Zespół Renault w 2021 roku zmieni nazwę na Alpine F1 Team
Przedstawiciele zespołu Renault nie zwlekali zbyt długo z ogłoszeniem decyzji o zmianie nazwy. Przed GP Włoch zaczęły pojawić się informacje, że Renault F1 Team może wkrótce zmienić nazwę tak, aby uwzględniała ona sportowe ramie francuskiego koncernu, markę Alpine.Dzisiaj potwierdzono, że od sezonu 2021 zespół z Enstone przyjmie nazwę Alpine F1 Team.
Po ogłoszeniu ponownego zaangażowania dwukrotnego mistrza świata F1, Fernando Alonso, zespół Renault pod przywództwem Cyrila Abiteboula potwierdził dalsze zaangażowanie koncernu Renault w Formułę 1 poprzez złożenie podpisu pod nowym Concorde Agreement.
W ostatnich miesiącach nie brakowało jednak plotek o tym, że Renault może wycofać się z F1. Kryzys spowodowany koronawirusem i duże roszady na najwyższych szczeblach zarządczych sprawiały, że media żyły tą sprawą przez wiele miesięcy.
Nowy dyrektor zarządzający Grupy Renault, Luca de Meo, podzielił ją na cztery kluczowe obszary- Renault, Dacia, Alpine oraz New Mobilty. W tym tygodniu potwierdzono, że sportową marką, Alpine, będzie zarządzał także dobrze znany fanom F1 Cyril Abiteboul.
Media szybko połączyły ten fakt z możliwością przebrandowania zespołu Renault, co dzisiaj zostało potwierdzone.
Przy okazji ogłaszania nowej nazwy zespołu, szefowie Renault zapowiedzieli także zmianę barw bolidu. Znane z ostatnich lat żółto-czarne malowanie mają zastąpić narodowe kolory Francji- czerwony, biały i niebieski.
Bolidy zespołu z Enstone będą sygnowane marką Alpine, ale Renault pozostanie obecne na bolidach, gdyż cały czas będzie dostarczało silniki E-Tech.
"Zmiana nazwy następuje w kluczowym momencie w trajektorii zespołu i sportu" mówił Cyril Abiteboul. "Alpine wnosi nowe znacznie, nowe wartości i nowe kolory do padoku oraz ducha rywalziacji z innych światów a także francuską kreatywną zwinność. To będą nasze aktywa w przygotowaniu do sezonu 2022."
"Nowe przepisy techniczne i finansowe ustabilizują warunki dla bardziej sprawiedliwego sportu motorowego jeżeli chodzi o podział zysków. Będzie prościej i progresywnie jeżeli chodzi o zarządzanie."
"Implementacja ograniczeń budżetowych zakończy wyścig wydatków i pozwoli, aby zespoły były oceniane na podstawie ich sportowej wartości. Alpine ma swoje miejsce w Formule 1 i może walczyć o zwycięstwo."
komentarze
1. SpookyF1
Strasznie mi się nie podoba nazywanie marek F1 markami niemotoryzacyjnymi. Toro Rosso też ostatnio zmieniło markę na odzież. Z każdym rokiem widać, że F1 staje się tylko sportową platformą marketingową służącą nie sportowi tylko promocji i kasie. Ten sport ma coraz mniej wspólnego ze sportem i ściganiem :( Smutne.
2. Krys007
@1 Przecież Alpine to marka motoryzacyjna?
3. Xandi19
Ogólnie ja bym odróżniał zespół jako markę w F1 gdybym to ja rządził. Dla nich koncern jak widać nie ma znaczenia. Za rok zmienią nazwę na DACIA F1 RACING. Mercedes zmieni się w SMART czy Maybach. Ja bym ukrócił bonusy. Dla mnie historyczny zespół to Renault i to oni mają profit. I to co innego niż zmiana nazwy u Alpha Tauri. Za chwilę FIAT zmieni nazwę Alfy Romeo na IVECO i dalej będą zgarniać lekkie bonusy? Mi się takie coś nie widzi.
Ale cóż poradzić skoro F1 boi się, iż będą chcieli odjeść i każdy zespół mniej to kolejny upadek.
Biedny Alonso wyprodukował tyle już czapek Renault ze swoją firmą odzieżową.
4. magic942
@1
co ty bredzisz? Alpine to marka samochodów sportowych które Renault zamierza reanimować, począwszy od potęznej reklamy jaką jest F1.
5. Kruk
Renault polknelo Alpine, zeby nie miec konkurencji. Po nieudolnych probach reanimowania Renault Sport, zaczna obiecywac gruszki na wierzbie pod nazwa Alpine F1 Team.
6. Raptor202
Mogliście chociaż wyrzucić Abiteboula.
7. SpookyF1
Kufa mi się Alpine kojarzy TYLKO na marką odzieży górskiej/trekkingowej. Pierwszy raz w życiu słyszę Alpine jako markę motoryzacyjną. )może dlatego że nie mam auta i modlę się aby nigdy nie mieć).
Także za komentarz @1 przepraszam.
8. TomPo
Sie nie ma co czepiac... i tak nic nie pobije polskich nazw klubow sportowych
(wyssane z palca wiec sie nie czepiac, ze nie ma, chodzi o kontekst)
Vortex Blachodachowki Swidnik Trampki Wschodnie kontra Oczyszczalnia Chemiczna Jabutowicz Pienice Dolne Sznurowadla 2: 0
9. Fanvettel
Jprdl co za idiotyzm.
Po tym jak podano informacje że od przyszłego sezonu zamiast Racing Point będzie Aston Martin liczyłem że w przyszłości np. Haas zmieni się na Maserati , Alpha Tauri na Porsche no i byśmy mieli znane marki (jeszcze jakby Toyota wróciła......marzenia) no ale kurrna te nazwy już sie robią żenujące...
10. Xandi19
@9
XD
FIAT zmieni ci Alfę na Maserati. Alpha Tauri na Porsche XDDDDDDDD. Jakby VAG wszedł do F1 to raczej z najpotężniejszą ich marką czy Volkswagen a nie Skoda czy Seat. Może jako Porsche skoro ich dział potrafiłby zrobić silnik do F1 ale bez MGU-K, H bo wiedzą, że to pier*** wymyślone przez Mercedesa aby wygrywać nad innymi.
11. belzebub
Bardzo dobra decyzja. Mercedes ma w swojej nazwie AMG - chyba każdy wie co ten skrót oznacza. Więc Reno poszło o krok dalej i całkowicie zmieniło swoją nazwę na nazwę swoich aut sportowych.
@Spooky, a Red Bull co produkuje? Samochody? A dawne Force India, obecne Racing Point?
Haas? Na przestrzeni lat wiele firm promowało się w F1, przejmując co rusz jakieś zespoły. Np Benetton, w którym swoją karierę zaczynał Schumacher, to jest firma odzieżowa.
12. p1stolet
@11
Dokładnie, idźmy o krok dalej... a koncerny tytoniowe czy alkoholowe to również auta produkują dla tego taki boom był w latach '80 - '90 na sponsoring tytularny
13. konewko01
@11 Sądzę, że 1 na 10 osób wie co znaczy AMG wnioskując po tym, że Alpine to "jakaś firma kurtek na narty" ;)
14. johan24
@13 A "Matra" to tylko koncern zbrojeniowy... ;)
15. Heytham1
Trochę szkoda, że nazwa Renault znów znika z F1...mogli chociaż zrobić coś w stylu Renault Alpine F1 Team i pomalować na żółto niebieski bolid jak za dawnych czasów.
16. Kruk
@11 belzebub. Wedlug Ciebie to dobra decyzja, bo tylko Ty i @Luzak wierzyliscie w dlugoletni plan powrotu Renault do czolowki.
17. Raptor202
@9 Co niby Porsche ma wspólnego z Red Bullem?
18. Xandi19
Mogli zrobić taki zespół w Formule E a nie pchać tam Nissana, który kulał wizerunkowo. Powtórzę się. Dla mnie w F1 marka też powinna mieć swój oddzielny rozdział. Dla mnie to nowy team. Powinien być traktowany z bonusami gorzej niż Haas. Pewnie w CA ugadali, że zmienią nazwę bo bidoki jedne nie mają pomysłu. Kicz
19. belzebub
@16 Kruk, nie rozumiem o co Ci chodzi. Renault nie zmienia swojej polityki w F1, wręcz przeciwnie chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Jeśli chcą w ten sposób promować swoje sportowe samochody to bardzo dobrze.
20. jack22
jak slysze kryzys spowodowany koronawirusem to mnie szczyka. salony maja juz odrobione straty z poczatku roku i sa na dyzym plusie, bo wiara kupuje auta jak pojebana, to samo z mieszkaniami
21. Skoczek130
Zawiało rajdowym klimatem... ale dobrze. :)
22. Kruk
@19 belzebub. Wlasnie o to mi chodzi, ze Renault nie zmienia polityki. Sa bankrutem finansowanym z budzetu Panstwa-zmiana nazwy i sciagniecie Ferdka niewiele zmieni.
Jakie auta sportowe produkuje Renault? Alpine l'A110, Megane RS, Clio RS-Nie rozszmieszaj mnie.
Renault wtopilo w projekt tych elektrycznych gowien (ZOE, Twizy) i kombinuja jak kon pod gore.
23. lucasdriver22
Mi to nie przeszkadza że Renault zmienia nazwę w F1 choć lepiej by brzmiało Alpine Renault F1 Team.
24. skilder3000
@7
Więc wychodzi na to, że masz 12 lat. Interesować się motorsportem i nie znać nazwy Alpina.
Pewnie gdyby VW wszedł do F1 to team był by brandowany jako Bugatti.
A Alpine F1 Renault brzmi bardzo dobrze i każdy wie o co chodzi.
25. Lukas3003
Kruk-dla Twojej informacji Zoe i Twizy sprzedają się w krajach wysokorozwiniętych jak świeże pączki i tylko w kraju takim jak Polska i człowiek taki jak Ty pisze bzdury apropos samoch elektrycznych. To wielka przyszłość a w szczególności w dużych zakorkowanych śmierdzących spalinom miastach. To co piszesz o F1 jest ok ale to co piszesz o reszcie to bzdura. Nie wypowiadaj się jak nie wiesz. Tak jak w Polsce firmy kupują Kia i inny badziew tak w innych kupują elektryki. To tyle
AAAA i mam nadzieje ze Alpine się w końcu odrodzi bo robili kiedyś dobrą robotę
26. Kruk
@25. Mieszkam i pracuje we Francji, wiec mam naoczne pojecie jak wyglada sprzedaz ZOE i Twizy.Juz wyjasnialem to koledze @Luzak i nie chce mi sie smarowac tego na nowo.
Jesli chodzi o problem smierdzacego Paryza, to przyczyna smrodu lezy nie po stronie aut spalinowych, tylko:
-Nierobach imigrantach.
-Osaczenie Paryza trzema poteznymi lotniskami (Aéroport Charles De Gaulle, Orly i Le Burget).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz