.03.2011 09:08
0
Tak, kierowca chce jeździć bolidem, a nie obsługiwać go.
11.03.2011 09:13
0
Dokladnie maja w stu procentach rację
11.03.2011 09:17
0
ograniczone do wyścigu też się zgadzam ale jeszcze jak by mogli go używać kiedy by chcieli a nie tylko w wyznaczonych strefach na torze
11.03.2011 10:19
0
3. kam39, chyba nie wiesz o czym piszesz...
11.03.2011 10:34
0
Usunięty
11.03.2011 10:36
0
4. A wg mnie ma rację. Nawet, jeśli obaj kierowcy użyją skrzydła, to wyprzedzenie będzie łatwiejsze, bo przy wyjeździe poza tunel aerodynamiczny nie straci tyle prędkości co bez ruchomego skrzydła. Ale to tylko przypuszczenia, zobaczymy w praktyce, będzie źle to zmienią.
11.03.2011 10:47
0
6. athelas, gdyby mogli używać kiedy chcą to przycisk by był wciśnięty przez prawie cały tor. Zwalniany byłby tylko na szybkie zakręty. Bezsens.
11.03.2011 10:48
0
@1. michal669 - ładnie to ująłeś. Pełna zgoda.
11.03.2011 10:55
0
A mi się podoba skrzydło w kwalifikacjach. Kierowca, który szybciej "wyłączy" docisk tylnej osi na wyjściu z zakrętu będzie miał dużą przewagę, za wczesne użycie skrzydła = wylecenie z toru. Więc wraca jazda na krawędzi ;)
11.03.2011 10:59
0
narzekają ci ktorym opuszczenie tylniego skrzydła nie wiele daje a wiele mogą stracić na prostych
11.03.2011 11:03
0
7. sydemon a kanałem f jak było?? nie było żadnego przepisu regulującego kiedy można było go użyć to po co ma być i przy tylnym skrzydle?? efektem kanału f i tylnego skrzydła jest praktycznie to samo(nie uwzględniając docisku na tylną oś)
11.03.2011 11:22
0
11. kam39, ja bym nie powiedział, że działanie "jest praktycznie takie samo". Uruchamianie systemu jest również inne (bardziej absorbujące kierowcę).
11.03.2011 12:50
0
10. Nie koniecznie. Red Bull z tego, co kiedyś komentatorzy na testach zauważyli ma najlepiej działające skrzydło. W dodatku ich bolid mocno nastawiony na docisk, przy używaniu ruchomego skrzydła raczej zyskał by najwięcej.
11.03.2011 13:37
0
Jesli kierowcy tak cha, to znaczy, ze jest cos na rzecy i powinna byc zmiana...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się