Williams Hybrid Power rozpoczął współpracę z Porsche
Williams Hybrid Power – spółka ściśle związana z zespołem Franka Williamsa, której celem był początkowo rozwój technologii odzyskiwania energii w Formule 1, ogłosiła rozpoczęcie współpracy z Porsche.„Pracowaliśmy razem, aby rozwinąć tę technologię, umożliwiając testowanie jej w warunkach wyścigowych i zastosowanie w samochodzie cywilnym” tłumaczył prezes zarządu, Alex Burns.
Innowacyjny system rozwinięty przez Williams Hybrid Power wykorzystuje koło zamachowe, które – jak czytamy na oficjalnej stronie spółki - „jest rozwiązaniem efektywnym, oszczędnym i przyjaznym dla środowiska”. Pierwotnie system miał zostać użyty w bolidach Williamsa, jednak ostatecznie stajnia Franka Williamsa nie zdążyła wprowadzić tego rozwiązania.
komentarze
1. kam39
ciekawe rozwiązanie
2. kamilus
mogli zprobowac moze by to bylo lepsze od KERS-u
3. Jacko
To jest KERS, tylko mechaniczny, a nie elektryczny.
4. jar188
Tak w nawiązaniu do stosowania KERsu w 2010, gdzie są ci wszyscy piewcy pewni swojego: "KESRS na pewno będzie stosowany w 2010" bo umowy dżentelmeńskie w F1 nie istnieją, bo się nie znacie na F1,bo McL ma najlepszy KERS to na pewno z niego nie zrezygnuje,bo Williams nie jest już w FOTA itp.. itd.... Trochę pokory Wam się przyda :)
5. devious
hmm 911 GT3 z KERSem ;)
ale wolałbym, żeby to Porsche weszło do F1 a nie odwrotnie...
Williams FW32-Porsche to byłoby fajne połączenie ;)
6. damiano261184
gdzie jest magazynowana energia skoro nie ma akumulatora ?
7. kierowca
@kamilus,
alez to jest KERS
tylko nie ten od BMW :)
8. pawel3012
6. damiano261184 Ten KERS działa na podstawie koła zamachowego, czyli nie potrzeba mu akumulatora do magazynowania tej energii. Jak ktoś juz to wyżej powiedział: to nie jest KERS elektryczny tylko mechaniczny.
9. damiano261184
8.pawel3012 no dobra jakis podstwy mechaniki mialem w szkole ale nie kumam skoro nie ma akumulatora ani elektrucznego ani hydraulicznego to te kolo musi byc na gumce od majtek bo ze kolo magazynuje energie z hamowania to wiem .
10. damiano261184
czy ktos dysponuje linkiem do jakiegos schematu który by mi to zobrazował .
11. damiano261184
dobra juz wiem o co chodzi.
12. melo
damiano26.... Nie wiesz co to koło zamachowe?
13. TOMA52
wszystko jest narysowane, a nawet jest film na www. williamshybridpower. com - kółko kręci się nawet 100.000 obr/min !
14. golzib2
to BMW dostanie po d...pie :) - chodzi o cywilne samochody, to tak dla niektórych
15. walerus
jestem za!
16. Dr Prozac
Ten KERS chciałem zobaczyć w akcji. To była faktycznie innowacja ;) Ciesze się że kontynuują prace.
17. grzes12
4 Jar188
Nie krzycz !!! Chcę Ci przypomnieć że do rozpoczęcia sezonu pozostał miesiąc , a sezon kończy się w listopadzie ...
Rzeczywiście , na dzień dzisiejszy, wygląda na to że KERS nie będzie używany w tym sezonie . Ale nikt meczu piłkarskiego nie kończy w 80 min spotkania , a bramki często padają po regulaminowym czasie gry ... Więc poczekajmy do ostatniego wyścigu , a jeśli rzeczywiście nikt w tym czasie nie użyje KERSu to zwrócę Ci honor , jak i wszystkim z którymi się sprzeczałem w tym temacie ....
18. jar188
Chyba nie sądzisz ,że w trakcie sezonu będą instalować KERS? Nie chodziło mi o Ciebie personalnie ale o ogół ludzi którzy z całą pewnością twierdzili, że KERS będzie używany, a ja osobiście cieszę się, że jednak czasem "umowy dżentelmeńskie" są dotrzymywane w F1 tym bardziej w kontekście wszystkich ostatnich afer (chociaż zdaję sobie sprawę, że rezygnacja z KERSu była podyktowana w dużej mierze względami praktycznymi, duża waga/mały zysk)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz