2023-03-05 GP Bahrajnu - Wyścig 16:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 M.Verstappen Red Bull 1:33:56.736 25
2 S.Perez Red Bull +11.987 18
3 F.Alonso Aston Martin +38.637 15
4 C.Sainz Ferrari +48.052 12
5 L.Hamilton Mercedes +50.977 10
6 L.Stroll Aston Martin +54.502 8
7 G.Russell Mercedes +55.873 6
8 V.Bottas Alfa Romeo +1:12.647 4
9 P.Gasly Alpine +1:13.753 2
10 A.Albon Williams +1:29.774 1
11 Y.Tsunoda AlphaTauri +1:30.870
12 L.Sargeant Williams +1 okr.
13 K.Magnussen Haas +1 okr.
14 N.de Vries AlphaTauri +1 okr.
15 N.Hulkenberg Haas +1 okr.
16 G.Zhou Alfa Romeo +1 okr.
17 L.Norris McLaren +2 okr.
18 E.Ocon Alpine +16 okr.
19 C.Leclerc Ferrari +18 okr.
20 O.Piastri McLaren +44 okr.

komentarze
  • 61. fistaszeq
    • 2023-03-05 19:31:28
    • *.toya.net.pl

    @59 a lata 2015-20 to nie było dominatora? A, no tak, to red bull dominował a Hamster miał 2 sekundy gorszy samochód...

  • 62. TomPo
    • 2023-03-05 19:32:41
    • *.180.151.233

    @59 - zaczynajac od konca, ALO nigdy nie byl mistrzem kwalifikacji i perfekcyjnego przejazdu jednego kolka. Jego kunszt mozna bylo obserwowac dzisiac, przy walce kolo w kolo, przy planowaniu ataku, oraz jezdzie defensywnej. I to ALO pomimo wieku ciagle ma i fajnie, ze ma sprzet by te umiejetnosci wykorzystac.
    Co do RBR, no to tutaj dyskusji nie ma, raczej pozamiatane i Ferdek znowu przegra z Newey-em ;)
    Merc tez widac cos pokombinowal z dolotami, tzn nie maja sekcji bocznych ale maja przetloczenia wyzej. Eidac Aston ten dmucha w tyl, ale i Merc i Aston raczej dmuchaja w skrzydlo, podczas gdy u RBR to robi jako dmuchany dyfuzor, ciagnac powietrze z bokow i bardziej z dolu jak opisales.
    Pytanie na ile inne zespoly (zwlaszcza Aston po zatrudnieniu ludzi z RBR) bedzie w stanie zaimplementowac podobne rozwiazania u siebie i co zrobi Merc z sekcjami bocznymi (a wlasciwie ich brakiem). Niestety zapowida sie dominacja, a to nigdy nie bylo dobre dla widowiska.
    Pozyjemy zobaczymy.

  • 63. Litwak
    • 2023-03-05 19:35:49
    • *.

    @59 fajny opis, znowu dyfuzor dlaczego tego nie zabronią, jeśli dominowali już wcześniej właśnie przez dyfuzor

  • 64. Slazak
    • 2023-03-05 19:36:40
    • Blokada
    • *.telpol.net.pl

    Panie/Panowie,
    zaczął się nowy sezon, proponuje odpuścić złośliwości wobec siebie.......

    Fakty są takie, że Puszki zdominują sezon 2023 jak w latach 2010-2013 , kiedy aero było najważniejsze.
    Pytanie co zrobi z tym Liberty, bo FIA nie ma nic do gadania.

    Do wszystkich fanów Max'a, Ham'a czy ALO, dzisiejszy wyścig potwierdza tylko, że tytuł WDC zdobywa się jedynie w najlepszym bolidzie, który obecnie ma RedBull.

    Z uwagi na limity budżetowe, sezon jest posprzątany i tylko afera z przekroczeniem budżetu za 2022 przez RB mogłaby cos zmienić, inaczej nikt nie wygra z geniuszem ANewey'a

  • 65. Michael Schumi
    • 2023-03-05 19:46:03
    • *.

    Co jak co, ale Ocon to dla mnie absolutny dzban dzisiejszego wyścigu jak i tej stawki. Jest w tym teamie dłużej niż Pierre, który dzisiaj objechał go z łatwizną, bo dostał tyle kar za drobne rzeczy. Nie rozumiem jakim cudem jest w F1. Nie zdziwiłbym się gdyby Alpine trzymało go tylko z litości, aby móc się chwalić, że mają francuskiego kierowcę we francuskim teamie.

  • 66. Manik999
    • 2023-03-05 20:11:18
    • *.toya.net.pl

    @Davien 78 - widzę, że sporo wiesz (zapewne szperasz w necie). Sam wiesz, że sztuką w F1 jest zbudowanie bolidu dającego dużą przewagę. Nie problem RBR, że inni nie mają do nich podjazdu. Mercedes też wiele lat dominował. Wiesz może, co było ich głównym źródłem sukcesu? Pytam serio. Pozdr

  • 67. denis444
    • 2023-03-05 20:31:22
    • *.72.33.12

    Wyścig przeciętny jeśli chodzi o widowiskowość, ale ciekawych momentów nie zabrakło. Jak dla mnie najciekawsze momenty wyścigu to walka Astonów z Mercedesami oraz walka o 3 miejsce między Alonso, Sainzem i Hamiltonem, poza tym jeśli chodzi o manewry wyprzedzania to szału nie było. Zabrakło też jakiś nieprzewidzianych zdarzeń, poza awarią Leclerca. Także takie 4/10 pod względem ciekawości wyścigu.

    Ja to bym nie rozdawał mistrzostw po pierwszym wyścigu, w zeszłym roku wydawało się że Ferrari zdominuje sezon, a wyszło zupełnie co innego. RBR ma dużą przewagę, ale nie jest jeszcze jakaś ogromna, Leclerc długo w tym wyścigu trzymał się w miarę Red Bulli, a nawet sporą część wyścigu jechał przed jednym z nich i nawet na twardych oponach utrzymywał się dość długo przed Perezem. Taktyka soft, soft, hard była jednak szybsza w tym wyścigu niż soft, hard, hard także raczej Leclerc i tak by poległ w walce z Perezem, ale trzecie miejsce by bez problemu utrzymał. Sainz pojechał słaby wyścig i to powoduje że różnica między RBR a Ferrari wydaje się że jest ogromna.

    Znakomita jazda Alonso, udało mu się wyprzedzić na torze 2 Mercedesy i Ferrari przez co zasłużone podium i tytuł najlepszego kierowcy dnia.

    Całkiem dobra jazda Hamiltona, o mało co byłby 4 na mecie, co byłoby sporym osiągnięciem, Russell też nie najgorzej, ale trochę miał pecha przez co spadł niżej. Z pozostałych kierowców od miejsca 8 nikt specjalnie się nie wyróżnił, ale na + można zaliczyć występ Albona, Seargenta i Gaslyego.

    Za 2 tygodnie Arabia Saudyjska i tu wiele może się zmienić.

  • 68. Sith
    • 2023-03-05 20:34:34
    • *.146.120.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ufff dobrze, że wziąłem to przereklamowane i drogie Viaplay tylko na miesiąc

  • 69. Tom9001
    • 2023-03-05 20:40:10
    • *.dynamic.kabel-deutschland.de

    @67. denis444
    Jednak RBR ma wieksza przewagę niż FER w zeszłym sezonie, rok temu prowadzenie kilka razy zmieniało się podczas wyścigu a dublet wynikał jedynie z awarii RB. W tym mamy po 10 kólkach 7s przewagi i to bolidem który sprawiał problemy, konkurencja musi wymyśleć coś extra bo zwykły rozwoj nie wystarczy, w tej sytuacji już przed wakacjami byc może poznamy mistrza

  • 70. polskaplonie
    • 2023-03-05 20:41:34
    • *.

    Zatem można sezon zamknąć, ale zawsze możemy pomyśleć, że zespoły mogą zacząć rozwijać w tym sezonie bolidy na przyszły rok, Mercedes ma z górki, Ferrari też, może w przyszłym roku się stawka wyrówna?

  • 71. robsch
    • 2023-03-05 21:12:17
    • *.

    hm, obym się mylił ...ale sezon już się skończył .Jestem pod wrażeniem "Puszek" myślę że jeszcze nie pokazali wszystkiego ....wszystkie zmiany w F1 które miały uatrakcyjnić wyścigi chyba nie dają rady .Teraz jak za Vetela jeszcze parę lat dominacji przed nimi .Do tego nie wolno się dotykać na torze bo oj,oj . Ale ważne że dobrze się sprzedaje w Stanach ,kiełbaski ,piwko i jedziemy ... w połowie wyścigu przełączyłem na Barcelonę i gdyby nie znowu ferrari - jak w polskim filmie ..nic się nie dzieje...tyle lat oglądania najpierw na RTL-u a teraz panie nuda ....

  • 72. mafico
    • 2023-03-05 21:29:30
    • *.

    Oponiarz zweryfikowany już w 1 wyscigu. Bez bolidu szybszego o 1 sec ten człowiek nie istnieje zupełnie. Alonso nim zamiótł podłogę. RUS zrobiłby to samo jakby nie grande strategia mercwedesa.

  • 73. Litwak
    • 2023-03-05 21:33:06
    • *.

    @72 sam jesteś oponiarz wsiadaj i pokaz co potrafisz

  • 74. Brzoza2
    • 2023-03-05 21:33:40
    • *.222.142.116

    RB z dużą przewagą ale chyba kara za przekroczenie limitów finansowych pozbawi ich rozwijania bolidu. Ograniczenia godzin z aero też nie pomogą. Jest więc szansa , może nie na ich pokonanie w sezonie ale ostatnie wyścigi mogą być wyrównane.

  • 75. belzebub
    • 2023-03-05 21:38:54
    • *.dynamic-3-poz-k-1-1-0.vectranet.pl

    Wyścig można zaliczyć do jednych z ciekawszych w ostatnich latach, a walka Alonso z Mercedesem i Ferrari to taka wisienka na torcie.
    Co prawda to pierwszy wyścig w sezonie, ale mniej więcej można założyć wstępnie układ sił.
    RBR wypadł najlepiej i wyszła kolejna genialna konstrukcja z rąk Neweya. Na razie bolid wydaje się bezkonkurencyjny, ale więcej będzie można powiedzieć po paru innych wyścigach na innych torach.
    Aston wykonał najlepszy postęp sezon do sezonu i widać, że Alonso zrobił porównywalny deal, jak Hamilton przechodząc swego czasu do przeciętnego Mercedesa, a który później był przez wiele sezonów mistrzowski. Oczywiście raczej Aston nie ma w tym momencie szans żeby powalczyć z RBR, ale zobaczymy. Alonso dzisiaj zachwycił i myślę mógłby w tym samym bolidzie pokonać wielu innych utalentowanych młodzików. W tym wieku mając taką szybkość i wolę walki to jest z jednej strony niemożliwe. Tacy wybitni kierowcy pojawiają się bardzo rzadko. Szkoda tylko, że w Astonie po drugiej stronie garażu nie ma kogoś lepszego niż Lance. Chociaż i tak całkiem nieźle pojechał w wyścigu.
    Mercedes jest z kolei w czarnej du.ie, co można wywnioskować po wypowiedziach zarówno Hamiltona jak i samego Wolfa. Popełnili błąd kontynuując filozofię zero sidepods. Oczywiście dalej mogą walczyć o czołowe lokaty, ale o zwycięstwie w wyścigu to w normalnych warunkach mogą na razie zapomnieć.
    Ferrari, o ile strategicznie nie dali ciała, to dalej mają problem z nadmierną degradacją opon. No i niewiadomo co z awaryjnością. Tutaj jednak jak w przypadku Mercedesa są jednak mocni i myślę że są w lepszej sytuacji niż Mercedes.
    Z drugiej strony Mclaren to dramat, powtarza się sytuacja z zeszłego sezonu.
    Alpine, tutaj Alonso podjął dobrą decyzję zmieniając zespół, jak na razie niczym pozytywnym specjalnie nie zaskoczyli, pewnie będą walczyć o pozycje 5 - 6 w generalce.
    Reszta to misz masz i ciężko wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.

    Wygląda na to, że zamiast trzech zespołów o czołowe miejsca będą teraz walczyć cztery i zapowiadają się ciekawe pojedynki z Alonso, Sainzem, Leclerckiem, Hamiltonem czy Russellem włączając to również duet RBR.

  • 76. Dzogurt92
    • 2023-03-05 21:39:01
    • *.ipv4.wifimax.pl

    Gratulacje dla RBR. Pierwszy wyścig przypomniał mi ich dominację z sezonu 2013 i bardzo możliwe, że taki będzie cały sezon a nie jego druga część jak wtedy gdy Seb wygrał 9 wyścigów z rzędu. Skala dominacji będzie według mnie ta sama tylko zamiast Niemca wygrywać będzie Holender. Szkoda dla widowiska, że co roku jest zespół, który tak odjeżdża reszcie.

  • 77. Epys91
    • 2023-03-05 21:47:27
    • *.dynamic.mm.pl

    Śmieszy mnie pisanie, że już po sezonie, a minął dopiero pierwszy wyścig xD. Tak samo gadali rok temu, po dwóch wyścigach, gdzie Lec wygrywał z Ver w punktacji 50 : 0 i już mu wróżyli mistrzostwo. Jak się wszystko skończyło wszyscy wiemy. Nie możecie poczekać chociaż do 1/4 sezonu z wyciągnięciem jakichś wniosków? Red Bull rzeczywiście jest bardzo mocny, ale będzie miał stosunkowo mało czasu na rozwój w tunelu, a konkurencja nie śpi. Ferrari i Aston nie są jakoś daleko. Nawet Mercedes może się ogarnąć i być jeszcze szybszy. I fajnie gdyby była walka pomiędzy czterema zespołami, a nie dominacja i wygrywanie w cuglach przez Byków.

  • 78. Tom9001
    • 2023-03-05 22:14:08
    • *.dynamic.kabel-deutschland.de

    @77. Epys91
    Ogladałeś w ogóle porzedni sezon? Ciekawe skąd LEC miał 50p przewagi jak VER wygrał drugi wyścig w Arabii

  • 79. TomPo
    • 2023-03-05 22:32:18
    • *.180.151.233

    @77 Nie chodzi, ze puszki wygraly, tylko w jakim stylu to zrobily. Kontrolujac tempo, jadac pewnie na pol gwizdka, z problemami przy zmianie biegow, itd itp dojezdzaja do mety z kolosalna przewaga.
    W poprzednim sezonie Ferrari tak nie miazdzylo, a Max wygral drugi wyscig. Byc moze na torze z inna charakterystyka, czy pogoda przewaga bedzie mniejsza, ale moze tez byc i wieksza. Nie pisalbym ze jest raczej po sezonie gdyby dojechal 15-20s przed rywalami, ale 40s nad trzecim i 50s nad czwartym... wychodzi na to, ze gdyby cisnal i nie mial problemow, to zdolalby zdublowac 3-go na podium ALO. Kiedy ostatni raz mielismy taka sytuacje w F1? Jak wtedy wygladal dany sezon? Mam nadzieje, ze sie myle, bo inaczej bedziemy sie fascynowac do konca seoznu walka o miejsca od 3 do 8 pomiedzy kierowcami Ferrari, Astona i Merca, bo PER to raczej BOT a nie ROS, ktory moglby zaszkodzic Maxowi, a nawet jakby mogl, to puszki na to nie pozwola.

  • 80. butch_
    • 2023-03-06 07:00:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Szukałem w komentarzach opinii na temat jakości streamingu viaplay lecz nic nie znalazłem. Czy jakość jest płynna bez lagów itp?

  • 81. HuskyContainer
    • 2023-03-06 08:34:35
    • *.play-internet.pl

    @80 u mnie bez problemów. Raz tylko wywalił błąd na 5 minut przed startem, ale później już było ok

  • 82. ochman86
    • 2023-03-06 08:36:30
    • *.play-internet.pl

    Nie wiem jak na viaplay, ale F1 TV Pro jest spoko, płynnie, jakość bardzo dobra, nic nie tnie, nie przerywa, cenowo też lepiej niż viaplay. Nie wiem na ile to zależy od jakości połączenia internetowego i sprzętu (laptop z VII.2022 r.), ale ja jestem mega zadowolony.

  • 83. sismondi
    • 2023-03-06 10:14:20
    • *.26.201.224

    @80.Różnie bywa z Viaplay raczej jest jakość HD ale lubi spadać i się przyciąć łącze 40Mb/s ...

  • 84. Jacko
    • 2023-03-06 10:25:34
    • *.

    @80. butch_
    U mnie też było całkiem fajnie. jedyny minus, że Android w telewizorze nie ogarnia bezpośredniego przełączania się na onboard, livetiming itp. Trzeba wyjść z głównej transmisji i wchodzić w to oddzielnie, a później znowu wychodzić i od nowa włączać transmisję główną. To upierdliwe i czasochłonne, więc z tego nie korzystałem.
    Aplikacja w telefonie pozwala przełączać to bezpośrednio z transmisji.

  • 85. TomPo
    • 2023-03-06 11:16:37
    • *.180.151.72

    @80 Jest OK, nie jest to moze UHD z plynna mozliwoscia podgladu na onboard, czy livetiming, ale nie jest zle.
    Dla mnie najwiekszy plus, ze maja na miejscu Davida Cultharda, ktory nie jest nonamem w padoku jak Aldona (nie obrazam, po prostu stwierdzam fakt), dzieki temu rozmawiaja z nim dyrektorzy ekip, kierowcy, czy generalnie ludzie z padoku. No i Budkowski w studio tez robi robote, bo zna najnowsza F1 od kuchni jak malo kto, dzieki pracy dla FIA i Alpine. Oczywiscie wszystkiego mowic nie moze, ale milo sie slucha czlowieka z wiedza. Mila odmiana od egzaltowanych dzieciakow typu Kapica, czy nudziarzy typu Smoczyński. W obecnej ekipie tez jest paru ludzi do wymiany, ale Sokol, Coulthard, Budkowski, Gasiorowski, Jermakow i Aldona robia fajna robote.

  • 86. Believer
    • 2023-03-06 12:34:00
    • *.itcomp.pl

    Dla osób korzystających z F1TV polecam aplikację F1 Multiviewer, która pozwala odpalić kilka streamów jednocześnie i człowiek się czuje, jakby siedział koło Hornera i Newey'a. Jakość jest dobra, lecz jak miałem odpaloną główną transmisję, 5 onboardów, live timing i mapę, to co chwilę były półsekundowe ścinki w obrazie i dźwięku. Nie wiem, czy to wina laptopa czy łącza internetowego, ale zamknięcie jednego okna rozwiązało problem. Może to kwestia konfiguracji, ale główna transmisja jest opóźniona względem onboardów ok. 5 sekund. Z ustawieniem opóźnienia live timingu też się nie popisałem, na tabeli widziałem Leclerka na P2 a na obrazie dopiero 3 światło startowe gasło. Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda to poniżej link do zdjęcia.
    imgur . com / NkSAYUc. jpg

  • 87. Sasilton
    • 2023-03-06 14:13:18
    • *.152.45.232

    77. Epys91
    RB jest szybszy o 1 sekundę od reszty stawki. To jest koniec, bo takiej różnicy nie zniwelujesz kilkoma poprawkami, szczególnie że RB też coś wprowadzi w razie czego.
    Oni tym bolidem mogą się już skupić na 2024.
    Różnica jest zbyt duża w tym roku by robić sobie jakieś nadzieje.

  • 88. Ferrante
    • 2023-03-06 16:31:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    75. belzebub

    wiele Twoich komentarzy czytałem i się z nimi nie zgadzałem. O.K. Przeszłość, sprawa zamknięta.

    Matematyka traktuje powietrze jak płyn. Ponieważ dynamika płynów (FD) jest problemem klasy NP, stworzono oprogramowanie CFD - Computable Fluid Dynamics. Adrian Newey jest geniuszem w materii aerodynamiki. Jak ma do pomcy inżynierów od silnika, podłogi, zawieszenia, itp. nikt go nie pokona.
    Przez kilka lat, na skutek zmiany Dyrektywy Technicznej FIA Mercedes silnikowo dominował, nie umniejszam zasługi Hamiltona w tym okresie.

    Z innej beczki:
    oglądając ALO ver HAM przypomniał mi się maksymalny break Ronnie O'Sullivana
    też przecierałem oczy
    dla takich chwil dzielimy pasję i latami śledzimy F1

    Ukłony

    J.K.

  • 89. Otta
    • 2023-03-06 22:29:41
    • *.

    Do wszystkich, którzy mówią, że już pozamiatane: cieszmy się, że będą aż 23 rudny tegorocznych mistrzostw! Trzymajcie kciuki, żeby każdy zespół przywoził skuteczne pakiety poprawek w miarę postępu sezonu. Red Bull w pewnym momencie dojdzie do miejsca, w którym być może nie da się już bardziej poprawić, albo zabraknie im funduszy i/lub czasu w tunelu aero w związku z karą z ubiegłego sezonu.

  • 90. TomPo
    • 2023-03-06 23:08:57
    • *.180.151.234

    @89 1 sekunda na okrazeniu...
    I to przy kontrolowaniu sobie tempa, nie zajezdzaniu bolidu, oszczedzaniu opon, oraz problemach ze zmiana biegow... 40s nad trzecim i 50s nad czwartym...
    Tak wiec jest juz raczej pozamiatane. No ale moze ktos cos zniweluje, moze inny tor, inna charakterystyka, inna pogoda... ale my tu mowimy o 1 sekundzie na okrazeniu, gdzie poprawki jak daja 0.2s to juz jest mega super hiper osiagniecie.
    Reasumujac... kiepsko to widze ;)

  • 91. olejny
    • 2023-03-07 13:10:52
    • *.21.130.60.ipv4.supernova.orange.pl

    Red Bull na samym początku potwierdza,że przygotował się dobrze i są tego efekty.Ale jak dalej to będzie,to się zobaczy,bo stawił się nowy groźny rywal w postaci Aston Martin z Alonso. Inni rywale trochę zaskoczeni swoimi brakami.Tak więc muszą szybko poprawiać osiągi swoich bolidach.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo