2017-06-10 GP Kanady - Trening 16:00 - 17:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:12.572 | 20 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:12.864 | 19 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:12.926 | 22 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:12.965 | 22 |
5 | V.Bottas | Mercedes | 1:13.210 | 24 |
6 | N.Hulkenberg | Renault | 1:13.493 | 20 |
7 | F.Massa | Williams | 1:13.527 | 22 |
8 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:13.545 | 35 |
9 | E.Ocon | Force India | 1:13.635 | 26 |
10 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:13.667 | 22 |
11 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:13.788 | 23 |
12 | F.Alonso | McLaren | 1:13.885 | 18 |
13 | S.Perez | Force India | 1:13.956 | 27 |
14 | R.Grosjean | Haas | 1:13.994 | 19 |
15 | J.Palmer | Renault | 1:14.102 | 22 |
16 | S.Vandoorne | McLaren | 1:14.228 | 22 |
17 | K.Magnussen | Haas | 1:14.392 | 18 |
18 | L.Stroll | Williams | 1:14.409 | 25 |
19 | M.Ericsson | Sauber | 1:14.883 | 25 |
20 | P.Wehrlein | Sauber | 1:14.965 | 25 |
#3 trening: Ferrari powiększa przewagę nad Mercedesem
Na dwie godziny przed sesją kwalifikacyjną do Grand Prix Kanady zespół Ferrari wydaje się powiększać swoją przewagę nad Mercedesem. Najszybszy na torze w sobotę rano był Sebastian Vettel, który o 0,3 sekundy wyprzedził Kimiego Raikkonena.Mimo to wielu z nich cały czas ma z tym problemy i podobnie jak to miało miejsce dwa tygodnie temu w Monako, wielu z nich potrzebuje więcej niż jednego okrążenia, aby doprowadzić do odpowiedniej temperatury swoje ogumienie.
Kierowcom w trzecim treningu również udało się uniknąć kontaktu z bandami okalającymi tor, ale kilku z nich przeżyło zatrzymujące dech w piersiach chwile, gdy musieli dokonywać korekty toru jazdy jadąc tuż przy bandzie.
Tor Gillesa Villeneuve'a na papierze miał bardziej sprzyjać kierowcom Mercedesa, ale po trzecim treningu to przewaga zawodników Ferrari wzrosła.
Sebastian Vettel na swoim najszybszym okrążeniu uzyskał najlepszy czas tego weekendu- 1:12,572, wyprzedzając o 0,3 sekundy Kimiego Raikkonena.
Szybszy z kierowców Mercedesa, mający na tym torze pięć zwycięstw Lewis Hamilton do lidera stracił 0,354 sekundy. Jego partner z zespołu zajął piąte miejsce, w końcówce dając się wyprzedzić Maksowi Verstappenowi.
Przed sesją kwalifikacyjną na pozycję "best of the rest" powrócił więc zespół Red Bulla, który wczoraj miał problemy z silnikiem w obu swoich bolidach. Daniel Ricciardo przed czasówką co prawda uzyskał dopiero 8 czas, tracąc do swojego zespołowego partnera aż 0,6 sekundy, jednak Australijczyk w końcówce nie starał się go śrubować.
Przed kieorwcą Red Bulla znaleźli się także Nico Hulkenberg (Renault) oraz Felipe Massa (Williams).
Zespół Force India również utrzymuje wysoką formę, a Esteban Ocon po raz kolejny potwierdza, że w Kandzie może w końcu okazać się zdecydowanie szybszy od Sergio Pereza. Francuz uzyskał 9 czas, wyprzedzając zamykającego czołową dziesiątkę Carlosa Sainza.
Sergio Perez był z kolei dopiero 13, przegrywając walkę ze świetnie spisującym się Fernando Alonso i Daniiłem Kwiatem.
Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Saubera- tym razem Ericsson przed Wehrleinem.
komentarze
1. l1m1ted11
Forza Ferrari!!!
2. Heytham1
Niesamowita jest forma Ferrari w tym roku. Nie poznaję po prostu tej ekipy...ten samochód jest idealny pod każdy tor. Oby tak dalej.
3. karolck93
Ostatnie wyniki pokazują, że możemy wsadzić między książki teksty o tym, że Mercedes tylko dzięki lepszym silnikom rywalizuje jak równy z równym z Ferrari. W Monaco, na torze typowym pod aero oraz gdzie kierowcy mogą pokazać swoje umiejętności, okazali się lepsi od Włochów, za to w Kanadzie, gdzie tor faworyzuje zdecydowanie mocniejsze jednostki napędowe, to Ferrari wysuwa się na czoło stawki. Niech tylko jeszcze znowu ktoś napisze, że Ferrari by miażdżyło, gdyby miało jednostkę na poziomie Merców, to chyba spadnę z krzesła. Tę mają spokojnie na poziomie Niemców. Widać, że bardzo dobrze odrobili pracę domową między sezonami, a zniesienie limitów co do tokenów tylko im mogło pomóc.
A co do reszty, to McHonda bardzo pozytywnie mnie zaskakuje i dobre czasy kręci jak na taki tor, więc z tą jednostką chyba faktycznie ostatnio jest trochę lepiej. Przed tym weekendem spodziewałem się z ich strony pozycji w okolicy 15 miejsca, może 14 w najlepszym wypadku, a tutaj Alonso ma szansę walczyć o TOP 10 :)
4. Januszf1
Ferrari w tym sezonie zdobędzie tytuł kąstrukora i mistrza wśród kierowców !!
Ferrari+Vettel = mistrz
5. Op3ratorr
@3 Dziwna wypowiedź hmmm. Myślalłem, że to ferrari było lepszew Monako. A w Kanadzie nie spuszcają z tonu i idą dalej jak burza. Oby tak dalej jest przynajmniej miło popatrzeć na walkę w pierwszej czwórce
6. TomPo
Teoria spiskowa.... z romowy Ham z mechanikiem. "Tracimy w 3 sektorze. W zakrecie ? Nie, wczesniej".
Wczesniej jest dluuuuga prosta a to dziwne by tam az tyle tracili (0,3s) wiec teoria spiskowa taka...
jechali na jakis totalnie skreconych silnikach. Przyjda quali i nagle roznica zniknie.
Wsio rybka mi czy wygra Ferrari czy Merc, ale niech bedzie walka, a 0.3s tego nie zapewnia.
7. przemo255
@ 3 karolck93 W jaki sposób Mercedes okazał się lepszy od Ferrari w Monako? tym że przy dublecie Ferrari, Merc zajął 4 i 7 miejsce? Coś ci się chyba pomyliło. A w Kanadzie na razie to tylko treningi więc trochę za wcześnie na wnioski.
8. RB2017
HULK jak mówił tak zrobił
9. saint77
@ 3. karolck93
tak z ciekawości zapytam: dlaczego Monako to wg Ciebie tor typowy pod pakiet aero?
10. Loginek
Kubek wypowiedzial sie na temat testu w Renault, poczytajcie bo warto, jest wszedzie, nie trzeba szukac:)
11. Loginek
Kempa, witaj, nie rozumiem, dlaczego moje komentarze czekaja na Twoja akceptacje?
12. Loginek
Robert Kubica gets the Formula 1 feeling in Valencia - wpiszcie na YT !!! film wyglada jak zapowiedz!:)
13. pryk
@3 - mówisz o sezonie 2015 czy 2016? Bo obecnego chyba jeszcze nie zgłebiłeś.
14. Fanvettel
Oby tak w kwalifikacjach.
15. karolck93
Przepraszam, pisałem na szybkości i miałem w głowie kilka zdań jednocześnie, a później nie przeczytałem raz jeszcze przed wysłaniem. Chodziło mi o to, że różnice były mniejsze na jednym okrążeniu między Ferrari i Mercedesem. A gdyby nie problemy Lewisa w kwalifikacjach i błąd Vandoorne'a, to myślę, że czasy Lewisa i Sebastiana byłyby do siebie bardzo zbliżone. Ogólnie w tej wypowiedzi chciałem przekazać, że zarówno silniki, jak i aero mają na zbliżonym poziomie obie ekipy.
@9, Jest to wąski, kręty tor, gdzie duży wpływ na czasy okrążenia ma szybkie pokonywanie zakrętów, dobre przyspieszenie po wyjściu z zakrętów oraz dobre dohamowanie i nie za bardzo można odrobić starty z tym związane na długich prostych i dużą prędkością na nich.
16. pryk
@15 - Lewis narzekał na mocne ślizganie się auta. Do tego inny rozstaw osi obu bolidów. Te czasy nie byłyby chyba jednak zbliżone.
17. saint77
@15. no właśnie na tym torze na pokonywanie zakrętów ma chyba większy wpływ przyczepność mechaniczna bo to nie są takie zakręty jak np. na Spa czy Suzuce, szybkie, gdzie docisk aero albo umożliwia ich pokonywanie bez odjęcia lub znacznie skraca jego. Oczywiście aero ma wpływ na każdym torze ale moim zdaniem w Monako jak nigdzie indziej liczy się docisk mechaniczny oraz talent kierowcy. Pzdr.
18. karolck93
@15, Bottas stracił tylko 0,045 do Raikkonena, który zdobył PP, a z Vettelem dzieliły go jedynie tysięczne części sekundy. To według Ciebie nie są zbliżone do siebie czasy? A myślę, że pomimo tych problemów Lewis wykrzesałby coś jeszcze na szybkim okrążeniu w Q3, tak, że mógłby być szybszy od partnera z zespołu (nie mówię, że by był, ale patrząc na obecną rywalizację tych kierowców jest to prawdopodobne). No, ale tego się nie dowiemy, Lewis na szybkim okrążeniu w Q2 miał pecha do flag i nie zdołał awansować.
A to, że bolidy bardzo się różnią jeśli chodzi o konstrukcję, to nie znaczy, że te wpływają tak znacznie na prędkości pokonywania zakrętów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz