Villeneuve: w Mercedesie widać zmianę układu sił na rzecz Russella
Jacques Villeneuve uważa, że aktywny udział George'a Russella w planowaniu strategii na torze w Zandvoort pokazuje tylko iż młody Brytyjczyk "szybko rozwija się w kierunku zostania liderem" zespołu Mercedesa.George Russell wyścig w Holandii ukończył na drugim miejscu za Maksem Verstappenem po drodze wyprzedzając w końcówce rywalizacji swojego zespołowego kolegę, Lewisa Hamiltona.
Nie byłoby to możliwe gdyby nie fakt, że Russell podczas okresu neutralizacji po zatrzymaniu się na torze Valtteriego Bottasa, zjechał do boksu i otrzymał świeży komplet miękkiego ogumienia. Ekipa Mercedesa w tym czasie postanowiła pozostawić na torze Lewisa Hamiltona na zużytym średnich oponach, aby chronić jego pozycję na torze. 7-krotny mistrz świata był wtedy liderem wyścigu, a Mercedesowi marzyło się pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.
Taki obrót spraw musiał się ponownie źle zakończyć dla wicemistrza świata. Szybko został on wyprzedzony przez Maksa Verstappena, a następnie przez swojego zespołowego kolegę i Charlesa Leclerca z Ferrari. Wszyscy ci kierowcy otrzymali podczas neutralizacji świeże opony.
Zespół Mercedesa prawdopodobnie nie planował postoju George Russella, ale w decyzji tej pomógł sam kierowca, który nalegał na zjazd do boksu, twierdząc, że jego opony zaczynają tracić osiągi. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątkę, a Russell po GP Holandii powiększył swoją przewagę nad Lewisem Hamiltonem w mistrzostwach do 30 punktów.
W zespołowym pojedynku Russell w niedzielnych starciach prowadzi w tym sezonie z Hamiltonem stosunkiem 9-6, a zdaniem Villeneuve'a wewnętrzny układ sił w zespole zaczyna przesuwać się w kierunku 24-latka.
"Dostrzegam zmianę w Mercedesie" mówił mistrz świata z 1997 roku dla Formule1.nl. "George szybko rozwija się na lidera zespołu."
"Podjął decyzję, aby zjechać po miękkie ogumienie samodzielnie. Hamilton przy całym swoim doświadczeniu i mistrzostwach mógł zrobić to samo."
Kanadyjczyk odniósł się także do głośnego już przekazu radiowego Hamiltona, który mocno sfrustrowany przebiegiem wydarzeń w końcówce wyścigu ostro skrytykował swoją ekipę.
"Byłem zdziwiony wybuchem Lewisa Hamiltona podczas wyścigu, a zwłaszcza sposobem w jaki to zrobił" mówił 51-letni były zawodnik F1, który po GP Włoch na torze Monza otrzyma szansę powrotu za kierownicę bolidu F1 wraz z zespołem Alpine.
"Był agresywny, prawie obrażał. Dobrze, że przeprosił, ale takie rzeczy nie przystają mistrzowi. Po tym wszystkim co zespół dla niego zrobił, nie powinien w taki sposób się wypowiadać na jego temat."
komentarze
1. hubertusss
Na pewno Russel rośnie w siłę jest młody zdobywa doświadczenie. A Hamilton no cóż jest już na krzywej spadkowej kariery i formy. Doświadczenie ma ale latka robią swoje.
2. HuskyContainer
@1 prawda, ale pod względem tempa nie odstaje, a nawet przewyższa Russela
3. Jakusa
Bardzo nie lubię Lewisa, ale trzeba przyznać, że po pierwszych wyścigach się ogarnął i generalnie ma lepsze tempo wyścigowe niż Russel, natomiast ma w tym roku sporo pecha, ale po tylko latach szczęścia, los musi też coś zabrać.
4. Davien 78
No to co można sądzić o tym Rus jak ktoś z krzywą spadającą jest szybszy. To chyba nie świadczy i nie wróży za dobrze na przyszłość. A miały być ochy i achy jak tu czytałem. Myślę że Rus będzie szybszy od Hama jak ten będzie miał 43 lata. Czy może ta krzywa jest bardziej stroma i punkt Curie ( chociaż to dla stali) osiągną szybciej? 1@ możesz ją narysować albo opisać podając przynajmniej jakieś cyfry z osi odciętych i rzędnych?
5. Davien 78
I jeszcze jedno. Pamiętam jakąś wypowiedź tego pajaca Vil z początku sezonu gdzie obwieszczał że Rus już jest liderem bo jest szybszy. Teraz się znowu staje, a przecież już był. I po drugie. To nie kierowca ma myśleć i przekonywać zespół jakie opony mu założyć mają. Czy w RB ktoś pyta Ver co chce? Nie. Tam działa to jak w zegarku. Rus chciał nowe gumki bo przypalił żółte chcąc nadążyć za Hamem. I zdaje się że to był jego główny cel w krzykach które czynił.
6. Danielson92
Jak to wszystko zmienia się. Pamiętam, jak po wyścigu na Węgrzech wiele osób pisało tutaj, że Hamilton i Verstappen nadal są w innej lidze i daleko przed innymi. Teraz po dwóch pechowych wyścigach Lewis jest już na krzywej spadkowej :-D
7. Orlo
@Davien78
"To nie kierowca ma myśleć i przekonywać zespół jakie opony mu założyć mają". Gdyby nie ta decyzja Russella, to Leclerc wyprzedziłby ich obu i zajął drugie miejsce.
Swoją drogą, jak to świadczy o kierowcy, który widząc zajeżdżającego do pit Georga mówi, że to błąd, bo stracili pozycję na torze, a potem przeklina przez radio na zespół, że jego też nie ściągnęli... :D
Ale od czego są fanatycy... Swoją drogą, gdzie jest AndrzejOpolski? Chyba nikt jeszcze dość mocno nie uderzył w stół, więc nożyce milczą...
8. Raptor Traktor
@7 Jakby taka sytuacja zdarzyła się Verstappenowi (albo Russellowi), to deviant78 pierwszy zacząłby szczekać o tym, że "mogli pomyśleć". Jakby kierowca nie był od myślenia, to Jenson Button nie zanotowałby najbardziej spektakularnej wygranej w karierze.
9. Davien 78
7@ Wytłumacz jeszcze Garcio Orlo jak ten Ham dostrzegł Rus w pit bo był z 20 odległości samochodu z przodu a między nimi byli jeszcze kierowcy którzy się oddublowywali.
Zajebiste są wypisy ruskiego traktora. Skąd się tacy prymitywni osobnicy biorą. Juz sam nick wskazuje że IQ na poziomie Forresta G.
10. ekwador15
haha, Russell dzieki safety car ze 4 czy 5 razy w tym sezonie przeskoczył Lewisa. takze w kwali LH ma lepszy bilans mimo, że na początku było 6:1 dla Russella to teraz odwróciło się i jest 8:7 dla LH. tempo w GP Holandii do czasu SC było kosmiczne, ale nie LH juz się skonczył :D absurdalne komentarze
11. Krukkk
Ale burdel w komentarzach, uciekam stad.
12. HuskyContainer
@10 nie przejmuj się, bardziej rozgarnięci fani f1 dobrze o tym wiedzą. Szkoda nerwów na tych frustratów
13. Orlo
@ekwador15
Russell w Holandii przeskoczył Lewisa nie tyle dzięki safety car, a własnej, dobrej decyzji odnośnie zjazdu po nowe opony. To nie jest fart, jeżeli potrafisz ocenić sytuację na torze lepiej od rywala.
@Davien 78
A więc Garcio Orlo tłumaczy ci, że Lewis pewnie użył oczu i wynalazku zwanego powszechnie lusterkiem.
Rozmowa przez radio:
"Why did you stop George?
That was a mistake, mate
We had track position!
Oczywiście takie geniuszowi jak ty tłumaczyć na polski nie trzeba.
Pozdrawiam, geniuszu...
14. Krukkk
@13 Orlo. Szkoda Twojej klawiatury. Jesli chodzi @ekwador15 i Davien 78, to tutaj nic sie nie zmieni.
15. Orlo
@Krukkk
No wiesz, każdy ma prawo do bycia fanatykiem. I idiotą przy okazji... :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz