FIA jest otwarta na propozycję usunięcia szykany z prostej Mistral
Międzynarodowa Federacja Samochodowa jest otwarta na propozycję usunięcia szykany z prostej Mistral już od przyszłorocznego Grand Prix Francji.Przed wyścigiem tłumaczono, że szykana ma spowolnić bolidy i stworzyć dodatkowe miejsce do wyprzedzania. Po piątkowych treningach kierowcy niemal jednomyślnie opowiedzieli się za usunięciem kontrowersyjnej szykany sugerując, że tylko ona przeszkadza.
Ich zdaniem wydłużona prosta i mocniejsze hamowanie do zakrętu numer 10 (Signes) stanowiłoby znacznie lepszą okazję do wyprzedzania i większe wyzwanie.
Zmiana konfiguracji toru w trakcie weekendu wyścigowego nie wchodziła jednak w grę po pierwsze ze względu na rozmieszczenie w tym miejscu trybun, a także na samą homologację toru, która została przyznana z uwzględnieniem szykany.
Temat ten ma być ponownie poruszony podczas piątkowej odprawy zawodników na torze w Austrii, a FIA wydaje się być wstępnie przychylna takiej zmianie przed sezonem 2019.
"To była wspólna decyzja" mówił Whiting pytany dlaczego zainstalowano szykanę w tym miejscu toru. "Taką konfigurację zaproponował tor, a my nie widzieliśmy powodu, aby myśleć inaczej. Chcieliśmy mieć dwie strefy DRS, które nieźle sprawdzały się na tylnej prostej."
"Teraz pojawiają się głosy, że mogliśmy zrezygnować z tej szykany, ale wszystkie zespoły i kierowcy wiedzieli o niej dużo wcześniej. Zespoły testowały na tym torze, więc byliśmy zaskoczeni krytyką po piątkowych treningach."
Zanim FIA zatwierdzi zmiany na sezon 2019 będzie chciała bacznie przeanalizować wpływ większych prędkości przed zakrętem numer 10 na bezpieczeństwo.
"Na pewno możemy opracować symulację długiej prostej i zobaczyć czy strefa wyjazdowa jest wystarczająco duża" mówił Whiting. "Chciałbym również najpierw usłyszeć opinię kierowców, którzy mieli już okazję ścigać się po takim torze."
"Widzieliśmy tam kilka przyzwoitych manewrów wyprzedzania, których w przeciwnym razie nie moglibyśmy ujrzeć. To kwestia opinii i cieszę się, że możemy to przedyskutować ze wszystkimi zaangażowanymi stronami. Odhaczymy do w piątek."
Zapytany czy FIA zgodzi się na taką zmianę jeżeli okaże się, że standardy bezpieczeństwa są zachowane, Whiting opierał: "Jeżeli pojawią się ku temu wystarczające argumenty, to tak."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz