komentarze
  • 1. ArcyZ
    • 2014-05-29 11:20:02
    • *.dynamic.mm.pl

    Heh w takim wypadku aleja serwisowa by miała z kilometr, a w Monaco to w ogóle be się nie zmieściła jak teraz jest już ciasno zresztą na paru innych torach też (Singapur, Kanada, Abu Dhabi itp), dodatkowo kierowcy by woleli ciułać powoli po torze na zużytych gumach bo strata przejazdu przez boksy była by kosmiczna.

  • 2. arvac44
    • 2014-05-29 12:58:55
    • *.t-mobile.pl

    Może 2 aleje serwisowe? :-) Jedna dla jednej połowy stawki i druga dla pozostałej :-)

  • 3. osmose
    • 2014-05-29 13:01:49
    • *.ip.netia.com.pl

    Zlikwidować pitstopy!

  • 4. Skow
    • 2014-05-29 13:09:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piętrowe stanowiska serwisowe, o !

  • 5. Jahar
    • 2014-05-29 13:42:44
    • *.opera-mini.net

    @4. Jak fajnie by to za to wyglądało, zgłosiłbyś pomysł do FIA. :)

  • 6. Michael Schumi
    • 2014-05-29 17:26:22
    • *.ip.euro.net.pl

    Idotyczne. To jest część F1. Ktoś ma pecha, ktoś ma szczęście jak jego kolega z teamu wjedzie przed nim, np. Chiny 2010. Może jeszcze przeszkolmy wszystkich porządkowych i obsłużmy ich w pistolety i jak komuś rozwali się Pirelli kierowca zjedzie na pobocze a porządkowi zrobią mu szybki postój?

  • 7. roko
    • 2014-05-29 19:03:31
    • *.limes.com.pl

    @1. ArcyZ - @2. arvac44 - Proponuję choć z raz obejrzeć wyścig WEC czyli wyścigi serii LeMans. Warto zajrzeć na te wyścigi zwłaszcza na torach w Spa, Silverstone (akurat już były), Bahreinie, Szanghaju czy japońskim Fuji a wyścigi tej serii także na wielu innych torach F1 jak choćby Hungaroringu. W serii tej jest tak jak np w MotoGP, że przy każdym boksie dla bolidu, jest osobne stanowisko serwisowe. Nie ma więc potrzeby budować podwójnych pit-lane ani tez by musiały mieć ponad kilometr długości, tym bardziej że w wyścigach 6-cio godzinnych bierze udział ok. 30 pojazdów, zaś w 24H Le Mans ok. 60-ciu. Proponuje zapoznać się z tematem, zanim się napisze coś coś napisze.

  • 8. ArcyZ
    • 2014-05-29 23:11:46
    • *.dynamic.mm.pl

    @7 roko to ja też proponuje się zapoznać jak wygląda aleja podanym przez mnie wcześniej Monaco tam jest jedno stanowisko (dwa garaże, ale to niem nic wspólnego, ze stanowiskiem serwisowym) i tak ledwo co się mieszczą, zobacz sobie wyścig tydzień temu jak wyjechało bodaj Torro Rosso mało co nie dostał by mechanik z stanowiska wyżej, niema szans tam upakować dwóch stanowisk, w Montrealu też, stanowiska są ustawiane na środku pomiędzy garażami zespołów. Na większości torów nawet tych z dłuższą pitlane mechanicy muszą trzymać kable żeby kierowca ze stanowiska wcześniej mógł wyjechać normalnie, a co dopiero by było jakby miały być dwa stanowiska i naraz obsługujące oba bolidy, gdzie przy każdym kilkunastu mechaników, kierowca nie miał by jak wyjechać. Co do WEC to w ogóle niema porównania bo tam pitstopy są dużo dłuższe, mniejsza liczba mechaników obsługuje auto i prędkość wjazdu i wyjazdu zupełnie inna wszystko to przekłada się na potrzebne miejsce, MotoGP to niema nawet co porównywać bo długość motocykla a bolidu to inna bajka.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo