komentarze
  • 1. kamilas7
    • 2009-08-06 23:05:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No a bezpieczeństwo ważniejsze od wyglądu!!

  • 2. iceman10
    • 2009-08-06 23:23:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Racja! BEZPIECZEŃSTWO przede wszystkim!

  • 3. pietrasek
    • 2009-08-06 23:27:37
    • *.59.hawknet.pl

    bezpieczeństwo tak ...tylko niewiem co myslec bo jak zrobią ciężkie kaski to kierowcą bęzie niewygodnie...ale jezeli to ma uratowac zycie to niech tak bedzie

  • 4. BMWbmw
    • 2009-08-06 23:34:56
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Jeżeli dojdzie pare śrubek tam, i parę tu to znowu tak bardzo waga się nie zwiększy..

  • 5. Gosu
    • 2009-08-06 23:50:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Około 10 dkg :)

  • 6. ewerti
    • 2009-08-07 00:07:35
    • *.ujscie.net

    hmmm no niby racja ale pomyślcie że te 10dkg(niestety bedzie wiecej) ale licząc z przeciążeniem 4G to śrobka bedzie ważyła dość sporo...a wierzcie że przeciążenia chcą urwać głowe

  • 7. Shotgun
    • 2009-08-07 00:27:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kaski powinny być wytrzymałe i zarazem wygodne, czyli supermocne i w miarę lekkie.
    Właśnie! A co się stało z tym tworzywem wymyślonym kilkanaście lub więcej lat temu przez polskiego wynalazcę, które tak znakomicie absorbowało energię podczas zderzenia? Pokazywano wtedy jak kilkukilogramowy ciężar uderza w szkło czy w rękę i... nic się nie działo, nie było żadnych szkód i obrażeń. Tworzywo miało być wykorzystywane np. w zderzakach wagonów kolejowych. Chyba, że to był jakiś kit... Ktoś pamięta ten wynalazek? Zastosowanie takiego materiału w technologii produkcji kasków i bolidów poprawiłoby znacznie bezpieczeństwo na torze.

  • 8. Slavregas
    • 2009-08-07 00:44:13
    • *.ronus.pl

    ewerti obecne kaski ważą bodajże 1,25kg ,ale nie rozumiem o co cichodzi z tym oderwaniem głowy maja HANS maja kurtyny wiec glowa nigdzie nie odleci

  • 9. yantar
    • 2009-08-07 02:24:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 Shotgun pamięta. Teraz podobnych i naprawdę ciekawych materiałów jest sporo, choć na ulicy tego się nie zobaczy. Z włoknami węglowymi i kompozytami chwilowo nic nie pokonkuruje w stosunku waga/wytrzymałość. No i trzeba pamiętać że cała branża F1 śledzi rozwój wszelkich dziedzin odnośnie nowych materiałów, jesli coś by się nadało i przewyższało obecne rozwiązania to by na pewno wprowadzili. Co do kasków to w zasadzie za dużo sie tam już nie pokombinuje konstrukcyjnie, na wszystkie możliwoście też się takiego kasku nie da przygotować, fizyczna niemożliwość (no chyba, że robimy pełny kask i wstawiamy tam ekran;). Massa miał zwyczajnie pecha.

  • 10. morek154
    • 2009-08-07 04:22:27
    • *.adsl.inetia.pl

    widziałem w jakims tam filmie dokumentalnym ze pojemnik na odpoady atomowe wyrzymuje wybuchy z zewnątrz, katastrofy kolejowe i drogowe wiec nie zawodnoicy załozą na głowe ten 50 tonowy niezniszczalny pojemnik na odpady

  • 11. dziarmol@biss
    • 2009-08-07 08:44:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kask bramkarza hokejowego , wytrzymały i przy okazji będzie odstraszać .... muchy.

  • 12. Konik_mekr
    • 2009-08-07 09:03:20
    • *.gorzow.mm.pl

    A może gdyby wizjer znajdował się wewnątrz zamiadt na zewnątrz, to by coś dało...

  • 13. fezuj
    • 2009-08-07 09:09:35
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Kaski nie są złe mają olbrzymią wytrzymałość- po prostu Massa miał sporo pecha gdyż sprężyna uderzyła w samą krawędź otworu wizjera, gdyby ta cholerna sprężyna uderzyła 5 cm. wyżej lub bardziej z lewej strony najprawdopodobniej Fernando by nie odniósł najmniejszej szkody i jeździł by dalej , ale miał i też cholerne szczęście bo gdyby sprężyna walnęła w wizjer ...... [*] ( tylko takie znaczki byśmy stawiali przy jego nazwisku )

  • 14. Iwan.
    • 2009-08-07 09:49:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    [Fernando] <--Ma się rozumieć że miałeś na myśli FELIPE? ;]

    Nie wiem czy jest sens zwiększać masę kasków w celu ich wzmocnienia. Dla naprawdę znacznej poprawy bezpieczeństwa trzebaby było osłonić cały kokpit szybą taką jak w większości samochodów LMP1, co raczej nie nastąpi...

  • 15. rsobczuk
    • 2009-08-07 10:42:38
    • *.144.149.222

    Fernando Massa to nowy kierowca zespołu Renault Ferrari.

  • 16. fan massy
    • 2009-08-07 11:09:44
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    No tak Burti ma racje

  • 17. Dr Prozac
    • 2009-08-07 11:49:29
    • *.ipartners.pl

    @ 12. Konik_mekr no nie dało by się go otworzyć.

    Z wagą jest tak, że im kask cięższy, tym większa silą działa na głowę i kark kierowcy podczas wypadku (duże przeciążenia).

  • 18. morek154
    • 2009-08-07 12:34:09
    • *.adsl.inetia.pl

    Konik_mekr jakby były mocowane od srodka to taki wizjer zmiarzdzył by nos masie

  • 19. fezuj
    • 2009-08-07 13:12:30
    • *.pub.krusz-lan.pl

    14. Iwan. - OCZYWIŚCIE!!!! ale wtopa !!

  • 20. RoninRonin
    • 2009-08-07 16:49:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kaski powinny być z materiału z jakiego był nocnik Komendanta Piłsudskiego. wytrzymał by wszystko.

  • 21. Skoczek130
    • 2009-08-13 17:14:43
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    No cóż, kto jak kto, ale Burti wie co mówi. Obecne kaski i tak są niezwykle bezpieczne (dzięki niemu przecież Felipe jest wśród nas!). Skoro jednak da się jeszcze je poprawić, niech próbują. Być może w mocowaniu wizjera można wstawić więcej lub mocniejsze śrubki.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo