2019-11-15 GP Brazylii - #1 trening 15:00 - 16:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | A.Albon | Red Bull | 1:16.142 | 9 |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.693 | 10 |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:17.041 | 13 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:17.285 | 13 |
5 | C.Sainz | McLaren | 1:17.786 | 16 |
6 | N.Hulkenberg | Renault | 1:17.899 | 8 |
7 | D.Ricciardo | Renault | 1:17.985 | 9 |
8 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:18.100 | 17 |
9 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:18.274 | 16 |
10 | L.Norris | McLaren | 1:18.559 | 15 |
11 | G.Russell | Williams | 1:18.779 | 18 |
12 | K.Magnussen | Haas | 1:19.247 | 10 |
13 | L.Stroll | Racing Point | 1:19.414 | 6 |
14 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:19.532 | 12 |
15 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:19.600 | 18 |
16 | N.Latifi | Williams | 1:20.010 | 16 |
17 | R.Grosjean | Haas | 3 | |
18 | S.Perez | Racing Point | 1 | |
19 | M.Verstappen | Red Bull | 3 | |
20 | L.Hamilton | Mercedes | 3 |
Albon zakończył 1. trening z najlepszym czasem, ale i rozbitym bolidem
Alexander Albon w zmiennych warunkach na torze Interlagos uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu przed GP Brazylii. Taj w końcówce rozbił jednak swojego Red Bulla, gdy próbował pokonać pętlę częściowo jeszcze mokrego toru na gładkich oponach.Prognozy pogody sugerują jej poprawę w kolejnych dniach, ale deszcze mogą zakłócić także przebieg jutrzejszych sesji.
Gdy rozpoczynał się pierwszy trening wydawało się, że kierowcy niezbyt dużo pojeżdżą w trakcie 90 minut sesji. Opady jednak ustały, a tor dość szybko przesychał i akcji na torze było nieco więcej niż można się było spodziewać.
Kierowcy początkowo korzystali z opon deszczowych. Jako pierwsi na tor wyjechali zawodnicy Ferrari. Pierwszy czas pojawił się w tabeli wyników dopiero po 20 minutach. Należał on do Carlosa Sainza z McLarena.
Po 40 minutach kierowcy zaczęli zmieniać opony oznaczone kolorem niebieskim na przejściówki. Jako pierwsi na taki ruch zdecydowali się Max Verstappen i Lewis Hamilton. Szybko dołączył do nich także Charles Leclerc, a wyniki ponownie szybko zaczęły się poprawiać.
W samej końcowe warunki na torze poprawiły się na tyle, że niektórzy kierowcy zdecydowali się wyjechać na tor na gładkich oponach. Pierwszym śmiałkiem był nie kto inny jak sam Max Verstappen, który na mokrym torze Interlagos zawsze świetnie się czuje, co potwierdził już w 2016 roku.
Holender po tym jak wypadł w drugim zakręcie, szybko jednak przyznał, że nawierzchnia toru jest jeszcze zbyt śliska. Verstappen uniknął jednak kontaktu z bandą i bezpiecznie dojechał do swojego garażu. Znacznie mniej szczęścia miał jego kolega z zespołu, Alex Albon, który w 12. zakręcie również niewinnie wypadł z trasy. Na poboczu zjechał jednak na mokrą i bardzo śliską trawę, a siła rozpędu jego auta była na tyle duża, że bezwiednie uderzył w bandę z opon, niszcząc przednie prawe zawieszenie.
Po tym wypadku sędziowie przerwali sesję czerwoną flagą, pod którą zakończył się pierwszy trening.
Najlepszym czasem na zakończenie sesji, ustanowionym na przejściowym ogumieniu Pirelli, jak na ironię mógł pochwalić się właśnie Taj, reprezentujący Red Bulla. Za jego plecami ze stratą pół sekundy znalazł się Valtteri Bottas i Sebastian Vettel, który stracił do Albona blisko 0,9 sekundy.
Warunki na torze sprawiły, że na półmetku zmagań tylko 8 kierowców mogło pochwalić się pokonaniem okrążenia pomiarowego. Na koniec sesji liczba ta podwoiła się. Wśród czwórki, która nie ustanowiła czasu, znaleźli się: Romain Grosjean, Sergio Perez, Max Verstappen i Lewis Hamilton.
Zastępujący rano Roberta Kubicę Nicholas Latifi zamykał stawkę kierowców z czasami, tracąc do lidera blisko 4 sekundy. George Russell w zmiennych warunkach uzyskał niezły, 11. czas, tracąc do Albona nieco ponad dwie i pół sekundy.
komentarze
1. dominof1
Ale 11 miejsce? Williams? JEDENASTE?! A tak naprawdę 15, bo czterech kierowców bez czasów.
2. tysu
Albon chyba chce dorównać Maldonado i Grosjeanowi :D
3. Raptor202
@2 Póki co w wyścigu się nie rozbił, a w treningach to i Hamiltonowi się zdarza.
Znowu w piątek deszcz, a potem pewnie będzie sucho. Coś ta F1 nie ma szczęścia do pogody w tym roku.
4. berko
Albon ma realne szanse pokonać Maxa w punktacji (licząc od jego przejścia do RedBulla). Na chwilę obecną ma 14 pkt przewagi.
Zrobiłem taki mały przegląd jak Max wypadał na tle kolegi z zespołu, i tak w 2015 znacząco pokonał Sainza (49-18), w 2016 licząc od GP Hiszpanii, przegrał z Ricciardo (191-220), w 2017 znowu przegrał z Ricciardo (168-200), w 2018 wygrał z Danielem, ale wszyscy pamiętamy ile awarii miał RIC w stosunku do VER (8 awarii Daniela przy 4 Maxa) Verstappen wygrał (249-170).
Tak więc, wcale Maks jakoś strasznie nie dominuje nad swoimi partnerami. Gaslyego zjechał z góry na dół, ale Albon już taki łatwy nie jest.
5. MattiM
@4
Awarie Ricciardo z 2018 pamiętamy, ale ciągłych awarii Verstappena z 2017 już nie?
6. berko
@5. MattiM
Pamiętamy, pamiętamy, z tym że wtedy Daniel miał 6 DNF, a Max 7. Specjalnie sprawdziłem dla pewności. Już nawet jakby Max wygrał 1 raz zamiast DNF to i tak byłby za RIC.
Nie zabłysnąłeś.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz