Co nowego zespoły przywiozły do Austrii?
Niewiele aktualizacji zostało przywiezionych do Styrii. Z tych dostarczonych wyróżniają się jedynie ulepszenia McLarena.Podczas europejskich zmagań zespoły często wprowadzają istotne poprawki do swoich samochodów, ale odstępstwem od tej reguły okazała się tegoroczna runda w Austrii. Jest to oczywiście podyktowane sprinterskim formatem, przez który zespoły mają jedynie 60 minut treningowych jazd. Nic zatem dziwnego, że ekipy nie ryzykowały z dostarczeniem większych poprawek.
Aż połowa stawki nie zgłosiła żadnych nowości aerodynamicznych. Wśród tych odnotowanych godne uwagi są jedynie ulepszenia McLarena. Dla Brytyjczyków tor Red Bull Ring jest szczególnym miejscem odnośnie nowej ery regulacyjnej. To właśnie tutaj 12 miesięcy temu wprowadzili aktualizacje, dzięki którym walczą o czołowe lokaty.
Mercedes
Niemiecki team wprowadził jedną korektę związaną z beam wingiem, który dzięki mniejszemu pochyleniu ma zapewniać mniejszy opór aero.
Ferrari
Włosi również wprowadzili tylko jedną zmianę. Ta dotyczy paneli chłodzących, co związane jest z wysokim położeniem toru Red Bull Ring.
McLaren
Ekipa z Woking wprowadziła dwie modyfikacje, które zaszły w przodzie bolidu. Mowa o tamtejszej geometrii przedniego skrzydła i dostosowaniu pod tym kątem zawieszenia. Bardzo ciekawie o wprowadzonych ulepszeniach wypowiedział się zresztą Andrea Stella:
"Koncentrujemy się na utrzymaniu kierunku rozwoju, który zapoczątkowaliśmy w Miami (więcej TUTAJ) z tym przednim skrzydłem. Koncepcja ta się sprawdziła, więc chcieliśmy dalej iść w tę stronę. To kolejny element tej poprawy i powiedziałbym, że dotyczy on zachowania bolidu przy niskich prędkościach", przyznał szef McLarena, cytowany przez Motorsport.
La nueva pletina lateral del ala delantera del McLaren
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 28, 2024
New McLarens's front wing endplate. #f1 pic.twitter.com/rWq8JtOnsI
Visa RB
Juniorska stajnia Red Bulla zmodyfikowała w Austrii owiewki przy tylnym zawieszeniu, chcąc poprawić przepływ powietrza.
Stake Sauber
Szwajcarzy wprowadzili bardzo podobną zmianę do Mercedesa, czyli poprzez modyfikację beam winga chcą zapewnić mniejszy opór powietrza. Warto także wspomnieć o nowym wydechu zamontowanym w aucie Zhou Guanyu.
Red Bull, Aston Martin, Alpine, Williams, Haas
Z raportu FIA wynika, że te pięć zespołów nie dostarczyło żadnych aktualizacji do Styrii.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz