MP4-29H nie pokonał jeszcze żadnego okrążenia w Abu Zabi
Zespół McLarena nie najlepiej rozpoczyna nową przygodę z Hondą, która od przyszłego sezonu będzie napędzała jego bolidy.Mimo iż w Abu Zabi minął już półmetek pierwszego dnia testowego, McLaren nie pokonał jeszcze ani jednego okrążenia ze względu na problemy z elektryką bolidu.
„Potrójnie sprawdzamy problemy z elektryką, która związane są głównie z akumulatorami, które stworzyliśmy sami w McLarenie” wyjaśniał Eric Boullier, szef zespołu.
„Chcemy być bardzo ostrożni. Można bardzo łatwo przepalić przewody, ale można w ten sposób także zniszczyć ECU [ang. centralna jednostka sterująca].”
„Jazda bolidem Formuły 1 nie jest już taka jak za starych czasów, gdy odpalało się go za pomocą startera i wyjeżdżało na tor.”
Jak się można domyślać McLaren podczas testów w Abu Zabi nie zamierza kręcić rekordów szybkości.
„Mamy wiele systemów do sprawdzenia, co oznacza, że potrzebujemy wykonać sporo krótkich przejazdów” mówił. „Przede wszystkim krótkie wyjazdy; nie chodzi o podwozie, opony, czy cokolwiek innego niż poszczególne części silnika:”
„Przede wszystkim chodzi o niezawodność, odzyskiwanie energii i sprawdzenie kodu w każdym podsystemie bolidu.”
„Zajmie nam to około 10 przejazdów, aby przejść przez to wszystko do kolejnej fazy, która zakłada dłuższe przejazdy, aby sprawdzić czy coś złego dzieje się z autem po trzech okrążeniach.”
„Na pewno nie będziemy uganiali się za czasami, po prostu będziemy testowali silnik i systemy odzyskiwania energii.”
„W testy te zaangażowana jest także potężna infrastruktura teleinformatyczna. To jeden z naszych głównych testów sprawdzających łączność z Milton Keynes [siedziba departamentu wyścigowego Hondy w Wielkiej Brytanii] na tor.”
Podczas obydwu dni testów na torze Yas Marina za kierownicą bolidu MP4-29H zsiadać ma rezerwowy kierowca zespołu, Steffel Vandoorne.
Najlepszy czas do przerwy obiadowej na torze w Abu Zabi ustanowił Valtteri Bottas (1:43,884), który był przeszło o sekundę szybszy od Nico Rosberga.
komentarze
1. wobz
ale honda daje czadu
2. Sinirlan
@wobz
Weź silnik z porsche i wsadź go do focusa i odpal go bez problemów, powodzenia...
3. wobz
ale oni już jeżdżili
4. kempa007
mieli dni filmowe, dzisiaj jest realny pierwszy sprawdzian V6 od Hondy.
5. wobz
no cyba mi nie powierz że tam jeżdzili tylko na spalinowym
6. mmmis
@wobz, przestań się kompromitować i wracaj na zajęcia do szkoły. Wagary Ci nie slużą! Dzisiaj dopiero mają szanse przetestować wszystkie nowe komponenty jak należy - a zależy im zapewne, żeby wyniki byly jak najbardziej rzetelne.
7. kempa007
a skad wiesz ile tam przejezdzili i czy w ogole przejezdzili? Mieli do dyspozycji 100 km, czyli c.a. 20 okrążeń.
8. gratoss
chyba tylko wielcy optymiści spodziewali się, że będą pokonywać rekordową ilość okrążeń
9. Nowicjusz
meh, Alonso nie potrzebuje silnika aby wygrywać.
W końcu jeździ na rowerze, nogi musi mieć mocne.
10. brain87pl
Dobrze się stało. Oni te dwa dni testów przeznaczyli właśnie na to. Lepiej teraz niż na wiosnę kiedy sprawdza się aero i inne rzeczy. Może dzięki temu nie będzie powtórki tego co miało Renault w przedsezonowych testach.
11. Nutella_w_pomid
A gdzie można obejrzeć na bieżąco wyniki z tych testów?
12. devious
Już sraczki niektórzy dostali, że Honda w opałach, ludzie - oni początkowo nawet nie mieli jeździć w Abu Dhabi z tym silnikiem - więc są szybsi niż zakładali pierwotnie...
Red Bull w marcu 2014 nie mógł przejechać kilku kółek a kilka tygodni później stał na podium w Australii...
Więc spokojnie, McHonda ma jeszcze 4 miesiące na dopracowanie wszystkiego :)
13. Greek
McL ma tylko to złożyć do kupy i ogarnąć, kwestie osiągów to już sprawa Hondy, która może to dopracować w zaciszu fabryki. Tak że spoko.
Szkoda tylko że nie mają awaryjnie drugiego auta, na którym w tym czasie, gdy są problemy, mogliby testować pakiet aero.
14. mmmis
@13 z tego co się orientuję to McLaren nie ma w planach testowania pakietu aero w trakcie tych dwóch dni. Testy są ukierunkowane na zebranie inforamcji i zestrojenie silnika z prototypem.
15. Voight
Ciekawe czy w końcu przemalują bolidy na pomarańczowo. Nowa era, nowy kolor?
16. RyżyWuj
Sorry, ale Honda to nie Mersedes. Jak ktoś nie rozróżnia marek premium od azjatyckich volks wagenów, to potem są tego typu rozczarowania.
17. Greek
@14
Wiem i właśnie nad tym ubolewam. Mogli przygotować jakieś części do potestowania, bo taka sytuacja była stosunkowo prawdopodobna. Część zespołu by testowała, część naprawiała awarię i cały dzień by nie poszedł na marne.
18. housepl
@15
Powinni te srebro za bardzo kojarzy się z Mercedesem
19. R.U
@16.RyżyWuj
Mam Mercedesa i premium to są w nim tylko ceny części,które często trzeba wymieniać.W porównaniu do Hondy,którą też mam to niedorobiony badziew mimo,że Honoratka 6 lat starsza i dwukrotnie większy przebieg.Tyle w temacie modeli seryjnych i moich z nimi doświadczeń.
20. RyżyWuj
@19 R.U. - bo marki premium kupuje się nowe i z przedłużoną gwarancją na 5 lat. Wtedy grzejesz ile fabryka dała, a fabryka placi za ewentualne naprawy. Ci, którzy odkupują marki premium po tym czasie potem kończą narzekając na drogie części, instalują zamienniki i narzekają na jakość.
21. R.U
@20.RyżyWuj
Na tym polega nazwa "premium",że za wszystko musisz dopłacić,gwarancję,dywaniki nawet.Gwarancję na pięć lat dają koreańce i francuzy bez problemu.Fabryka zrobi wszystko,żeby nie zapłacić za nic,bo to ty żle użytkowałeś auto.Kupisz kiedyś sobie nowe to się przekonasz.Montuję części oryginalne.Pozdro.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz