Sauber zdyskwalifikowany
Kierowcy zespołu Sauber zostali zdyskwalifikowani po GP Australii, gdyż ich bolidy nie były zgodne z regulaminem technicznym.FIA poinformowała po wyścigu, że kierowcy Saubera zostali zdyskwalifikowani, gdyż ich bolidy łamały punkt 3.10.1 i 3.10.2 regulaminu technicznego FIA. Najwyraźniej więc C30 miały w Australii nieregulaminowe tylne skrzydło.
Oznacza to, że po pierwszym wyścigu sezonu punkty otrzymają także kierowcy zespołu Force India- Adrian Sutil i Paul di Resta.
komentarze
1. AgataF1
Oho, żal Pereza ...
2. RudySto2
A moze ktos wyjasni co oznaczaja te zlamane punkty regulaminu..?
3. Ataru
Zal Sergio, to prawda. Dramatyczna decyzja, ale chlopak skopie mi dupsko z pewnoscia jeszcze nie raz, szkoda, ze mu odebrali czesc tej frajdy z radosci po wyscigu.
4. Areks1994
Biedni to oni obaj. Ale co zrobić. A co do samego Pereza Kubica przecież miał podobną sytuację gdy punktował po raz pierwszy. Stracił punkt za 8 miejsce tylko dlatego ze jego bolid był zbyt lekki. Biedny Perez!
5. saint77
@kempa007: miej litość i napisz jeśli możesz o czym traktują te punkty regulaminu:)
6. FAster92
2. Nieprawidłowe tylne skrzydło
7. gustavof199
Article 3.10.1 reads: "Any bodywork more than 150mm behind the rear wheel centre line which is between 150mm and 730mm above the reference plane, and between 75mm and 355mm from the car centre line, must lie in an area when viewed from the side of the car that is situated between 150mm and 350mm behind the rear wheel centre line and between 300mm and 400mm above the reference plane. When viewed from the side of the car no longitudinal cross section may have more than one section in this area.
"Furthermore, no part of this section in contact with the external air stream may have a local concave radius of curvature smaller than 100mm.
"Once this section is defined, 'gurney' type trim tabs may be fitted to the trailing edge. When measured in any longitudinal cross section no dimension of any such trim tab may exceed 20mm."
3.10.2 states: "Other than the bodywork defined in Article 3.10.9, any bodywork behind a point lying 50mm forward of the rear wheel centre line which is more than 730mm above the reference plane, and less than 355mm from the car centre line, must lie in an area when viewed from the side of the car that is situated between the rear wheel centre line and a point 350mm behind it."
8. jasiek15
szkoda ich, byli tacy zadowoleni po wyscigu i im kibicowalem. wpolczuje
9. Savior00
No nie akurat postawiłem Kobayashiego na 8. miejscu ^^ Szkoda, bo zaliczyli świetny wyścig.
10. kaniuss
czyli ferrari przeskakuje renię
11. frog
a te informacje są wgl potwierdzone? bo na żadnym innym serwisie nawet na formula 1 com nic takiego nie ma
12. jack22
@7
Jesteśmy w Polsce, to polska strona więc z łaski swojej pisz po polsku
13. ripazha8
ja tez mialem na typie kobayashiego na 8 miejscu i zawalil mi typ!
14. FAster92
11. Są potwierdzone !
15. satellite78
Hamiltona mogli zdyskfalifikować za zbyt krótkie włosy, a nie tych dwóch - mm im sie za chciało ....
16. paqo
Heh, Perez debiutuje identycznie jak Kubica, 7 miejsce i dyskwalifikacja.
17. piotrek74
wiadomo z czym przegięli (konkretniej )
18. joł
Szkoda ich obu;( Jechali świetnt wyścić ale FIA musiało odebrać część frajdy kierowca
19. lc1
Nieprzepisowe tylne skrzydło
20. adamusb
@ 7, a ktoś może to na polski przetłumaczyć, bo ja człowiek starej daty i tylko rosyjsku i francusku, angielski u mnie kuleje :D
21. kempa007
5. saint77 chwila musialem innymi rzeczami sie zajac teraz moge ogarniac te punkty bo sa troche zakrecone
22. ripazha8
7. gustavof19 napisal :
Artykuł 3.10.1 brzmi: "Wszelkie karoserii więcej niż 150 mm za osią tylnego koła, która jest pomiędzy 150mm i 730mm powyżej płaszczyzny odniesienia, oraz między 75 mm i 355 mm od osi samochodu, musi znajdować się w miejscu, patrząc z boku z samochodu, który znajduje się pomiędzy 150 mm i 350 mm za osią tylnego koła i między 300 i 400 mm nad płaszczyzną odniesienia. Patrząc od strony samochodu ma podłużny przekrój może mieć więcej niż jeden punkt w tej dziedzinie.
"Ponadto, żadna część tej sekcji w kontakt z zewnętrzną strumienia powietrza może mieć lokalnych wklęsłe promień krzywizny mniejszy niż 100 mm.
"Po tej sekcji jest zdefiniowane" noszy "typ wykończenia karty mogą być przymocowane do krawędzi spływu. Kiedy w żadnej przekroju wzdłużnym ma wymiar takiej karcie Tapicerka może przekraczać 20 mm."
3.10.2 stwierdza: "Inne niż nadwozia określony w art 3.10.9, blacharzem za punkt leżący 50mm z przodu osią tylnego koła, który jest więcej niż 730 mm nad płaszczyzną odniesienia, a mniej niż 355 mm od osi samochodu , musi znajdować się w miejscu, patrząc z boku samochodu, który znajduje się pomiędzy osią tylnego koła i 350 pkt za to. "
23. padre
Szkoda bo mieli naprawdę świetny debiut!!! 10 pkt to sporo,ale życie toczy się dalej...Nie sądziłem że na tych gumach da się pojechać wyścig na 1 pit.?
24. kempa007
22. ripazha8 to zes przetlumaczyl, nie ma co :-) Ogolnie to tu cos nie tak bylo z tylnym skrzydlem. Ale moze pozniej cos konkretniejszgo napisza, bo teraz to nawet ciezko wnioskowac.
25. akkacom
powodem dyskwalifikacji jest zbytnie zakrzywienie elementów tylnych skrzydeł w bolidach, których promień krzywizny nie może być mniejszy niż 100mm
26. kempa007
11. frog nie nauczyles sie jeszcze, ze tutaj wrzucamy tylko potwierdzone informacje, a gdy cos jest plotka to to w ten lub inny sposob zaznaczamy? :-)
27. adamusb
22 ripazha8, hehehe,
tak to i ja umiem przetłumaczyć, google u mnie działa, ale to tłumaczenie jest do d...
ogólny sens można zrozumieć, ale np
...w art 3.10.9, blacharzem za punkt leżący 50mm z przodu osią tylnego koła...
przecież to brzmi śmiesznie i nie do końca oddaje sens.
28. pz0
o ile zrozumiałem to chodzi o promień krzywizny tych zakrzywionych płaszczyzn tylnego skrzydła, który jest mniejszy niż 100mm. Znaczy, że Key nieco przesadził. Na następne GP pewnie będzie wszystko w porządku, tylko jak się to odbije na bolidzie?
29. pjc
Szkoda. Ale co się odwlecze to nie uciecze.
Do następnego GP:)
30. adamusb
tak, czy inaczej szkoda Saubera i jego kierowców, bo pojechali naprawdę dobry wyścig, Perez idzie w ślady Roberta :D, 7 miejsce w debiucie i ... dyskwalifikacja, nawet zespół zbliżony ;) , wtedy i teraz to Sauber
31. kapslarz
@12. jack22
Ale gosciu masz tupet. Gustavof199 znalazl odpowiednie punkty regulaminu i wrzucil tutaj, a ty z geba na niego. Przetlumacz sam, a jak nie potrafisz to popros, a nie atakuj patriotycznymi tekstami o naszym jezyku ojczystym.
32. lechu55
Szkoda. Zespół w czasie tego weekendu spisywal sie bardzo dobrze, a dzis obaj kierowcy w pkt byli. Ogromna szkoda ale mysle, ze oni jeszcze w tyms sezonie nie raz nas pozytywnie zaskoczą. A Perez debiut jak nasz Robert- P7 a potem dyskwalifikacja
33. dziarmol@biss
Kubicy też odebrali punkty po GP Węgier i też w debiucie i w o wiele koszmarniejszych warunkach
34. radekkorniluk
ja się jeszcze zastanawiałem nad tym czy Hamilton nie dostanie dyskwalifikacji.
bo przypomniał mi się ten przepis odnośnie podłogi. która w czasie wyścigu nie może się zetrzeć więcej niż 2mm(przy czym "drewniana" płyta ma 11mm).
i z tego co wiem o poprzez samoistne przycieranie na wybojach bolidy zbliżają się do połowy tego marginesu. a tak jak u Hamiltona potem prawie cały czas przycierała.
35. Voight
12. jack22 Angielski jest w każdej szkole i jest wymagany praktycznie w każdej pracy. W tej chwili ktoś kto nie zna angielskiego jest praktycznie półanalfabetą.
36. konradosf1
26. Kempa007 władował w translator :)
Cod do tematu: szkoda, bo naprawde Saubery maja potencjał a Perez dodatkowo pokazał że potrafi obchodzić się z gumami.
37. fanAlonso=pziom
powinno sie zachowywać punkty w typowaniu gdy jakiegoś kierowce zdyskwalifikują
38. radekkorniluk
37. fanAlonso=pziom
No bez przesady. może teraz sytuacja taka że "może" nie miało to wpływu na pozycje. ale jak w innych wyścigach wydarzy się że ktoś ma większy silnik. dłużej będzie korzystał z kersu. albo na torze doprowadzi do jakiegoś incydentu który sędziowie mają rozpatrzyć po wyścigu. to tez mamy zachować kolejność z mety. przepisy to przepisy
39. bednara1998
Szkoda ich mieli Ĺwietny wyĹcig mam Ĺźe fia przyjmie apelacjÄ lepiej gdyby hamiltona zdyskwalfikowali
40. Knight Rider
Kurcze , a ja wytypowałem Kobayashiego na 8 miejscu... :(
41. jareklykos
Wykluczenie Kobayshiego, a zwłaszcza Pereza przypomina mi debiut Kubicy na Węgrzech, kiedy też zajął świetne miejsce jako debiutant, a po wyścigu DQ..:)
42. blackacre
@bednara1998 Ta strona używa standardowego kodowania polskich znaków >charset=iso-8859-2< a ty wklejasz swoje wpisy w UTF-8. Czy możesz się dostosować do pozostałych?
43. Jaro75
Ooooooo !!!????
33. dziarmol@biss
Jak to się w życiu może powtórzyć... Prawie powtórzyć bo tam były inne przyczyny ale scenariusz ten sam :))
44. fanAlonso=pziom
38 chodzi mi tylko o typowanie bo dyskwalifikacji nie da sie przewidziec
45. lukasz1
35. Voight Proszę tylko o jedno, nie obrażaj. Bo tymi słowami obraziłeś wielką część społeczeństwa polskiego, w tym mnie. Uważasz że jak znasz Angielski to jesteś lepszy, a ci co nie to półanalfabeci? Jeżeli znasz Angielski to bardzo dobrze, wybijasz się ponad przeciętność, ale od kiedy ludzie przeciętni to półanalfabeci?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz