Naprawa bolidu Schumachera nie będzie wliczana w limit budżetowy?
Ciekawą informacją na temat odbudowy samochodu Haasa podzielił się szef Mercedesa, Toto Wolff. Ujawnił on, że granica budżetowa najprawdopodobniej nie obejmie kosztów tej naprawy. Ma być to taki "specjalny zasiłek", który dotyczy koszmarnych wypadków.Potężny "dzwon" Micka Schumachera z kwalifikacji w Arabii Saudyjskiej przysporzył niemałych kłopotów Haasowi. Przede wszystkim Niemiec nie wziął udziału w niedzielnym wyścigu, przez co zespół musiał samotnie reprezentować Kevin Magnussen. Było to jednak spowodowane obawami związanymi z tym, że Amerykanie nie zdążą dokładnie sprawdzić jego maszyny przed GP Australii.
Wydawało się, że kolejnym problemem będzie kwestia pieniędzy. Guenther Steiner zdradził bowiem, iż odbudowa tego samochodu może kosztować nawet milion dolarów. Biorąc pod uwagę obecny limit budżetowy ustalony na poziomie 140 takich milionów, taki wydatek mógłby znacząco wpłynąć na dalsze plany rozwojowe Haasa.
Nie będzie to jednak aż taki kłopot. Według Toto Wolffa, amerykański team skorzysta z pewnej furtki dotyczącej tegorocznej granicy budżetowej, czyli tzw. "zasiłku" obejmującego koszty dużych wypadków. Oznacza to po prostu, że kwota wydana na naprawę bolidu Schumachera z GP Arabii Saudyjskiej nie będzie wliczana do wspomnianego wcześniej limitu:
"Można powiedzieć, że wypadek Mick zalicza się do kategorii "dużych dzwonów", a w limicie budżetowym jest przewidziany pewny zasiłek, w ramach którego granica budżetowa zostanie po prostu dostosowana do ciebie, jeśli musisz zbudować nowe podwozie", mówił szef Mercedesa, cytowany przez GPFans.
Co ciekawe, boss Haasa przyznał natomiast, że jego zespół jeszcze przed startem sezonu odłożył trochę pieniędzy na wypadek właśnie takich nieszczęśliwych wydarzeń:
"Jest takie coś jak nominalna kwota. Natomiast w zespole wyścigowym nigdy nie można trzymać się swojego budżetu, podobnie jak w biznesie komercyjnym. Zawsze istnieje pewne ryzyko. To strata, więc trzeba tym zarządzać. Oczywiście mam nadzieję, że nie będzie już więcej takich sytuacji", powiedział Steiner.
komentarze
1. Tomek_VR4
Według mnie koszty naprawy bolidów po wszelkiego rodzaju wypadkach nie powinny się wliczać w limit budżetowy.
2. fistaszeq
co można wygrać na koniec roku w typowaniu?
3. Grafii
Wg mnie, wszystko powinno się wliczać w budżet. Jak dziś odpuścimy naprawy, to za tydzień coś innego, a za miesiąc limit budżetowy będzie tylko wspomnieniem.
4. Krukkk
@3. Dokladnie. Tutaj akurat jest mowa o slabym zespole i kierowcy, ktory nie grzeszy talentem, ale tego rodzaju margines pozwoli czolowym zespolom wlaczyc to w czesc strategii walki o mistrza.
5. Tomek_VR4
@4
Według ciebie Hass to "słaby zespół"?
6. Bruce
@4 i co mają zrobić te zespoły z czołówki? Specjalnie rozbijać bolidy, żeby móc je za darmo odbudować? To nie chodzi o uszkodzenie skrzydła, tylko niemal całkowite zniszczenie bolidu
7. kempa007
2. fistaszeq przeczytaj regulamin, to samo co w zeszłym roku
8. hubertusss
@4 serio? Zrozumiałeś co przeczytałeś? Czy tylko tytuł? W zacytowanych słowach Wolfa jest wyraźnie napisane. "Granica budżetowa zostanie dostosowana do ciebie" Czyli czołowe zespoły mogą nie dostać nic lub tylko część. Mogą ale nie muszą. To nie jest coś co z góry się należy. A kwota lub procent kosztów do pokrycia ulegają indywidulanemu ustaleniu. Więc wliczenie w strategię czegoś co nie jest pewne i kwota nie znana przez zespoły z czołówki było by skrają głupotą.
9. hubertusss
@6 on tj @4 przeczytał tylko tytuł. Lub nie rozumie wypowiedzi Wolfa. Nikt nie bezie specjalnie kasował aut by dostać wcale nie pewne i nie znane co do kwoty przesunięcie limitu budżetowego.
10. hubertusss
Przepis i opcja całkiem dobra dla słabszych zespołów zatrudniających debiutujących czy słabszych kierowców.
11. Krukkk
@6. Nie interesuje mnie to co czolowe zespoly zrobia z ta "furtka"-mozliwosci jest wiele. Nikt normalny nie ludzil sie, ze limity budzetowe beda TWARDO PRZESTRZEGANE a nawet nie beda podlegaly dalszym negocjacjom.
12. hubertusss
@11 nie broń na siłę swoich bzdur. Bo tego się nie da mądrze obronić.
13. Roxor
Naprawa? Bolid dla Schumachera to trzeba raczej od nowa zbudować, to co z niego zostało rozpadło się na dwa kawałki.
14. Jacko
@13. Roxor
Jeśli przetrwał monocoque, to jest odbudowa, bo wszystko inne można traktować w zasadzie jako części wymienne. Natomiast jeśli zmienia się monocoque, to jest już inny bolid.
15. mafico
Potężny talent :D. W tym roku wpiernicz od Magnussena wracającego po przerwie o do widzenia. O Ferrari może zapomnieć.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz