WIADOMOŚCI

Vettel znów na czele tabeli
Vettel znów na czele tabeli
Za nami drugi dzień przedsezonowych testów pod Barceloną. Podobnie jak wczoraj, na czele tabeli uplasował się Sebastian Vettel. Niemiecki kierowca poprawił swój wczorajszy czas o przeszło sekundę.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo porannych chłodów, warunki atmosferyczne panujące w północno-wschodniej Hiszpanii dopisały kierowcom i zespołom. Od początku sesji tor był suchy, co pozwoliło rozpocząć testy na gładkich oponach.

Na drugim miejscu w tabeli znalazł się Jaime Alguersuari, który swój czas wykręcił w ostatnich trzydziestu minutach sesji. Za czołową dwójką uplasował się Fernando Alonso. Prowadzony przez Hiszpana bolid ekipy z Maranello rano odmówił posłuszeństwa, przerywając dobrą passę zespołu. Według włoskiej stajni, problem w F150th Italia związany był z elektroniką. Były mistrz świata na kilkanaście minut przed zakończeniem sesji, ku uciesze swoich kibiców zgromadzonych na torze, uzupełnił czołową trójkę.

Za najszybszą dziś trójką uplasował się Rubens Barrichello, który przed południem zajmował pozycję lidera w tabeli z czasami. Po południu Sebastian Vettel postawił jednak poprzeczkę nieco wyżej, uzyskując najlepszy czas sesji – 1:23.315.

W samej końcówce sesji na piąte miejsce w tabeli awansował Nick Heidfeld za sterami Lotusa Renault R31. Niemiec po południu przejął obowiązki testera ekipy z Enstone, pokonując 41 okrążeń za sterami czarno-złotego bolidu. Do przerwy obiadowej samochód zespołu prowadził Witalij Pietrow, który zdołał pokonać 61 kółek, najszybsze w czasie pozwalającym na uplasowanie się na jedenastej pozycji w tabeli. Rosyjski kierowca dwukrotnie spowodował dziś wstrzymanie sesji.

Szósta i siódma lokata to dwaj najaktywniejsi dziś kierowcy – Kamui Kobayashi i Nico Rosberg pokonali odpowiednio aż 125 i 131 okrążeń hiszpańskiego obiektu.

Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Jenson Button, Paul di Resta oraz Heikki Kovalainen. Kierowca McLarena borykał się dziś z problemami z hydrauliką, które sprawiły, że udało się pokonać zaledwie 54 okrążenia.

Druga dziesiątka to Witalij Pietrow, a za nim Vitantonio Liuzzi testujący dziś bolid HRT, Timo Glock za sterami MVR-02 oraz Ricardo Teixeira sprawdzający samochód Teamu Lotus.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
Pewlo

19.02.2011 17:12

0

Jak na razie po testach tylko RedBull i Ferrari są w formie ,reszta coś się z tyłu wlecze :)


avatar
Chyllus

19.02.2011 17:13

0

Pietrow od początku testów nie zawodzi. Nadal będzie dostarczał wielu okazji do wyjazdu SC. Myślę że powoli można już mówić o formie poszczególnych ekip na początek sezonu. RedBull nadal mocny a i Heidfeld z pewnością w ogonie nie będzie..


avatar
david9

19.02.2011 17:19

0

Jak narazie widac że najmniej problemów mają Ferrari i RedBull. Bolidy szybkie bezawaryjne w zasadzie w każdym treningu przejeżdzaja najwięcej okrążeń i są wysoko w tabeli. W sumie żadna rewelacja po tych zespołach można było się tego spodziewać. Pozostali hmm różnie to bywa raz lepiej raz gorzej więc ciężko ocenić.


avatar
jurcek

19.02.2011 17:27

0

To idąc Twoim tokiem, Toro Rosso będzie walczyła o podia. Ja pier...e...


avatar
roberttc

19.02.2011 17:28

0

Choć to testy fajny wynik zrobiło Toro Rosso Red Bull i Mercedes robiły dzisiaj chyba symulację wyścigu, Ferrari podobnie.


avatar
kolejorz1922

19.02.2011 17:30

0

Lotus, HRT i Virgin nadal wyraźnie odstają, a liczyłem, że coś w tej kwestii się zmieni!


avatar
roberttc

19.02.2011 17:33

0

tvn24 rozpoczął sie reportaż z wypadku RK


avatar
szalek

19.02.2011 17:42

0

moim zdaniem Pietrova powinni zastapić Senną ;//


avatar
xdomino996

19.02.2011 17:42

0

Mnie to właśnie ciekawi czy Toro Rosso zrobiło "dobry bolid" czy po prostu śmigają z pustym bakiem bo praktycznie zawsze tak w czołówce są


avatar
RoyalFlesh F1

19.02.2011 17:45

0

9. xdomino996 Podstawowe pytanie jest czy przypadkiem nie dostana w koncu jakies dane od RBR. Przeziez dla Helmuta Marko i jego planu strategicznego lepiej byłoby jakby RBR był na czele a TR troche z nimi.


avatar
saint77

19.02.2011 17:49

0

@2. Chyllus: Petrov ma cichy kontrakt z Mercedesem na promocję SLS AMG. Od tego ile dostanie jest zależna liczba wyjazdów SC na tor:) Co do testów to może i faktycznie to tylko próby, ale "waka waka" będzie w czołówce i kto wie, czy znowu nie zdobędzie tytułu? Mam nadzieję, że ALO do tego nie dopuści:)


avatar
nadek96

19.02.2011 18:02

0

Bez Kubicy LRGP nie ma na co liczyć jak Rober wróci to będzie musiał zastąpić Pietrova.


avatar
rafam

19.02.2011 18:06

0

Boje się że Marco miał racjie że RedBull zdublowałby całą stawkę.


avatar
cyk

19.02.2011 18:06

0

12. nadek96 Uwierz kolego że nawet jak Pietrov bedzie miał 5 razy mniej pkt od Nicka to i tak Heidfeld będzie musiał znów sobie odpocząć


avatar
asuser

19.02.2011 18:08

0

dla Heidfelda ten sezon to szansa i nie chodzi nawet o angaż w Renault ale inne zespoły


avatar
Desper

19.02.2011 18:18

0

Te RedBulle już mnie denerwują. Znowu prawie wszystkie pole psition dla Vettela lub Webera będą?


avatar
czajan101

19.02.2011 18:36

0

Mnie zastanawia tylko jedno... kiedy rusek sie nauczy jeździć po torze. No i heidfelda ani ruska nie rusza, zobaczycie panowie ze kubek zostanie bez niczego nawet jak bedzie zdrowy i gotowy.


avatar
fezuj

19.02.2011 18:38

0

17. czajan101 - kiedyś się nauczy ( chyba) a w tej chwili jest mistrzem jazdy poza torem - cóż dobre i to ;)


avatar
brylant

19.02.2011 18:42

0

17. czajan101 to czemu renault podpisał kontrakt z Robertem a nie z krasnalem ogrodowym w 2010


avatar
komik

19.02.2011 18:43

0

Nie może zostać bez niczego bo ma kontrakt do 2012 jako kierowca podstawowy a nie zastępczy no nick jest kierowcą zastęczym a Robert jak wyzdrowieje to wróci na bank na swój fotel a nick będzie patrzył się wtedy z boku.


avatar
asuser

19.02.2011 18:43

0

pamietam ze Heidfeld pobił rekord pod względem ukończonych wyścigów pod rząd, a passa została przerwana nie z jego winy tylko dlatego, ze ktoś go stuknał, chyba w Singapurze. Heidfeld to moze być TOTALNE przeciwieństwo Petrova


avatar
komik

19.02.2011 18:44

0

To nawiązanie do 17


avatar
piotrek74

19.02.2011 18:47

0

Co jest z MCL że tak mało kółek kręcą ,czyżby są tak pewni siebie ,czy to futurystyczne podejście daje się we znaki .


avatar
tadex

19.02.2011 19:14

0

Owszem, to tylko testy ale wyniki "idą w świat", więc nie jest tak, że miejsce w danej sesji nie ma znaczenia. Jestem przekonany, że każdemu zależy aby jego bolid był jak najwyżej. Red Bullowi dobrze życzę ale nie aż tak bardzo, Ferrari kręci kółka a czasy nieszczególne? Nie wierzę żeby ambitny Fernando olewał uzyskiwanie dobrej pozycji, a jego jak wiadomo, satysfakcjonuje jedynie nr1, więc co jest z Ferrari? Na wygląd bolid solidny ale czy będzie to rewelacja, śmiem wątpić? Ale może?


avatar
Bananovvy

19.02.2011 19:32

0

Dobry wynik Heidfelda, bo długo się bolidem Renault nie najeździł, a poza tym jest on przystosowany pod Kubicę, ale piąte miejsce to nie jest przecież zła lokata ;P


avatar
rafam

19.02.2011 19:32

0

24. tadex zgadzam się już pod innym tematem pisalem że Ferrari będzie traciło od 0,4 do ok 1s na kółku. Rewolucji brak dlatego Mclaren i Renault zaryzykowali i zaprojektowali bardzo odważne bolidy bo wiedzieli że tylko tak mogą pokonać RedBulla. Zresztą z tego co pamiętam to RedBull miał w roku 2009 docis zbliżony do bolidów korzystających z podwójnych dyfuzorów dlatego pewnie nie mieli problemów z adaptacją do nowych przepisów.


avatar
brylant

19.02.2011 19:51

0

jesteś wesoły człowiek jaj twierdzisz że ferrari będzie traciło ok 1s na kółku


avatar
SilverX

19.02.2011 20:10

0

Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na to, że Red Bull jest nie do pokonania....


avatar
Blaz

19.02.2011 20:13

0

Ferrari jest bardzo równe mają zrobioną ogromną ilość kilometrów na pewno jednym z czynników sukcesu to bezawaryjność ,ale czy są szybcy?? RedBull wczoraj nr1 dziś nr1. O ile wczorajszy wynik wydawał mi się mocny bo ta różnica była duża to już dziś mam troszkę inny ogląd na to bo 2gi był Alguersuari ze stratą 0.2 także to jakoś mi się tak nie do końca przekłada. Wreszcie pojeździł sobie Rosberg ale hmmm.... chyba Mercedes jest dość dużą zagadką dla mnie. Jeżeli zrobili bolid typowo pod Schumachera a on jak i Rosberg bedą osiągać miejsca 8-10 to ...... ciężko to widzę miejmy nadzieję że będzie pozytywniej. Największa dla mnie osobiście zagadką jest Mclaren cholera nie mam pojęcia co tam się dzieje. Chyba się zgodzę ze zdaniem różnych obserwatorów o tym Bolidzie. Jest tak radykalny że "wygrają" wszystko albo będzie klapa Lotus Renault no niby jeżdżą ale odnoszę takie wrażenie jak by nagle brakowało im iskry albo jakiegoś trybika w tej całej maszynie. I nie zrozumcie mnie źle ja nie mówię, że jak by tam Robert był za kierownicą to by asfalt się za nim zwijał. Tu chodzi o tą chemię jaką wytwarzał Robert w zespole ,że wszyscy się starali bo tam jest koleś ,który naszą pracę przekłada na rzeczywiste wyniki i potrafi wycisnąć z tego każdą dziesiątą i setną sekundy. Taki brak wiary z resztą trudno mieć wiarę skoro jest też w tym zespole kierowca który całą energię przekształca w to jak tu najefektowniej i jak największą ilość razy wypaść z toru. Ja oglądam F1 od ponad 20 lat ale takiego ... tak beznadziejnego ,tak słabego kierowcy jak Petrow F1 chyba nie miała. I jeszcze w tamtym roku go broniłem ale to zaczyna być naprawdę śmieszne To ,że Petrov ma kontrakt jako kierowca podstawowy nie znaczy ,że może co sesje rozwalać bolid .... bądźmy poważni. Już raz o tym pisałem że to będzie wysoce nieprofesjonalne ze strony LRGP. Już w tamtym sezonie fachowcy od F1 zaczęli zadawać pytanie ile cierpliwości trzeba mieć aby ciągle stawiać na Rosjanina. Ja osobiście uważam ( i mam nadzieje się o tym przekonamy ),że jeżeli to tak dalej będzie wyglądać i Petrov nie zrobi postępów to zostanie zastąpiony przez innego kierowcę i zależnie od sytuacji będzie to Robert(o ile zdrowie pozwoli) lub któryś z kierowców testowych. Pozdrawiam


avatar
kojack

19.02.2011 20:24

0

W sumie Witek ma teraz utrudnione zadanie bo nie będzie jak zerżnąć ustawień z bolidu Roberta. Teraz jeździ nim krasnal więc balans (a nawet wysokość fotela ;) ) na pewno mu nie będzie leżał. Niestety ale okaże się jak bardzo daremnym kierowcą jest PET. I obym się mylił choć zwątpiłem w niego już w ubiegłym sezonie.


avatar
SIROTKA

19.02.2011 20:49

0

Taka ciekawostka.. Ambicje Schumachera zaczynaja opadac... Podium, i byc może wygrana ... Sobota, Luty 19, 2011 - 10:40, D. Thys Nie tak dawno temu, Michael Schumacher stwierdził, jego cel 2011 będą takie same jak to miało miejsce przed rozpoczęciem ubiegłego sezonu: wygrac tytuł mistrzowski. Ale po długim pilotowaniu nowego W02, jego ambicje mocno opadly. Obecnie mówi się o podium, i byc może wygranej. "Nasz cel jest taki sam,jak kilka tygodni temu i jest to skonczenie na podium, a w najlepszym przypadku jednego zwyciestwa w tym roku", powiedział Michael Schumacher. "Jest bardzo trudno ocenić nasze działania już teraz, ponieważ tak czy inaczej, będziemy modyfikowac nasz bolid od pierwszego wyścigu w Bahrajnie. Jak nasz samochód będzie ewoluować w porównaniu do innych? Nie wiemy jeszcze, "dodał mistrzem Niemiec. Co jest najbardziej korzystne dla Schumachera, to poziom zaufania okazywany przez Mercedesa, w tym tygodniu w Barcelonie. "Mieliśmy dobry dzień. To bardzo satysfakcjonujące, udało się zakończyć wyścig bez żadnych problemów."


avatar
RobertoF1

19.02.2011 20:56

0

29 Blaz. Jeśli chodzi o Reno to zgadzam się z Tobą w 100%. Wypadek Roberta na pewno odbił się na morale wszystkich w zespole.


avatar
DarkNeo

19.02.2011 21:06

0

Ja mam takie pytanie do kogoś zorientowanego. Co to za czub mają Ferrari, McLaren, Sauber? To tak tylko na testy czy też kolejna nowinka?


avatar
Fan=R.Kubicy

19.02.2011 22:27

0

33. DarkNeo To jest nowy wydech..... taka nowinka


avatar
Pewlo

19.02.2011 23:42

0

Szybki Nick :))) : http://ww w.yout ube.com/w atch?v=TRfC CYIv3EA


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu