Vettel może startować z Kubicą w jednym zespole w 2024 roku
Zaskakujące doniesienia zaczęły pojawiać się nt. przyszłości Sebastiana Vettela. Czterokrotny mistrz świata może już niedługo powrócić do etatowego ścigania w wyścigach długodystansowych i to u boku Roberta Kubicy.Powrót Sebastiana Vettela do padoku F1 był jednym z głównych wątków weekendu na Suzuce. Chociaż był on oczywiście powiązany z wyjątkową inicjatywą Niemca, nie mogło zabraknąć pytań o jego ewentualny powrót do ścigania. Nie dotyczyły one tylko comebacku do królowej motorsportu, ale też innych serii, co wydaje się zdecydowanie bardziej prawdopodobne.
Jak przekazało bowiem Auto Motor und Sport, 36-latek jest mocno łączony z przyszłorocznymi startami w długodystansowych mistrzostwach świata. W nich miałby reprezentować zespół Jota, który w 2024 roku będzie wystawiał dwa Hypercary Porsche.
Celem Brytyjczyków ma być stworzenie gwiazdorskiego składu kierowców i stąd plotki o podchodach do zatrudnienia Vettela. Niemiec pierwsze testy może już odbyć na początku października, jednakże zapytany o całą sprawę podczas japońskiego weekendu, przyznał, że nie ma podjętych żadnych decyzji:
"Mam to w głowie, aczkolwiek nic nie zostało jeszcze ani podpisane, ani postanowione. Wciąż mam mnóstwo czasu", stwierdził krótko Seb.
Gdyby ekipa Jota faktycznie nawiązała współpracę z Vettelem, byłaby to niezwykle interesująca informacja dla polskich kibiców. Od kilku tygodni łączony z nią są bowiem Robert Kubica i powiązany z nim Orlen.
Zdaniem AMuS, krakowianin stanowiłby jednak o sile drugiego samochodu, choć przymierzani są do niego inni byli znakomici kierowcy F1. Mowa o Jensonie Buttonie - który miał nawet przekazać niektórym, że dogadał się już z brytyjską stajnią - oraz Kimim Raikkonenie. Zagadką pozostaje, czy Jota będzie w stanie pozyskać aż tylu utytułowanych zawodników.
Nie zmienia to natomiast faktu, iż w przyszłorocznej stawce serii WEC zaroi się od byłych kierowców F1. Na pewno pojawi się w niej Stoffel Vandoorne, a ostatnie doniesienia medialne wskazują na to, że taki sam los spotka Micka Schumachera oraz Nycka de Vriesa. Niemiec miałby startować dla Alpine, zaś Holender dla Toyoty.
komentarze
1. xandi_F1
już w lipcu mówiło się, że BMW ich zakontraktuje. Vettel chce wystartować w LE MANS i to już wiadomo od organizatorów. Jednym sposobem jest bycie w Porsche Pensky, który dostaje możliwość wystawienia trzeciego auta na LE MANS. Inaczej musi jeździć cały sezon.
2. mm27m
cześć Wszystkim!
czy tylko ja zauważam że jak tylko w kategorii HyperCarów pojawiły się topowe marki seria długodystansowych wyścigów mocno się odbiła i, wg mnie, poważnie zacznie konkurować z F1?
zauważcie - w LMS jeśi ktoś chce wejść do serii - otwarte ramiona, różnorodność w kwestii napędu i podejścia do tego (wg mnie od zawsze poligonem doświadczalnym dla motoryzacji i nowych technologii powinny być wyśćigi długodystansowie a F1 powinan być najszybsza, najlepsza, najgłośniejsza i ludzie po wyścigach powinni mieć włosy dęba (tak jak było w 2003r.)
a tymczasem, tania F1 jest cholernie droga (zmiany w przepisach),
są zamknięci na nowe zespoły,
hałas na wyśćigach jest tylko gdy startuje Porsche SuperCup :D (wiem co mówię, byłem...)
nie wiem ilu z Was oglądało LMS ale walka w kategorii LMP2 (z Naszym Interpolem) bywała kozacka!
podobnie było w leMans w hypercarach.
myślę że Lambo, BMW, Ferrari, Cadillac, Toyota, Ligier, Peugeot, (i kto tam jeszcze będzie) plus naprawdę śmietanka jeśli chodzi o kierowców mogą sprawić że oglądalność będzie rosła jeszcze znacznie przed przyszłorocznym 24h we francji
pozdr!
3. mm27m
przepraszam, przyamatorzyłem, oczywiście chodziło mi o wyścigi WEC (ale wiadomo LMS też się ogląda)
:)
4. Addd
Mam nadzieję, że dowiemy się o jego przyszłości wcześniej niż w lutym.
5. dexter
Witaj xandi F1
Coz, Sebastian niedawno jezdzil swoim McLarenem MP4/8 w Goodwood na Festival of Speed (bolid, ktorym Ayrton Senna zostal wicemistrzem swiata w sezonie 1993). Z prywatnego garazu Niemiec wyciagnal takze Williamsa FW14B (auto mistrza swiata Nigela Mansella z roku 1992 - z dziesiecioma zwyciestwami w szesnastu wyscigach jest jednym z dominujacych pojazdow wszechczasow). Sebastian musial wylozyc okolo 3 miliony euro na stol za samochod wyscigowy Adriana Neweya. No i dwa tygodnie temu byl na torze Nürburgring swoimi RB7 i RB8 (tymi bolidami zdobyl swoj drugi i trzeci tytul mistrzowski w latach 2011 i 2012). Tak na marginesie: Vettel wygral 11 wyscigow w sezonie 2011 w RB7 (jeszcze na wolnossacym silniku Renault 2,4l-V8 ...).
Coz, Sebastian Vettel, ktory od ponad dziewieciu miesiecy jest rencista powiedzial tak: "Tesknie za wyscigami. Ale w tej chwili dobrze sobie z tym radze. Mam wiecej dobrych dni niz zlych." Teraz byl z powrotem w Japonii na swoim ulubionym obiekcie sportowym i obserwowal ulubionych kolegow ... Ujme to tak: swedzi go! Sebastian ma benzyne we krwi po prostu.
No i w pewnym momencie pojawily sie plotki, ze Seb planuje powrot z Porsche Jota w mistrzostwach swiata samochodow sportowych (WEC), m.in. w 24-godzinnym wyscigu Le Mans. Wczesniej jeszcze testy w prototypie LMP2 w celu aklimatyzacji.
Moze byc tak, ze ten krok do Le Mans bedzie oznaczac w pewnym momencie powrot do Formuly 1 (byc moze w 2025 roku). Kraza plotki, ze do gry wchodza rowniez Jenson Button i Robert Kubica - stare connection z Formuly 1. Coz, Jenson Button i Robert Kubica oficjalnie zakonczyli aktywne kariery w Formule 1, Sebastian nadal zostawia tylne drzwi otwarte. Dla obu Le Mans jest wydarzeniem, dla Vettela czyms innym. Moze to byc pierwszy krok w strone powrotu do Formuly 1.
6. sumo755
"....dogadał się już z brytyjską stajnią - oraz Kimim Raikkonenie " serio to jakiś nowy rider...
7. hubertusss
Z tym Orlenem i Kubicą to zobaczymy po wyborach. Bo u nas taka tradycja, że każda ekipa wymienia zarząd Orlenu a ten stawia na swoich. Podobnie skorzystał Kubica. Natomiast jeśli chodzi o Vettela to taki ktoś jak by chciał to bez problemu mógł by trafić do zespołu fabrycznego WEC po co mu jakaś Jota.
8. Gwyn_Bleidd
Kubica do Ferrari :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz