Tory F1 przechodzą modyfikacje przed sezonem 2022
Zimowa przerwa to nie tylko czas poświęcony na pracę nad nowymi samochodami, ale również na prace remontowe na torach F1. Na kilku obiektach prowadzone są drobne modyfikacje, a największe dotyczą legendarnego Spa-Francorchamps i sekcji Eau Rogue-Raidillon.W sezonie 2022 cyrk F1 odwiedzi aż 23 tory, a każdy z nich chce jak najlepiej ugościć swoich fanów i stworzyć im kapitalne widowisko. Dlatego też na kilku obiektach F1 prowadzone są obecnie prace remontowe, dzięki którym zwiększy się pojemność trybun, a także usprawni się przejazd okrążenia. Włodarze sportu nie zapominają także o bezpieczeństwie kierowców, które jest oczywiście najważniejsze.
I to właśnie jest główny powód zmian na torze Spa-Francorchamps. Obiekt ten przechodzi zdecydowanie największą przebudowę. Zmodyfikowana zostanie m.in. kultowa sekcja Eau Rouge-Raidillon. Jest to pokłosie wypadków, jakie miały miejsce w tym obszarze w ostatnich latach. W zeszłym roku swoje bolidy poważnie roztrzaskali tam m.in. Lando Norris czy zawodniczki W Series.
Organizatorzy zapowiedzieli, że ze względów bezpieczeństwa sekcja ta zostanie zmieniona, co mocno poróżniło samych kierowców. Pobocze będzie zdecydowanie większe, a barierki bezpieczeństwa, które dotąd znajdowały się na początku zakrętu, po prostu znikną. W innych łukach drogi ewakuacyjne również zostaną poszerzone - podobnie jak pułapki żwirowe. Zarządzający belgijskim obiektem planują stworzyć także więcej miejsc siedzących dla fanów.
🚧🏍🚧🏎🚧 #workinprogress Today, let's discover some pics & info about le Raidillon and L'Eau Rouge. Read more #runoff #etc 👇
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) January 5, 2022
➡️ FR : https://t.co/yhYEtj72BL
➡️ EN : https://t.co/WhnPrkEs4E#circuitspa #spafrancorchamps pic.twitter.com/cPKeJREVRq
Kolejnych modyfikacji doczekał się też tor Circuit de Barcelona-Catalunya, który niedawno przedłużył umowę z F1. Już w zeszłym roku całkowicie przeprofilowano zakręt numer 10, a teraz prace remontowe dotyczą "czwórki", czyli miejsca, gdzie w 2016 roku zderzyli się Nico Rosberg oraz Lewis Hamilton.
W tym zakręcie powstaną większe pobocza, aby poprawić kwestie bezpieczeństwa dla serii wyścigowych rywalizujących na hiszpańskim owalu. We wszystkich zakrętach pojawią się bezpieczniejsze barierki. W planach jest także budowa nowego padoku.
The new protection wall at Turn 4! 😍🛡 pic.twitter.com/d0RgymCC4c
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) January 15, 2022
Zmiany dotkną również obiektu Circuit of the Americas w Austin. Są one pokłosiem narzekań kierowców i zespołów na wyboistą nawierzchnię toru. Nowy asfalt pojawi się w sekcji zakrętów 2-10, ale też w "dwunastce" oraz "szesnastce". Dzięki temu amerykański obiekt faktycznie ma być równy.
New year, new surface. 🚧
— Circuit of The Americas (@COTA) January 20, 2022
For the past few weeks, the track has undergone a large-scale resurfacing initiative. Turns 2-10 and 12-16 have been repaved, and a concrete pad to reinforce the areas at Turns 2 and 10 has been built. pic.twitter.com/oEuCCFDZO5
COTA nie będzie jedynym owalem w USA, który ugości zawodników F1 w 2022 roku. Debiutanckie GP zostanie bowiem w maju rozegrane na powstającym torze w Miami. Kilka tygodni temu organizatorzy podzieli się z kibicami zdjęciami pokazującymi, że prace idą zgodnie z planem.
Making progress at the Marina 🌊
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) January 12, 2022
Our grandstands here are going 🆙 this week 👀 #MiamiGP pic.twitter.com/nhW4w1XUAN
Warto też dodać, że kierowcy będą również ścigać się na odświeżonej nitce toru w Australii. Albert Park doczekał się drobnej zmiany układu i nowej nawierzchni. Wszystko po to, aby zwiększyć atrakcyjność tamtejszych zawodów. Zmodernizowana pętla tego obiektu ma być o 5 sekund szybsza od poprzedniej.
komentarze
1. BigBen
Większe pobocza,tory zaczynają się dopasowywać do stylu jazdy Maxa...tak żeby inni mięli gdzie uciekać.
2. Tedesinio
@1
Tak żeby Lewis miał gdzie wyjeżdżać nie dostawać kary
3. fanAlonso=pziom
hiszpańskim owalu ? Autor jest jakiś wczorajszy czy jak ? :)
4. hubertusss
@1 tory są dostosowywane tak by Hamilton w razie czego nie musiał cofać na tor w szczycie zakrętu jak na Imoli i mógł wrócić do walki w dozwolonym miejscu he he. A tak na serio twój wpis jest żałosny.
5. iceneon
@4 Nieprawda! Twój wpis jest żałośniejszy.
6. mirek8423
@5 Co racja to racja.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz