2020-08-01 GP Wielkiej Brytanii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:24.303 | |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:24.616 | |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:25.325 | |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:25.427 | |
5 | L.Norris | McLaren | 1:25.782 | |
6 | L.Stroll | Racing Point | 1:25.839 | |
7 | C.Sainz | McLaren | 1:25.965 | |
8 | D.Ricciardo | Renault | 1:26.009 | |
9 | E.Ocon | Renault | 1:26.209 | |
10 | S.Vettel | Ferrari | 1:26.469 | |
11 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:26.501 | |
12 | A.Albon | Red Bull | 1:26.545 | |
13 | N.Hulkenberg | Racing Point | 1:26.566 | |
14 | D.Kwiat | AlphaTauri | 1:26.744 | |
15 | G.Russell | Williams | 1:27.092 | |
16 | K.Magnussen | Haas | 1:27.158 | |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:27.164 | |
18 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:27.366 | |
19 | R.Grosjean | Haas | 1:27.643 | |
20 | N.Latifi | Williams | 1:27.705 |
Hamilton śrubuje rekord zdobytych pole position, Mercedes miażdży rywali
Lewis Hamilton po słabszym występie w Q1 i Q2, gdzie obrócił bolid, w decydującym momencie czasówki przed GP Wielkiej Brytanii okazał się najszybszym kierowcą na torze, zdobywając swoje 91. pole position w karierze. Na mecie wyprzedził Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena.Warunki pogodowe na torze Silverstone w trakcie sesji kwalifikacyjnej utrzymywały się na poziomie podobnym do tych z trzeciego treningu. W odróżnieniu do dnia wczorajszego, gdy słupki rtęci oscylowały w okolicy 35 stopni Celsjusza, dzisiaj ledwo przekraczały one 20 stopni.
Lewis Hamilton do finałowego segmentu czasówki przed swoim domowym wyścigiem przystępował z gorszej pozycji, po tym jak dwie pierwsze sesje przegrał ze swoim kolegą zespołowym, a w Q2 popełnił błąd i obrócił bolid.
Brytyjczyk niejednokrotnie pokazywał jednak, że pod presją jeździ najskuteczniej i dzisiaj znowu to potwierdził. Po pierwszym przejeździe w Q3 to Hamilton był o 0,15 sekundy szybszy od Valtteriego Bottasa, śrubując rekord toru i deklasując rywali.
Trzeci najszybszy kierowca po pierwszym przejeździe, Max Verstappen, tracił do Mercedesa przeszło 1,1 sekundy.
Zespół Ferrari, który i tak ma duże problemy, po sesji będzie musiał spotkać się z sędziami zawodów po tym jak Charles Leclerc został wypuszczony z boksu wprost pod koła nadjeżdżającego Lance'a Strolla.
Kanadyjczyk pierwszy przejazd zakończył na 4. miejscu, przed zawodnikami Ferrari.
Decydujący o wszystkim drugi przejazd Hamilton również pojechał bezbłędnie, poprawiając wykręcony chwilę wcześniej rekord toru. Valtteri Bottas gorzej pojechał w drugim sektorze i ostatecznie stracił do swojego kolegi 0,3 sekundy.
Kierowcy Mercedesa w kwalifikacjach potwierdzili jedynie, że są klasą sami dla siebie i rywale jeszcze długo nie będą mogli im zagrozić.
Trzeci Max Verstappen stracił do Hamiltona sekundę, a rewelacyjnie jak na możliwości swojego auta pojechał Charles Leclerc. Przez chwilę Monakijczyk był trzeci, ale ostatecznie nieznacznie przegrał także z Holendrem i jutro na starcie, o ile sędziowie nie ukarzą go przesunięciem, ustawi się na czwartym polu startowym.
Za czołową czwórką pasjonującą walkę stoczył Lance Stroll z Racing Point z kierowcami McLarena. Kanadyjczyk, który w tym roku dysponuje świetnym i wzbudzającym duże kontrowersje na padoku autem okazał się szybszy od Carlosa Sainza, ale wolniejszy od Lando Norrisa, który ponownie pokazał świetne tempo kwalifikacyjne, kończąc czasówkę na 5. miejscu.
Daniel Ricciardo w Q3 wygrał walkę z Estebanem Oconem. Kierowcy Renault wywalczyli dzisiaj ósme i dziewiąte miejsce, a czołową dziesiątkę zamykał Sebastian Vettel.
Przebieg Q1 i Q2
Pierwsza 18-minutowa sesja kwalifikacyjna, po której odpada najwolniejsza piątka kierowców przebiegła bez większych zakłóceń. Pierwszą próbę w Q1 zepsuł Lando Norris, który bez większych reperkusji wypadł z toru oraz Alex Albon, który wyjechał poza jego granice.
Wszyscy kierowcy w Q1 zgodnie korzystali z miękkich opon, a najszybszy okazał się Valtteri Bottas, który od początku weekendu na Silverstone czuje się dość pewnie. Lewis Hamilton stracił do niego 0,1 sekundy.
Do Q2 nie przeszli: obaj kierowcy Alfa Romeo i obaj kierowcy Haasa, a także Nicholas Latifi, który w końcówce Q1 wypadł z toru i popsuł swoje finałowe okrążenie.
W Q2 kierowcy Mercedesa, Racing Point oaz Red Bulla wyjechali na tor na średnim ogumieniu. Do tego grona dołączył także Charles Leclerc z Ferrari. Reszta stawki nie podejmowała ryzyka i korzystała z opon oznaczonych czerwonym kolorem.
Po pierwszym przejeździe najszybszy na torze ponownie był Valtteri Bottas, który o przeszło sekundę wyprzedził Maxa Verstappena. Lewis Hamilton z kolei popełnił błąd w 7 zakręcie toru. Jego bolid obróciło a tor został pokryty warstwą żwiru z pobocza. Brytyjczyk przez radio meldował, że nie uszkodził auta, ale komplet średnich opon jaki założył musiał ucierpieć.
Po tym incydencie FIA zdecydowała się przerwać sesję czerwoną flagą, aby uprzątnąć nawierzchnię toru.
Po wznowieniu sesji Lewis Hamilton wyjechał na tor na nowym komplecie średnich opon, podczas gdy jego główni rywale kontrolowali już tylko sytuację na miękkich oponach.
Ostatecznie Lewis Hamilton stracił do Bottasa 0,3 sekundy, a do Q3 nie przeszli: Russell, Kwiat, Hulkenberg, Albon oraz Gasly, który uzyskał dokładnie taki sam czas co 10. Lance Stroll. Francuz przegrał możliwość awansu do Q3 tylko dlatego iż swoje szybkie okrążenie pokonał nieco później.
Zdjęcia:
komentarze
1. hubi7251
Po GP 70-lecia mozna będzie wręczyć tytuł za mś konstruktorów.
2. Del_Piero
Czekam na karę dla Hamiltona za blokowanie Sainza.
3. TomPo
Rozkojarzony Lewis, ktoremu nie idzie przez caly weekend, zbiera sie w sobie na Q3 i rozwala system.
Z cala moja sympatia dla Bot... sorry ale to nie ta liga.
Brawa dla Lec i Ferrari, ze chyba ida w dobra strone z poprawkami, o Vet lepiej tu na forum nic nie pisac, jesli ma to byc cos negatywnego, wiec zamilcze.
RP tez cos cieniutko. Wydawaloby sie ze na torze "Mercedesa" to rozowi powinni walczyc z RBR a tu wyszlo ze sa jednak duzo z tylu. Przerwa od jezdzenia, nieznajomosc bolidu, opon, itd itp wiec nie dziwi postawa Hulka. Ale mysle ze w przyszlym tyg bedzie juz lepiej gdy wiecej pojezdzi.
Strata Albona wcale nie byla az tak wielka czasowo, ale zrobila duza roznice w pozycjach. No chlop sie musi szybko pozbierac bo w RBR nie ma przelewek. Pstryk i Cie nie ma.
4. Cadanowa
@2 Ciebie juz jak rodzili to była kara dla rodzicow. Mercedes ma taki samochód jakas inna liga sekunda przewagi wow nokaut
5. Lokowaty77
Jak to jest możliwe, że czas na rozwój bolidu między sezonami, Alfa Romeo uwsteczniła się? Williams widać odrobił lekcje, widać poprawę.. Alfa ze środka stawki spada na koniec...
6. Fanvettel
Hulk P13 w sumie nie jest źle bo będzie mógł wystartować na pośrednich.
Jednak lepiej by było gdyby Vettel nie wszedł do Q3 . Mógłby tak jak Hulk wystartować na pośrednich.
7. Mayhem
@2 U sędziów jest Russell za zignorowanie żółtych flag oraz Ocon za blokowanie Raikkonena, nic o Hamiltonie nie ma...
8. Xandi19
Albon znów kończy w Q2.
Hulk i Vettel. Wiadome było, że im szybciej będzie jechane tym braki wyjdą. Hulk kompletnie nie przygotowany a Vettel cały weekend bez przydatnej jazdy.
Ładnie Ricciardo i Ocon. Kibicuję żółtym więc się cieszę. Lewis Mistrz. Obrót ale i tak odbudował się w najważniejszym momencie.
9. rowers
Przerażająca jest forma Albona. W zeszłym sezonie kiedy zaczął jeździć w Redbullu wyglądał bardzo dobrze, świetnie się adoptował. Liczyłem ze w nowym sezonie będzie bliżej Maxa, a tu jest kompletny dramat. Ciekawe czy Marko ma aż takie plecy u Mateschitza, że nadal pozostanie w Redbullu. Ich program juniorski leży, a nadal na siłę uważają, że mają topowych kierowców. Ciężko na to się patrzy, Albon bardzo pozytywny się wydaje, szkoda mi go po prostu. RedBull swoim PR spowodowali, że nikt tam nie przyjdzie z wielką chęcią . Oficjalnie próbują zrobić z Maxa mistrza, reszta ich nie interesuje. Vettel chyba nie jest na tyle mocny psychicznie (w ogóle średnio jest) żeby tam pójść.
10. mcjs
Zapowiada się, że Mercedes wygra w tym roku wszystkie wyścigi...
11. mafico
Taka przewaga jednego samochodu zakrawa już na totalną przesadę. Wyścigi tracą sens.
12. Xandi19
Proszę najpierw śledzić cały weekend i mieć trochę oleju w głowie zanim ocenimy kogoś. Tak tylko przypominam.
13. rowers
@10, Mercedesa trzeba podziwiać. Przy tak ograniczonych przepisach, bez zmian regulaminu robią samochód średnio sekundę szybszy od najbliższego rywala (najlepiej przygotowanego od 2013 roku, podobno). A ostatecznie nie wiadomo ile jeszcze luzu mają żeby podkręcić tempo. Swoją drogą jakby nie było Mercedesa to zespoły byłyby dość blisko siebie. Ale, co ciekawe w ogólnym rozrachunku byłyby sekundę wolniejsze kwalifikacje. Mimo tej dominacji, podziwiam ten poziom. Jeśli Mercedes nadal będzie w F1 to nie wyobrażam sobie, że nie będą nadal dominować po zmianie przepisów. Nadal będą mieć genialnych ludzi z genialnym zarządzaniem.
14. giovanni paolo
W treningach wszyscy podkładali naszemu mistrzuniowi kłody pod nogi, w tym zespół a nawet jego własny bolid, to pewnie był rasizm. Ale on się nie poddaje, wyszedł z bronksu a teraz jest najlepszym kierowcą we wszechświecie. Bohatersko przezwyciężył wszelkie przeszkody, to on to zrobił, to jego zasługa. Bolid nie ma nic do rzeczy, wręcz przeciwnie, z tym malowaniem nie chce pracować, tylko zbija bąki i pobiera socjal, rzecz jasna dorabia na boku sprzedając crack. Ach ten niewdzięczny czarny bolid, ale na naszym rekordziście nie robi to wrażenia.
15. Bejski
Vettel - hahaha jaka zenada i kompromitacja. Sekunda straty do kolegi z teamu. Ale ubaw to jest po pachy za to z niego. Do zwolnienia w trybie natychmiastowym!!!!
16. FanHamilton
Blokowanie Grojeana nie dostał kary teraz Lewis też pewnie nie dostanie. Brawo Hamilton
17. skilder3000
Grosjean już może pakować powoli walizki. Pół sekundy straty do drugiego bolidu z zespołu to dramat.
18. Spargus
@13 w samo sedno :)
19. ryan27
Przewaga merca wynika z faktu, że w zeszłym sezonie ich Ferrari przycisnęło.
Okazało się, że silnik nie był legalny a poprawki Mercedesa tak - i teraz ferrari zrobiło krok w tył a Merc krok do przodu - no i mamy różnicę.
20. Skoczek130
Chapeau bau dla Mercedesa. Legalni i uczciwi... czy też nie... dominacja to dominacja. Nikt im nie udowodnił machlojek, choć w sumie z FIA, FOM i Pirelli od lat żyją za pan brat. Teraz, kiedy Ferrari musiał zrekonstruować silnik, natomiast RBR nie posiada ani dobrej jednostki, ani też dobrze działającego aero, Merc robi co chce. Ta dominacja mogłaby trwać nawet 2025 roku... ba, nawet do 2040 roku. Ale zmiana przepisów następuje w 2022 roku. Miejmy nadzieję, że wtedy coś się zmieni. Poziom dominacji Merca od początku ery hybrydowej wszedł na poziom, którego nie da się porównać do niczego innego. Według mnie daliby radę jeszcze przyspieszyć, gdyby sytuacja tego wymagała. A ich liderowi, Hamiltonowi, nic nie stoi na przeszkodzie, by złamać granicę stu zwycięstw i pole position. A niech ma... w końcu F1 to seria pozbawiona rasizmu. A jawnym przecież rasizmem byłoby odbierać taką zabawkę już w 2021 roku walczącemu o równość grenadyjskiemu Anglikowi. ;)
21. Mayhem
@19 No Ameryki nie odkryłeś, sam Toto o tym wspominał ;)
22. cccx
Mercedes ma samochód z innej ligi. Szacunek dla nich, ale trochę to już jest nudne.
23. Mayhem
Kara przesunięcia o 5 miejsc dla Russella, reszta (Leclerc, Ocon, Stroll) bez kar.
24. Werwoolf
Bottas to średniak, Perez na jego miejscu byłby lepszy. To taki Barichello, albo gorzej. Przeciętniak Rosberg przy pomocy delikatnej zespołu skopał d**e murzynowi, a Fin nawet sie nie zbliża do walki.
25. sliwa007
Nie oglądałem Q, co ten Sebuś nawywijał, że dostał sekundę od żółtodzioba?
26. kru82
Vettel 4razy Senna 3 .Życie
27. go!!!
@5
podobno przeszedł do nich jakiś techniczny guru z Williamsa i pomaga ustawiać bolid
28. FanHamilton
Co jeśli Hamilton jest P1 a bottas P5 czy P8. Dalej uważasz że dominacja Mercedes jest nadal aktualna? Chyba nie.
29. Werwoolf
Usunięty
30. Luckyman
Ciekaw jestem, kto maczał palce w szpiegostwie w Ferrari i jak na tym skorzystał. Podobno gdyby nie to, to FIA by w życiu nie doszło, że ich silnik jest nielegalny. Ciekawe, skąd ten przyrost mocy u Merca (połączone z białym dymem). W tym sezonie cierpią wszystkie zespoły z silnikami czerwonych, aero nie dostaje wystarczającej mocy.
31. kru82
To było widac na Moncy jak my wszyscy sie dziwilismy ze Lewis nie moze dogonic Leklerka.
32. Kruk
@30 Luckyman.
Wybrales zle forum do poruszania takich tematow. Tutaj, wypowiadaja sie kibice z klapkami na oczach i dla nich Mercedes jest ikona cnoty, dziewictwa i niespotykanego talentu technologicznego-w pelni zgodnego z regulaminem technicznym.
No i oczywiscie F1, jest dla nich 100% uczciwa i sportowa rywalizacja.
33. lechart
Hamilton miażdży rywali ?? Owszem trochę "miażdży", ale główną rolę odgrywa tu samochód. ......
Widać "czasową przepaść" już do trzeciej pozycji (ponad 1s), a do dziesiątej ponad 2 s. Różnica pomiędzy HAM i BOT jest niewielka, .... zatem główną rolę w wyścigu zagra samochód i trochę szczęścia.
Patrząc na poczynania HAM, coraz bardzie szkoda mi KUB i jego losu .....
Smiało można stwierdzić , pamiętając dawniejsze czasy, że mógł by być teraz na miejscu HAM ........
34. mik.
@5
Sprawa jest prosta. Przede wszystki silniki. Merc dal kopa Wiliamsowi, a Ferrari kopa w d..e Haasowi i Alfie.
35. mich11
Mercedes jest nie do pokonania w tych mistrzostwach. Po 2022 będzie raczej podobnie, jeśli zostaną. Najciekawszy moment kwali dla mnie to spin HAM, można było dostrzec jego kunszt w sposobie operowania hamulcem.
36. Rick
No i wyścig bez Hulkenberga
37. werkai
Usunięty
38. werkai
Usunięty
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz