GP Turcji - strategie doboru opon
Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Turcji.Felipe Massa: Twarda - Twarda - Miękka
Kimi Raikkonen: Twarda - Twarda - Miękka
McLaren
Lewis Hamilton: Twarda - Miękka
Heikki Kovalainen: Miękka - Twarda - Miękka
BMW Sauber
Robert Kubica: Twarda - Twarda - Miękka
Nick Heidfeld: Twarda - Twarda - Miękka
Renault
Fernando Alonso: Miękka - Twarda - Twarda
Nelson Piquet: Twarda -Twarda - Miękka
Toyota
Jarno Trulli: Twarda - Twarda - Miękka
Timo Glock: Twarda - Twarda - Miękka
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais: Twarda - Miękka
Sebastien Buemi: Twarda - Twarda - Miękka
Red Bull Racing
Mark Webber: Twarda -Twarda - Miękka
Sebastian Vettel: Twarda - Twarda - Twarda - Miękka
Williams
Nico Rosberg: Twarda - Twarda - Miękka
Kazuki Nakajima: Twarda - Twarda - Miękka
Force India
Adrian Sutil: Twarda - Twarda - Miękka
Giancarlo Fisichella: Twarda - DNF
Brawn GP
Jenson Button: Twarda - Twarda - Miękka
Rubens Barrichello: Twarda - Twarda - Miękka - DNF
komentarze
1. walerus
dobra guma nie jest zła...
2. krz08
Twarda - Twarda - Miękka, większość kierowców tak miała
3. Yotomeczek
Szkoda, że jest monopol na gumy i jeszcze te idiotyczne 2 mieszanki w każdym wyścigu ...
4. kondzio
Masakra, Vetel jechał na 3 pity więc powinien mieć miękka x3 i twarda a nie odwrotnie...
5. Skoczek130
Moim zdaniem takie różnice w rodzaju mieszanki nie powinny miec miejsca. Jak na razie nie dało to wielu wyprzedzeń, ba, stwarza to większe zagrożenie. I tak trzeba pogratulowac Birdgestone za poprawę ogumienia, ale i tak różnica zbyt duża.
6. lukasz1
Ja tam wolał bym Michelin niż Bridgetone, ale trudno co ja moge...
7. grzesiek1870
@kondzio lol? Skąd wiesz jak się spisuje bolid Red Bulla na poszczególnych typach opon? Skoto Bridgestone powiedziało, ze nie ma dużej różnicy w czasach pomiędzy obiema mieszankami to jaki sens ryzykować i jechać na miękkich skoro było większe użycie.
8. atomic
ja dałbym Robertowi mniej paliwa aby mógł powalczyć w Q3
9. Kimi Rajdkoniem
Zakładając, że maja wszyscy po tyle samo paliwa co najlżejszy Alonso w Q3 to Robert byłby 7-my z czasem na poziomie 1;28:3-1:28,4. [+1kg to czas wolniejszy o 0,05s]
Co do opon to na podstawie obliczeń dla BGP twarde na pojedynczym kółko były wolniejsze o 0,3s przy takiej samej ilości paliwa.
Zużycie miękkich opon na tym torze było mniejsze pod koniec wyścigu z powodu nagumowania toru, dzięki czemu Hamilton mógł osiągać niezłe czasy, w konsekwencji był przecież szybszy na pojedynczym okrążeniu niż Koval
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz