2023-05-06 GP Miami - Trening 18:30 - 19:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:27.535 | 17 |
2 | C.Leclerc | Ferrari | 1:27.941 | 25 |
3 | S.Perez | Red Bull | 1:28.050 | 21 |
4 | C.Sainz | Ferrari | 1:28.125 | 26 |
5 | E.Ocon | Alpine | 1:28.407 | 24 |
6 | P.Gasly | Alpine | 1:28.428 | 23 |
7 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:28.456 | 18 |
8 | N.Hulkenberg | Haas | 1:28.497 | 15 |
9 | A.Albon | Williams | 1:28.561 | 19 |
10 | G.Russell | Mercedes | 1:28.606 | 19 |
11 | K.Magnussen | Haas | 1:28.607 | 13 |
12 | F.Alonso | Aston Martin | 1:28.618 | 23 |
13 | L.Hamilton | Mercedes | 1:28.718 | 22 |
14 | L.Stroll | Aston Martin | 1:28.723 | 23 |
15 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:29.074 | 18 |
16 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:29.179 | 19 |
17 | L.Sargeant | Williams | 1:29.264 | 19 |
18 | O.Piastri | McLaren | 1:29.375 | 17 |
19 | L.Norris | McLaren | 1:29.401 | 17 |
20 | N.de Vries | AlphaTauri | 1:29.447 | 21 |
#3 trening: Verstappen najszybszy, a w padoku zaroiło się od miliarderów
Max Verstappen pewnie uzyskał najlepszy czas w ostatnim treningu na torze w Miami. Holender o przeszło 0,4 sekundy wyprzedził Charlesa Leclerca oraz Sergio Pereza i Carlosa Sainza.Pogoda w Miami w sobotę cały czas dopisuje kierowcom i zespołom. Poranny trening odbył się na suchym torze. Temperatura powietrza dochodziła do 30 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 46 stopni.
Warunki były więc zbliżone do wczorajszych, ale kierowcy zawracali uwagę na bardziej porywisty wiatr, który na trudnym torze jeszcze bardziej komplikował im pracę.
W sobotę rano przyczepność toru nie poprawiła się znacząco. Większość kierowców miała sporo problemów z utrzymaniem swoich bolidów w torze. Każdy wyjazd poza wyścigową linię skutkował mniejszą lub większą wycieczką po za granice toru.
Newralgicznym punktem, podobnie jak wczoraj był zakręt numer 17, znajdujący się po długiej prostej. Sporo problemów mieli również kierowcy w siódemce i na samym początku okrążenia.
Jeszcze zanim sesja rozpoczęła się sensację w mediach społecznościowych wzbudziła obecność w padoku Elona Muska, ekscentrycznego miliardera, twórcę systemu Paypal, a później znacznie bardziej znanych firm jak Tesla czy SpaceX.
Musk gościł w garażu Red Bulla, który już po rozpoczęciu sesji stał się przystankiem dla najbardziej wpływowych osobistości F1. Na krótką rozmowę z Muskiem i Christianem Hornerem wpadli i Greg Maffei, i Stefano Domenicali.
Żeby tego było mało chwilę później kamery uchwyciły na pit wall McLarena innego miliardera, Jeffa Bezosa, twórcy potęgi Amazona. Aż strach pomyśleć co będzie działo się na padoku toru w Las Vegas, które w drugiej części sezonu z hukiem powraca do kalendarza mistrzostw świata F1.
Wracając do wydarzeń na torze, kierowcy dalej gromko narzekali na przyczepność toru, a najszybszy pozostawał Max Verstappen.
Holender od początku jeżdżąc na miękkiej oponie dyktował tempo. Ani kierowcy Ferrari, ani Sergio Perez nie byli w stanie zagrozić jego pozycji. Ostatecznie dwukrotny mistrz świata okazał się o przeszło 0,4 sekundy szybszy od drugiego Charlesa Leclerca. Perez i Sainz stracili do lidera mistrzostw świata ponad pół sekundy.
W ekipie Mercedesa zdecydowano się rozdzielić prace i sprawdzać dwie różne konfiguracje ustawień, aby podjąć decyzję w jakim kierunku zmierzać przed dalszą częścią weekendu z uwagi na znacząco zmieniającą się nawierzchnię toru, ale nie przełożyło się to na ich osiągi. Russel był 10., a Hamiltopn dopiero 13.
Za czołowa czwórką tym razem znalazło się Alpine, które po dwóch dramatycznych wyścigach może chcieć odbić się od dna. Pytanie czy uda się to im w ten weekend. Przed kwalifikacjami Ocon był nieznacznie szybszy od Gasly'ego.
Wysoko w trzecim treningu w Miami zameldował się również Valtteri Bottas, który uzyskał siódmy czas przed Nico Hulkenbergiem, Alexem Albonem i wspomnianym już Georgem Russellem, który zamknął czołową dziesiątkę,
Kierowcom udało się uniknąć bliskich spotkań z bandami. Słabo przed czasówką wypadi kierowcy McLarena, zamykający stawkę tylko przed Nyckiem de Vriesem, który również przeżywa trudny okres w AlphaTauri.
komentarze
1. Vendeur
"twórcę systemu Paypal, a później znacznie bardziej znanych firm jak Tesla czy SpaceX."
Śmiem wątpić, że SpaceX jest "znacznie bardziej znany" od PayPal...
2. Rimaro
Ostatni akapit.
"WYPADKI kierowcy McLarena"
"Który również PRZEZYWA"
3. devious
@1
"twórcę systemu Paypal, a później znacznie bardziej znanych firm jak Tesla czy SpaceX."
A co najzabawniejsze Musk nie jest twórcą ani Paypala ani Tesli.
No ale w erze kretynów kto by się tam interesował faktami :))))
4. dexter
Hej @Vendeur,
PayPal to stosunkowo stary projekt. Aktualne projekty takich miliarderow jak Branson, Bezos czy Musk, to przestrzen kosmiczna albo AI. I o tym sie duzo mowi. To przyszlosc. Poniewaz kazda nowo opracowana technologia jest nieuchronnie tansza, gdy tylko znajdzie komercyjnie rozszerzenie. Wizja zawsze bylo udostepnienie przestrzeni kosmicznej wszystkim, aby wiecej osob moglo zobaczyc nasza piekna planete z gory. A cele Muska sa duze. Nie chce po prostu opracowac jakiejs aplikacji, jakiegos drobnego ulepszenia. Tesla czy producent paneli slonecznych SolarCity maja na celu zmiane sposobu w jaki ludzie wytwarzaja i zuzywaje energie. SpaceX buduje rakiety, ktore poczatkowo beda zabierac satelity i dostarczac towar na orbite, a ostatecznie ludzkosc na Marsa. Musk walczy z monopolami panstw i konkuruje z uznanymi koncernami z sektora energetycznego i motoryzacyjnego.
5. dexter
@devious
Czesto jest wielu ojcow sukcesu. A Musk byl przy muzyce - rowniez patrzac na PayPal! Jeden z najwiekszych zwierzy w Silicon Valley jest Niemiec pochodzacy z Frankfurtu, Peter Thiel. Po szkole studiowal filozofie i prawo. Nastepnie wszedl do sektora technologicznego jako inwestor (m.in. Facebook). 1998: m.in. zalozyl uslugi platnosci internetowych PayPal. Thiel stal sie miliarderem dzieki swoim inwestycjom. Podobnie jak jego kolega z dawnych czasow, Ilon Musk.
Tuz po studiach bracia Musk zalozyli swoja pierwsz firme (Zip2) w Palo Alto - cos w rodzaju Yellow Pages z nawigacja. Cztery lata pozniej Compaq kupil te firme za 307 milionow USD - z czego Elon Musk skasowal 22 miliony dolarow. Prawie wszystko wlozyl w swoj kolejny projekt X.com, ktory pozniej mial zostac polaczony z dostawca uslug platniczych PayPal. Musk byl najwiekszym pojedynczym akcjonariuszem, kiedy Ebay kupil PayPala w 2002 roku za 1,5 miliarda euro. Swiezo zarobione miliony chcial znowu wykorzystac, aby zrealizowac swoje nastepne wizje: zainwestowal 100 milionow w SpaceX, 70 w Tesle i 30 w SolarCity.
I Musk duzo nie mowi, a robi. Pamietam czasy jak przemysl samochodowy w Niemczech nie bral go zbyt powaznie. Dzis na wschod od Berlina stoi najwieksza fabryka samochodow elektrycznych w Europie (Gigafactory). Gdy wysokowydajna fabryka pracuje na pelnych obrotach, to co 50 sekund wyjezdza z niej nowy samochod.
6. dexter
"No ale w erze kretynów kto by się tam interesował faktami :))))"
Dobrze - ale to powod, zeby ludzi okreslac jako kretynow? Trzeba zaraz rzucac blotem, nie mozna wytlumaczyc? I jeszcze: Hahaha ... :-(
A co do tematu ...
Jest wiele przykladow. Tak samo Dietrich Mateschitz nie wymyslil slodkiej oranzady, lecz wiedzial dokladnie jak rozprowadzic produkt (zaczal m.in. od dyskotek i reklamy w telewizji niemieckiej). Austriak pracowal dla firmy Colgate (pasta do zebow) w dziale marketingowym, gdy pojechal na podroz do Tajlandii. Przez przypadek dowiedzial sie o napoju energetycznym Krating Daeng produkowanym przez firme Chaleo Yoovidhya TC Pharmaceuticals, a nastepnie nabyl prawa licencyjne do tej marki. Dzisiaj Red Bull jest znany prawie jak Coca-Cola - m.in. poprzez inwestycje w sportowy biznes. Producent oranzady generuje obroty w wysokosci prawie 6,5 miliarda euro rocznie. A Mateschitz posiadal 49 procent poprzez Distribution & Marketing GmbH. I to przynioslo mu majatek szacowany przez Forbesa na 24,7 mld euro.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz