komentarze
  • 1. mm27m
    • 2023-07-05 17:38:18
    • *.eaw.com.pl

    faktycznie lepiej to pogrupowali, żeby spalić mnie CO2 podczas podróżowania:
    z Chin do USA, z USA do Włoch, z Włoch do Monako a potem powrót do Ameryki Płn. na jeden wyścig żeby wrócić do Europy do Hiszpanii...
    (a później jeszcze hyc - październik znów USA xD
    pierwsze 2 wyścigi leżą tam gdzie 2 ostatnie...
    ale najważniejsze że w Autrii i pewnie gdzieś indziej będzie ekologiczne zasilanie prądem
    kisne!

  • 2. fan_93
    • 2023-07-05 17:44:44
    • *.24.163.184.ipv4.supernova.orange.pl

    Żeby przez jakieś ich świetunio organizować wyścig w niedzielę.. dramat
    Jak sobie mają swoje pierdoły to niech się tym zajmują zamiast organizacją weekendu F1, proste

  • 3. Litwak
    • 2023-07-05 17:45:29
    • *.

    Co raz więcej wyścigów, 24 to już dużo. Ciekawe czy będą Chiny. Baku widzę później niż zwykle, Japonia wcześniej.

  • 4. fan_93
    • 2023-07-05 17:50:26
    • *.24.163.184.ipv4.supernova.orange.pl

    @2 oczywiście o sobotę mi chodzi

  • 5. TomPo
    • 2023-07-05 18:06:50
    • *.180.61.88

    Bezsensu to pogrupowanie.
    Tak ciezko pojechac na dany kontynent, zrobic tam pare wyscigow pod rzad, pozniej 2-3 tyg przerwy, kolejny kontynent i znowu pare wyscigow pod rzad?
    Skacza po calym swiecie w te i z powrotem - totalne marnotrastwo czasu, paliwa, pieniedzy, etc.

  • 6. Fan Russell
    • 2023-07-05 18:33:48
    • *.146.125.85.mobile.internet.t-mobile.pl

    Jeśli będzie taka zła pogoda to Wyścig może niestety nie być

  • 7. Fojur
    • 2023-07-05 22:45:23
    • *.25.48.60.ipv4.supernova.orange.pl

    Po co ta miesięczna przerwa między Singapurem a USA?

  • 8. Mcin
    • 2023-07-06 07:00:53
    • *.

    @2
    Las Vegas też w sobotę.

  • 9. Mikus1982
    • 2023-07-06 10:51:33
    • *.146.234.97.mobile.internet.t-mobile.pl

    Siemka.Gamonie jakich mało zrobić Monako by polecieć do Kanady i wracać do Hiszpanii inteligencja na maksymalnym poziomie na minusie.

  • 10. Fan Russell
    • 2023-07-06 11:17:38
    • *.146.122.101.mobile.internet.t-mobile.pl

    @7 Podobno ktoś napisał że miało być GP Malezja lub Wietnam? nie pamiętam dokładnie

  • 11. 3000
    • 2023-07-06 13:51:43
    • *.reb.o2.cz

    26 maja GP Monako
    9 czerwca GP Kanady
    23 czerwca GP Hiszpanii

    Ta.... Sensownie.

  • 12. Vendeur
    • 2023-07-06 16:27:11
    • *.97.95.223.ipv4.supernova.orange.pl

    @9. Mikus1982

    A u ciebie jak z inteligencją, patrząc na ten bezskładny słowotok...?

  • 13. dexter
    • 2023-07-08 18:01:08
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @Mikus1982

    Siemka :-)) Osobiscie uwazam, ze kalendarz jest lepiej zorganizowany niz w przeszlosci. Oczywiscie na pierwszy rzut oka nie wszystko trzyma sie zawsze ladu i skladu, ale nie mozna rowniez zapomniec, ze zawsze jest wiele wytycznych (roznych interesow) jesli chodzi o taki kalendarz.

    Sezon rozpocznie sie ponownie w Bahrajnie, ale w sobote. Sezon rozpocznie sie 2 marca na torze Bahrain International Circuit, a treningi i kwalifikacje odbeda sie w czwartek i piatek. Tydzien pozniej ekipa Formuly 1 przenosi sie do Arabii Saudyjskiej. Tam tez juz wyscig bedzie w sobote. Tlem odrebnego poczatku jest postny miesiac Ramadan. Wyscigi na Bliskim Wschodzie musily zostac zaplanowane na tuz przed rozpoczeciem Ramadanu.

  • 14. dexter
    • 2023-07-08 18:03:11
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Po starcie w regionie Zatoki Perskiej co dwa tygodnie odbywaja sie cztery wyscigi za oceanem: GP Australii w Melbourne pozostaje wyscigiem numer trzy, ale juz naepny wyscig to GP Japonii. Nastepnie Chiny sa w kalendarzu. Oznacza to, ze pierwsza czesc kalendarza zostala mocno zregionalizowana, aby ograniczyc wysilek i koszt logistyczny. Podczas gdy samochody i sprzet moga byc przewozone bezposrednio z jednego wyscigu do drugiego, to z drugiej strony jest to troche meczace dla personelu, poniewaz kazdy wyscig odbywa sie z tygodniowa przerwa. Mozliwe, ze zespoly podziela personel i zaplanuja dwie druzyny.

    Po GP Chin cyrk wyrusza do Miami, zanim Formula 1 rozbije swoje namioty w Europie. Imola i Monaco to tylko krotka europejska przerwa przed wyjazdem do Kanady. Formula 1 faktycznie probowala zrobic podwojny pakiet z Miami i Kanady - ale plany sie nie powiodly z powodu odrebnych interesow promotorow. Po Kanadzie odbedzie sie pierwszy z trzech triple-header sezonu 2024: od Hiszpanii, przez Austrie do Wielkiej Brytanii. Podwojny pakiet Wegier i Belgii zwiastuje nastepnie letnia przerwe.

  • 15. dexter
    • 2023-07-08 18:05:51
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Pod koniec sierpnia Formula 1 rusza ponownie w Holandii i we Wloszech, a tradycyjny sezon europejski dobiegl konca. Nowoscia jest dwupak Azerbejdzanu i Singapuru. Nowoscia jest rowniez trzytygodniowa przerwa przed drugim triple-header z USA, Meksykiem i Brazylia. Po Brazylii kolejna dluzsza przerwa, dwa weekendy pozostaja wolne. Pod koniec sezonu jeszcze trzy wyscigi z rzedu: Las Vegas, Katar i Abu Dhabi. Final sezonu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbedzie sie dopiero 8 grudnia - wiec mamy juz po Mikolaju ...

  • 16. dexter
    • 2023-07-08 19:49:46
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @Mikus1982

    Jak wyzej wspomnialem zawsze jest wiel roznych powodow:

    - sytuacja polityczna w danym kraju (np. pandemia w Chinach)
    F1 szukala alternatyw, ale powiedzieli: jesli istnieje alternatywa, to tez pieniadze musza byc odpowiednie. Mozna zarobic mniej, ale taka sytuacja ma dlugofalowy wplyw na ceny za taki wyscig. I oczywiscie nie chcesz tego zepsuc i nie chcesz niczego rozdac.

    - przyczyny klimatyczne
    Dlatego mamy pustynne wyscigi na poczatku i znowu pustynne wyscigi na koncu. W srodku sezonu nie mialoby to oczywiscie wiekszego sensu. Tak jak nie mialoby sensu jezdzic na torze Nürburgring na poczatku marca. Albo pory deszczowe itp.

  • 17. dexter
    • 2023-07-08 20:02:00
    • *.c23.pool.telefonica.de

    - interes promotora
    Jesli np. mam trzy wyscigi z rzedu w USA - Stany Zjednoczone sa stosunkowo duze, ale jednak. Potem jeszcze jest Meksyk, moze Kanada - w takim przypadku oczywiscie zabieram innym troche fanow, a promotorzy chetnie tego nie chca widziec. Wtedy troche trudno jest sprzedac bilety itp. Albo jesli mam dwa np. wloskie wyscigi z rzedu. Monza ma ogromne problemy aby w jakikolwiek sposob sprowadzic ludzi na tor. Nawet przy boomie Formuly 1 trudno jest sprzedac bilety na Monza czy generalnie we Wloszech.

    - inne wydarzenia
    Zawsze sa tez inne wydarzenia sportowe lub cokolwiek i po prostu trzeba zyc z tymi wszystkimi ograniczeniami.

  • 18. dexter
    • 2023-07-08 20:19:45
    • *.c23.pool.telefonica.de

    - obowiazujace umowy
    Oczywiscie istniejacych umow nie mozna tak po prostu zmienic ani przepisac. Kazdy kto ma umowe i zostal zapewniony, ze ma np. w maju czy czerwcu swoj slot, oczywiscie tez chce w tym czasie zorganizowac wyscig i upiera sie przy swoich prawach. Oznacza to, ze nie moga tak po prostu przebudowac kalendarza jak chca. I to zawsze byla trudna historia. Niekiedy bywalo tak (zwlaszcza w przypadku nowych wyscigow, jeszcze w czasach Berniego Ecclestone'a), ze nowe GP zwykle zaczynalo jako drugi wyscig, a potem jego miejsce bylo zawsze troche na koncu kalendarza. Takim przykladem byla Malezja i o ile sie nie myle, to Bahrajn byl taki sam - czesto byl przepychany tam i z powrotem. Wiec sa wyjatki, ale zwykle nie lubia zmieniac terminow. Pewna prawidlowosc jest znacznie latwiejsza do komunikowania przez promotorow. Albo jesli mam na przyklad raz pod koniec sezonu i raz na poczatku sezonu ten sam wyscig, to roznica bedzie stosunkowo niewielka. Ludzie czesciowo tez oszczedzaja na takie widowisko jak Formula1, wiec to tez nie jest optymalnym rozwiazaniem.

    Wiec jest wiele czynnikow, ktore trzeba uwzglednic. To zawsze brzmi tak trywalnie: dlaczego nie jest to zregionalizowane, bo mialoby to sens logistyczny? Poniewaz w praktyce jest to zwykle trudne do wdrozenia. Istnieje wiele rzeczy, ktore moga dobrze wygladac na papierze, ale z roznych powodow po prostu nie funkcjonuja lub nie powinny funkcjonowac.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo