komentarze
  • 1. Jacko
    • 2023-04-07 17:25:13
    • *.

    Największym problemem w tym wszystkim, to jest czas weryfikacji tych wydatków i wielomiesięczne ukrywanie, ze coś takiego jest w ogóle na rzeczy. W dodatku w tym czasie prowadzono jakieś zakulisowe negocjacje dotyczące wysokosci kary.
    To jest jak zwykle parodia i kolejna kompromitacja.

  • 2. hubertusss
    • 2023-04-07 19:42:36
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    FIA tworzy regulamin który ją przerasta i którego nie jest w stanie kontrolować przykład Ferrari to pokazał. Teraz mamy kolejną aferę. W księgowości można kombinować jak w aerodynamice. A potem nei wiadomo jak karać. Skoro przekroczono budżet to tak jak to traktować tak jak przekroczenie wymiarów np skrzydła. Jak karać. Wszystko jest płynne i względne.

  • 3. Krukkk
    • 2023-04-07 20:07:59
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    Jezeli Fred wie co w trawie gnije, to kto zabroni mu dokonac takiego samego przekretu z limitem budzetowym?

  • 4. TomPo
    • 2023-04-08 08:45:25
    • *.231.67.170

    Dobrze gada, bo ta kara to kolejna kompromitacja F1. Jak bolid ma zla wage to jest dyskwalifikacja. Jak nie zostanie dosc paliwa to jest dyskwalifikacja. A tutaj za przekroczenie budzetu o 10% kara jest zadna.
    Pieniadze ktore zaoszczedza na krotszym czasie w tunelu wydadza gdzie indziej i efekt koncowy bedzie znikomy lub zaden. Tylko czekac az jakis zespol znajdzie sponsora i powie "pieprzyc to w takim razie, zwiekszamy naklad i przekraczamy budzet o 50%, bo warto". Inne zespoly beda sie ograniczac, a ci beda produkowac 100 nowych czesci do nowych koncepcji co miesiac i co rusz montowac poprawki, ktore ulepszaja bolid.
    Jaka kara bylaby adekwatna? Nie wiem, ale na pewno nie ta, ktora zostala przydzielona. Moze odbior 10% punktow w klasyfikacji konstruktorow i kierowcow? Moze dyskwalifikacja z ostatnich 10% wyscigow jakie mialy miejsce? Byly 20+ wyscigi, no to dyskwalifikacja z ostatnich 2 wyscigow z ubieglego sezonu, bo gdy inne ekipy staly juz w miejscu, ci ciagle sie rozwijali zyskujac nieuczciwa przewage.

  • 5. Mariusz80
    • 2023-04-09 06:55:05
    • *.

    Co to by zmieniła kara dyskwalifikacji z 1 czy 2 rund MS jak Max miał mistrza klepnięty wcześniej i to samo RB tytuł w konstruktorach,
    Nawet śmiem twierdzić, ze już na 5 wyścigów przed końcem nie wprowadzali żadnych poprawek i nie zdziwię się jakby nie wydali całej kasy, albo ja przeznaczyli na coś co zadziałało na tegoroczny bolid, dlatego maja taka przewagę w samym wyścigu, może ten drs jest przez to tak skuteczny, bo już pracowali nad nim w października zeszłego roku.

  • 6. TomPo
    • 2023-04-09 07:57:21
    • *.231.67.166

    @5 jak napisalem, nie znam odpowiedzi, ale na pewno kara ktora dostali jest bezsensu.
    Byc moze lepsza bylaby taka:
    przekroczyles budzet o 10%? No to przez kolejne dwa sezony masz budzet o 20% mniejszy.
    Cokolwiek innego byloby chyba lepsze, niz te ograniczenie tunelu.

  • 7. Krukkk
    • 2023-04-09 09:41:18
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    Panowie TomPo i Mariusz80. Toto nie walczyl o dyskwalifikacje Bykow z 1 czy 2 rund, On walczyl o dyskwalifikacje z calego sezonu.
    Wysokosc kary nie ma nic tutaj na rzeczy, bo takie zepoly jak Ferrari, Mercedes albo Aston Martin nawet gdyby przekroczyly limit o 50% to i tak nie byloby widac tego na torze.

  • 8. Gumek73
    • 2023-04-11 09:14:28
    • *.205.140.81.nat.ftth.dynamic.t-mobile.pl

    Vsseur mówi tak:
    RB19:"Mają bardzo wydajny DRS - wydajniejszy od reszty stawki. Musimy zrozumieć, jak byli w stanie skonstruować coś takiego. Oczekiwaliśmy większej poprawy na tym polu, ale [ich] przewaga okazała się jeszcze większa niż w zeszłym roku. Owszem mamy miejsce do poprawy tutaj, aczkolwiek nie ma wątpliwości, że Red Bull zrobił coś zupełnie innego, co daje im przewagę."
    Czyli potwierdza, że nie koniecznie duże pieniądze decydują o sukcesie, a kreatywność inżynierów.
    Wszyscy pamiętają taki zespół jak Toyota, góra pieniędzy a efektów żadnych, zresztą samo Ferrari też może dołączyć do tego klubu.
    Nie można ganić Redbulla za to że mają na swoim pokładzie Neweya, bo wiadomo że ten robi różnicę.

  • 9. Ksys
    • 2023-04-11 13:34:33
    • *.205.172.32

    Problemem wg. mnie jest to, ze skoro dostali kare to powinna to nie być 7milionow kary do zapłacenia, a powinno to być 5milionow odjęte od budżet na przyszły rok, i te 5milionow powinno być wpłacone jako kara do FIA. 5milionow to ~2x tyle co przekroczyli budżet. 7milionow dla większych firm to pikuś nie kara, ale odjęta z czapy budżetowej potrafi zrobić różnice.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo