WYNIKI Barcelona [ 16 maja 2018 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.904 | 139 |
2 | A.Giovinazzi | Ferrari | 1:16.972 | 148 |
3 | L.Norris | McLaren | 1:18.039 | 80 |
4 | K.Magnussen | Haas | 1:18.274 | 75 |
5 | N.Mazepin | Force India | 1:18.344 | 112 |
6 | J.Aitken | Renault | 1:18.942 | 120 |
7 | C.Leclerc | Sauber | 1:18.993 | 139 |
8 | R.Kubica | Williams | 1:19.253 | 123 |
9 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:19.410 | 39 |
10 | S.Vandoorne | McLaren | 1:19.914 | 96 |
11 | J.Dennis | Red Bull | 1:20.440 | 75 |
12 | S.Gelael | Toro Rosso | 1:20.763 | 83 |
13 | N.Latifi | Force India | 1:21.412 | 121 |
Bottas najszybszy, Kubica ósmy po drugim dniu testów pod Barceloną
Valtteri Bottas uzyskał najlepszy wynik podczas drugiego dnia testów pod Barceloną. Fin zszedł z czasem nieco poniżej 1 minuty i 17 sekund, a do wyniku dającego Lewisowi Hamiltonowi pole position zabrakło mu przeszło 0,7 sekundy.Najbardziej pracowitym kierowcą na koniec dnia okazał się Antonio Giovinazzi, który kokpit Saubera zamienił dzisiaj na kokpit Ferrari. Włoch pętlę toru Catalunya pokonał aż 148 razy. Na swoim najlepszym kółku jadąc na oponach hipermiękkich.
W końcówce sesji szybkie okrążenie za sterami bolidu McLarena wykonał Lando Norris, który na miękkich oponach awansował na trzeciej miejsce w tabeli. Brytyjczyk wczoraj testował nowe ogumienie dla firmy Pirelli a dzisiaj zasiadł w kokpicie MCL33, aby sprawdzać nowe części dla swojego zespołu.
Lando Norris rano stracił panowanie nad swoim bolidem w 12 zakręci toru, przyznając później, że zbyt wcześnie i zbyt mocno przycisnął gaz. Po południu jego auto przyczyniło się do wywieszenia czerwonych flag, po tym jak ten musiał je zatrzymać na swoim okrążeniu wyjazdowym. McLaren szybko uporał się jednak z usterką i powrócił na tor.
Tuż za czołową trójką uplasował się Kevin Magnussen z Haasa, który swój najszybszy czas również ustanowił jeszcze przed przerwą obiadową. Duński kierowca był jednym z najmniej jeżdżących dzisiaj zawodników. W sumie pokonał on pętlę toru tylko 75 razy i był sprawcą jednej z dwóch czerwonych flag po tym jak jego bolid zatrzymał się między 2 i 3 zakrętem toru.
Za kierowcą Haasa w tabeli wyników znalazł się reprezentujący barwy Force India Nikita Mazepin oraz debiutujący w barwach Renault Jack Aitken.
Charles Leclerc pokonując dzisiaj 139 okrążeń na najlepszym zdołał pojechać wystarczająco szybko, aby zająć siódme miejsce. Monakijczyk wyprzedził w tabeli wyników Roberta Kubicę. Obaj kierowcy nie poprawili po południu swoich porannych czasów.
Polak otrzymał dzisiaj możliwość testowania z Williamsem przez pełny dzień, pokonując w sumie 123 okrążenia. Wedle doniesień z padoku F1 bolid Williamsa ma poważne problemy z aerodynamiką swojego bolidu, która sprawia, że ten nagle traci docisk przez co jego kierowcy nie mogą mu zaufać.
Za polskim kierowcą w tabeli wyników po drugim dniu testów pod Barceloną znalazł się Pierre Gasly, który po południu zmienił w kokpicie Toro Rosso Seana Gelaela, który kończył testy z 12 czasem.
Czołową dziesiątkę zamykał Stoffel Vandoorne z McLarena, który wyprzedził Jake'a Dennisa. Mało znany zawodnik reprezentował dzisiaj barwy Red Bulla.
Stawkę kierowców zamykał Nicolas Latifi, który wczoraj sprawdzał nowe części z zespołem Forc India, a dzisiaj został oddelegowany do testów opon Pirelli.
Zdjęcia:
komentarze
1. Vendeur
Napiszę zapobiegawczo, bo niektórzy nadal nie rozumieją... Nie wiemy co kto testował, w tym nie wiemy co i jak testował Kubica. Opanujcie swoje emocje zarówno w jedną jak i drugą stronę. To tylko testy. Prawdziwe tempo Roberta możemy poznać wyłącznie, jeśli dane mu będzie kiedyś wystartować ponownie w kwalifikacjach i wyścigu.
2. saint77
@1. No bardzo kulturalny z Ciebie fan F1 i ogólnie bardzo fajnie piszesz, tylko niestety nieco brak logiki w Twoim wywodzie, z całym szacunkiem:)
Kubica wykręcił najlepszy czas weekendu ze wszystkich kierowców Williamsa, zarówno w treningach, kwalifikacjach jak i w wyścigu i testach po nim.
Skoro w kwalifikacjach, gdzie teoretycznie tempo jednego okrążenia powinno być najszybsze, podstawowi kierowcy wykręcają czas0,5 sekundy gorszy od "testowego", to nie rozumiem co za bardzo mieli by testować?
Ja się skłaniam ku następującemu scenariuszowi:
Paddy: "Robert, siadaj w kokpit, rób kilka okrążeń testowych, zjeżdżaj do boksu, podaj jak mamy ustawić ten złom i potem sprawdź, czy jest lepiej.
Robert: "Ok."
Wyjechał, sprawdził, wrócił, ustawili i znowu wyjechał.
Rezultat: poprawa o 0,5 sek.
Wniosek: BROŃ GWIZDA, TYLKO STRZELCY PIZDA.
Może ten toporny wóz z węglem nie ma odpowiedniej ręki, która potrafiłaby to ogarnąć od strony kierowcy?
Motto L.Strolla: "JA TYLKO PROWADZĘ BOLID" - powtarzane setki razy przy każdej konferencji, spotkaniu. JA TYLKO PROWADZĘ BOLID. Tu jest sedno. To jest zwykły "prowadzacz" bolidu. Sam kiedyś dokładnie powiedział, że on nie wie jak to działa i za bardzo go to nie interesuje. On po prostu ma wsiąść i jechać.
I macie pierwsze 0,5 sekundy do przodu.
Jestem przekonany i założyłbym się o każde pieniądze, że gdyby w kokpicie nie siedział Pan "ja tylko prowadzę bolid" ale ktoś pokroju Kubicy, Alonso, Vettela itp. to Williams walczyłby o punktu już po pierwszym wyścigu.
Pieniądze same nie jeżdżą, szanowny Panie belzebub, czy tez szanowny Panie " 20 mln USD to zysk 1 sekundy na okrążeniu".
Nie. 0,5 sekundy na okrążeniu zysku to " kaleka" z jedną ręką, który jedząc banana podczas jazdy wykręca czasy lepsze od pana " ja tylko prowadzę bolid" i od pana "już nei mogę doczekać się wygrywania".
A teraz proszę przedstawicieli opozycyjnej strony o przepytanie mnie z łacińskich zwrotów:)
3. Fanvettel
Dobry czas Kubicy !
4. XandiOfficial
@2
Stroll i Sirotkin na Supersoftach a Robert na hypersoftach tak samo jak wczoraj Rowland ale żaden z nich nie forsował czasów ani nic w tym stylu ... to testy i mimo że Robert był najszybszy na najlepszych oponach to nic nie znaczy tak samo że ten z Tororoso miał te same opony a czas znacznie gorszy, bo oni nie mogą pomijać wprowadzania do F1 bez wyjeżdżenia się i testowania programu aby kierowca mógł wyjechać na pełny weekend gp ...
5. saint77
Aby jaśniej to przedstawić, poniżej zestawienie czasów całego weekendu i testów.
R.Kubica Williams 1:19.253 - testy dzień 2
O.Rowland Williams 1:20.009 - testy dzień 1
S.Sirotkin Williams 1:19.695 - Q1
L.Stroll Williams 1:20.225 - Q1
L.Stroll Williams 1:19.900 - trening 3
S.Sirotkin Williams 1:19.909 - trening 3
L.Stroll Williams 1:21.556 - trening 2
S.Sirotkin Williams 1:22.060 - trening 2
R.Kubica Williams 1:21.510 - trening 1
L.Stroll Williams 1:22.756 - trening 1
6. saint77
@ 4. XandiOfficial
tak, tak, tylko z tego co mówiło większość kierowców to różnica między tymi oponami na tym torze to tylko kolor paska i nic więcej. Ricciardo dobitnie to określił, odsyłam do wywiadu powyścigowego z nim.
Dałbym sobie ręce przy łokciach odrąbać, że gdyby Kubica dostał również 1 dzień testowy do dyspozycji, to ju dzisiaj podchodziliby do jazdy z nową wiedzą o problemach i byliby te 150 okrążeń do przodu.
Aby było jasne - nie uważam, że posadzenie Roberta za kółkiem sprawi, że nagle zaczną walczyć o podia, oczywiście że to bzdura, ale na każdym kroku widać w Williamsie jaką potężną stratę mają przez kierowców typu " JA TYLKO PROWADZĘ BOLID" I "JA NIE WIEM JAK TO DZIAŁ I SZCZERZE MÓWIĄC NIE INTERESUJE MNIE TO. ONI DAJĄ MI BOLID A JA WSIADAM I JADĘ".
Ale można z uporem maniaka dalej twierdzić, że 20 mln USD do 1 sekunda szybciej na okrążeniu.
Aż strach pomyśleć co będzie kiedy Putin wyłoży 100 mln USD.
Williams będzie dublował Mercedesa i Ferrari juz w połowie wyścigu. Czekam niecierpliwie:)
7. Inszy
@4 zdaje się, że czas Roberta na supersoftach też był najlepszy ze wszystkich kierowców Williamsa.
Ale nieważne, bo warunki były trochę różne. Inne nagumowanie i temperatura toru.
Ciekawe jest jednak to, że dwie ekipy pojechały szybciej niż w trakcie weekendu: Williams i Force India. Mam nadzieję, że to pierwsza jaskółka dla tych ekip i wprowadzane zmiany pchną ich do przodu. Zawsze to lepiej, jak ekipy jeżdżą bliżej punktów, bo walka jest bardziej zacięta.
8. Vendeur
Jak widać wszystko na nic. Już pojawił się jeden "mistrz logiki", który wszystkich do pionu postawi...
9. Izus11
@8 zgadzam się z Tobą...
10. Jabba1979
@2 saint77 różnica opon jednak jest znaczna, porównanie czasów raczej jest niewłaściwe.
Snując teorie spiskowe zespół po przerwie obiadowej specjalnie zwolnił Roberta by nie zawstydzić młodziaków ????????????.
Masz rację, że Stroll jest słaby. Na tle Massy wyglądał w kwalach mizernie w zeszłym roku. Nawet rusek jest od niego szybszy.
Robert upokorzył dzisiaj ruskiego wypowiedzią o ustawieniu fotela.
@Vendeur dobrze pisze.
Wartość Roberta będzie jak młodzi w następnych wyścigach przyśpieszą, a to wcale takie pewne nie jest.
11. Jacko
@2. saint77
Zarzucasz innym brak logiki, ale w Twoim wywodzie też trochę jej brakuje, bo jedno słowo "TESTY" burzy całą tę układankę.
Pomijając już choćby warunki pogodowe, które mogą mieć ogromny wpływ na osiągi, to w czasie testów zespoły nie muszą się stosować do całej masy różnych ograniczeń. Przecież tu chociażby nie muszą chuchać i dmuchać na silnik oraz wszystkie inne podzespoły napędowe, bo te nie należą do ograniczonej puli. Mogą to wszystko kręcić ile chcą, bo nie muszą wytrzymać kolejnych weekendów. Mogą kombinować z ilością paliwa, mapami silnika, ustawieniami chwilowego przepływu, używaniem DRS i zapewne milionem innych ustawień oraz rzeczy które są w czasie normalnego weekendu zabronione.
Dlatego porównywanie wyścigu, kwalifikacji czy nawet treningów z tymi testami jest całkowicie od czapy...
12. wariat133
Saint77 słonko przygrzało? Jedno zdanie Roberta po testach, burzy twoje wypociny trollu. Sam sobie poszukaj która to wypowiedź.
13. kruszon
Któryś raz słyszę o fotelu sirotkina... O co chodzi z tym fotelem?
14. Izus11
@13 o to, że był ten fotel w trakcie wyścigu w Hiszpanii niewygodny
15. czuczo
@2 zgadzam się, tylko napisałbym "maszyna gwizda, tylko kierowca pizda" tak się mówi u "nas" na kolei") Pozdrawiam:)
16. Berger
Kempa mam prośbę, wiem powiecie że się czepiam ale słowo "hypermiękkie" w żaden sposób mi nie pasuje. Połączenie ang-pol nie jest tutaj właściwe. Według mnie powinno zostać "hypersoft". Taka mała korekta.
A co do czasu Roberta to fajnie że jeździ i widać że daje to rezultaty w postaci poprawy osiągów oby tak było również w wyścigach.
17. kaem89
@11 niby to co piszesz ma sens, ale jednak kompletnie się "kupy" nie trzyma
Z jednej strony jest tak jak piszesz, że zespoły mogą korzystać z mieszanek od lewa do prawa i każdego dnia mogą sobie wstawiać nowy silnik. Co do DRS - kierowcy mogą używać DRS do woli w każdej sesji poza samym wyścigiem, sprawa paliwa - i tu dochodzę do sedna mojej wypowiedzi - jeśli nawet przepisy nie mówią o ograniczeniu przepływu paliwa podczas testów (w co osobiście wątpię) to nasuwa się kluczowe pytanie - Jaki cel miałyby zespoły jadąc testy na innym setupie niż w weekendach (oczywiście pomijając opony)?
Pomijając kwestie czysto marketingowe - a te chwilowo minęły wraz z zaoraniem HRT, Virgin czy innych Caterhamów - żaden zespół nic nie zyska na tym, że przy tak mocno ograniczonym testowaniu w ciągu sezonu, odkręci silnik i zacznie kręcić chwilowo mega czasy. Przecież mając przykładowo 100KM więcej na tylnej osi CAŁE auto zachowuje się zupełnie inaczej i zamiast testów właśnie, mamy reklamę. Czyli wynik idzie w świat, ale w sumie i tak nic nie wiemy.
18. Jacko
@16. Berger (i Kempa)
Bo prawidłowo powinno być HIPERmiękkie. W języku polskim ten przedrostek brzmi "hiper-". A tego "hypermiękkie" rzeczywiście w naszym języku nie ma...
19. TomPo
@1 blad logiczny.
Chyba ze zakladasz, ze na testy przywiezli super patent, ktorego nie chcieli zalozyc na kawlifikacje by zyskac 0.5s, bo i po co to komu.
Cokolwiek by RK nie testowal to uzyskanie lepszego czasu niz etatowych pay-driverow w kwalifikacjach, mowi wszystko o tych miernotach.
Pokazuje tez (po raz kolejny) jak cienki jest Stroll, gdzie objezdza go w kwalifikacjach nowy zawodnik w zespole. A na tle Massy to i Rosjanin kiepsko wyglada, bo pamietamy jakie roznice dzielily Masse i Strolla.
20. XandiOfficial
@11 tu kolega ma 100% rację, jednak mogli cisnąć na siłę ile chcieli ...
21. Vendeur
@19. TomPo - błąd logiczny. Akurat do stwierdzenia, że Kubica jest lepszy od kierowców etatowych nie potrzeba testów.
22. belzebub
@Saint77, Twój wywód i wyciągnięte wnioski są z d...y wzięte. Dobrze ktoś już wyżej napisał, inne warunki na torze, mniej kierowców o połowę na torze w porównaniu zarówno do treningów a tym bardziej do testów oraz to, że w testach nie potrzeba oszczędzać podzespołów. I stąd bierze się ten "super" wynik RK.
Tak więc ochłoń trochę, bo się przegrzejesz.
RK sam przyznał po piątkowym treningu, że bolid jest trudny w prowadzeniu i w jego ustawieniu, a między wierszami jest do d...y.
I to nie będzie tak, że Twój super cudotwórca RK nagle wyciągnie sekundę więcej, bo tylko wsiądzie do bolidu. Nie. Jakbyś czytał więcej wypowiedzi i je przede wszystkim zrozumiał zarówno kierowców, jak i obserwował decyzje Williamsa w kontekście personalnym, to byś wiedział że wina leży w tegorocznej konstrukcji. Paddy Lowe dał tym razem ciała i wszystko wskazuje na to, że zespół będzie koncentrować się na przyszłorocznym bolidzie, a ten sezon spiszą na straty.
A do tych co wyżej piszą, że po co miliony Sirotkina, a to po to, że gdyby nie one to przyszłość Williamsa mogłaby stać pod dużym znakiem zapytania. Bez dopiętego budżetu długo by nie przetrwali.
23. belzebub
Powinno być: "inne warunki na torze, mniej kierowców o połowę na torze w porównaniu zarówno do treningów a tym bardziej do kwalifikacji".
TomPo, tak RK jest taki super itd, tylko dlaczego ŻADEN inny zespół go nie wziął, no przecież to urodzony geniusz, sam ustawia bolid, ba! nawet razem z inżynierami go projektuje, pewnie jest prawą ręką Paddiego, Williams zaoszczędzi, wywali połowę inżynierów, po co zespołowi banda nieudaczników, skoro mają tak wielkiego "Fachofca". :)
24. skilder3000
Jak tyle fachowców. A jak jest z silnikami, skrzyniami i resztą? Na testy jak sądzę nie są z puli na sezon. Czy może się mylę?
25. WDrake
ciekawe czy KUB silnik miał tak samo ustawiony jak w kwalifikacjach mieli, pewnie była świeża jednostka czyli kilka KM więcej miała, Gotowe części powinni od razu testować i sprawdzać w wyścigu a nie czekać do oficjalnych testów
26. Inszy
@23 akurat rano warunki były gorsze od tych w czasie kwalifikacji, więc jeśli chcesz napisać, że Robert to nieudacznik nad którym Williams się zlitował, to omijaj temat warunków - będzie to lepiej wyglądało.
@25 podejrzewam, że nowego silnika nie miał. Jakby nie było, zespół klepie biedę, więc raczej nie szastają codziennie innym silnikiem i skrzynią. Ale pewnie kombinowali z ustawieniami.
27. nolte_
Och, gdyby tak Pascal wziął w swoje ręce bolid Williamsa...
28. WDrake
dlaczego róże serwisy podają różne opony jakie miał KUB na najszybszym kółku? dezinformacja panuje, większość SS a nie HS
29. ascorp
Wszystko w temacie powiedział "2. saint77"
Nie rozumiem po co dalej drążyć te tematy ! To, że Robert nie jest podstawowym kierowcą to tylko i wyłącznie głupia polityka w F1, ale tym wszystkim niedowiarkom i hejterom oby pewnego dnia rączki uschły jak w końcu RK zasiądzie w bolidzie F1 podczas GP, a tak się stanie to tylko kwestia czasu.
30. bartexar
@21. Błąd poznawczy. Otóż trzeba. Inaczej Twoja opinia jest poparta niczym, czyli jest niczym i nic nie znaczy.
31. Atemi
RK może i jest lepszy niż Stroll czy Sirotkin, ale... Przecież on sam przyznał, że tegoroczna konstrukcja jest nijaka. Także nawet sam Kubica nowym Williamsem nic nie ugrałby w wyścigu.
Williams stoczył się na dno i tutaj nie chodzi tylko o kierowców, ale o cały zespół...
32. slawusdominus
@saint77
Dobrze powiedziane.
33. slawusdominus
@22
Co powiesz teraz o Sirotkinie , który jadąc na ostatnim miejscu traci do przedostatniego ponad minute. Stroll leje Twojego miszcza aż miło :-)
Dobrze pamiętam jak przed sezonem jarałeś się Sirotkinem. Jak chwaliłeś decyzję Williamsa. Jestem ciekaw co teraz masz dopowiedzenia.
34. Vendeur
@30. bartexar - naprawdę tak trudno zrozumieć, że opinię można oprzeć na innych aspektach?
35. Lachim
A mnie zastanawia Norris w McLarenie o ponad sekundę szybszy od Vandoorne i tak sam było w zeszłym roku.
36. marcelinho
wiem, że nie powinienem reagować na takich użytkowników, ale jednak czasem, może i powinno się coś napisać.
Odnośnie #23
Jesteś sfrustrowany do granic możliwości jakąś chorą nienawiścią do RK. Mógłbym nawet stwierdzić, że to cel twojego istnienia - ten cały jad na chłopaka, który takich jak ty depcze jak mrówke na chodniku, tylko i wyłącznie swoim charakterem - nie wspominając o umiejętnościach.
Zanim cie zignoruje, proponuje self-headshot. Weź głęboki oddech i wróć do swoich bzdur z grudnia i stycznia. Przeczytaj co nabazgroliłeś, zrozum i przemyśl odrzucając wcześniej sprzed oczu nienawiść/głupote (niepotrzebne skreślić).
37. nolte_
@37
Amen
38. nolte_
36@ oczywiście :)
Amen
39. TomPo
@36 a to Ty jeszcze nie kliknales "ignoruj" przy tym wybryku natury @23 ? xD
Proponuje to zrobic (jak pewnie wiekszosc tutaj to zrobila), raz zeby nie tracic czasu na chocby mimowolne czytanie tych glupot jakie wypisuje, a dwa to: "nie karmic trolla" - szybciej zdechnie :)
40. rbej1977
Dobrze że Kubica nie trzyma poziomu swoich zaślepionych psychofanów, bo inaczej byłby kierowcą taczki a nie bolidu F1.
41. nolte_
40@
zapomniałeś jeszcze dodać coś o "polaczkach"
42. saint77
Spodziewałem się steku wyzwisk i obelg, cieszy mnie, że jestem jedynie określany mianem psychofana RK, o mniej znaczących uwagach nie będę wspominał.
Bardzo proszę adwersarzy o podanie konkretnego źródła, że Kubica wykręcił ten czas na tzw. HyperSoftach. Z tego co czytałem to były opony Soft, ale może się mylę, proszę o korektę konkretnym źródłem.
Odnośnie @12. wariat133 - użytkownika o nicku niezwykle trafionym - ja też odsyłam do informacji od Craig'a Scarborough'a i nie mam na myśłu onetu, wp czy innego pudelka.
43. saint77
Jeszcze tak na dobicie, do tych co regularnie plują na Kubicę: wasze teksty o tych tzw. rożnych programach treningowych, warunkach pogodowych (akurat Kubica miał gorsze, ale to przecież herezja:), ustawieniach bolidu itp. - wypowiadacie się, jakbyście znali dokładne dane techniczne a gów..o wiecie jak jest faktycznie, zresztą podobnie jak i ja. Ja się opieram na wypowiedziach konkretnych osób a nie wróżeniu z wnętrzności kury.
Gdyby Kubica zaczął regularnie kręcić czasy o sekundę szybsze niz Sirotkin z jego 20 mln czy Stroll to też byście powiedzieli, że to kwestia ustawień. Ale te ustawienia trzeba sobie umieć wypracować, a nie gadać: "JA NIE WIEM JAK TO DZIAŁA, JA TYLKO PROWADZĘ BOLID".
44. saint77
A odnoście tych wszystkich "przeciw Kubicy" to dodajcie jeszcze, że przecież Kubica jeździł w czasie kiedy Sirotkin skakał z dywanu na podłogę, więc to normalne, że musi się "otrzaskać" z bolidem.
A Stroll miał ustawione lusterka pod innym kątem o 0,1st. więc to też zapewne ma duży wpływ.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz