2. dzień testowy obnażył słabości bolidu Mercedesa
Niemiecki zespół w zupełnie innych nastrojach zakończył kolejny dzień prób w Bahrajnie. Wszystko przez niespodziewane problemy, jakie trapiły samochód W14 podczas zajęć na torze.Nowa konstrukcja Mercedesa spisywała się bardzo dobrze 1. dnia zimowych testów. George Russell i Lewis Hamilton kręcili przyzwoite czasy okrążeń w trakcie dłuższych przejazdów, mając dodatkowo lekko "skręconą" jednostkę napędową. Najważniejsze dla Niemców było jednak to, iż nie mieli żadnych trudności z porpoisingiem, co nie było takie przesądzone po próbach na torze Silverstone.
Niestety, piątkowe testy nie ułożyły się już tak pozytywnie dla nich. Podczas porannej sesji kamery telewizyjne wielokrotnie pokazywały ślizgającego się co rusz Hamiltona, natomiast po południu w aucie Russella doszło do awarii hydrauliki, przez którą Mercedes musiał zakończyć swoje jazdy na blisko 90 minut przed końcem sesji.
W obliczu niepokojących informacji o dziwnej utracie docisku na przedniej osi Toto Wolff zwołał wieczorem nadzwyczajne spotkanie kluczowych pracowników. Rozmawiając natomiast z Auto Motor und Sport, Austriak wprost oznajmił, że obecnie jego zespół jest trochę zagubiony. Zresztą sugerował to już rano, gdy nie ukrywał nietrafionych ustawień do maszyny W14:
"Bolid nie jest właściwie zbalansowany. I można to zobaczyć podczas samej jazdy po śladach opon przy przyśpieszaniu. Jest gorąco i po prostu nie znaleźliśmy odpowiednich ustawień, co zgaduję, że jest częścią nauki tego samochodu", mówił szef Mercedesa z kolei dla F1TV.
"Czy to powód do obaw? Zdecydowanie tak, bo to nie jest tak, że kierowca w jakiś sposób za mocno naciska na opony, tylko to samochód nie zapewnia mu wystarczającej przyczepności z tyłu. Musimy to zatem jakoś rozwiązać."
Apart from the hydraulic issue Mercedes also suffered from a strange loss of downforce on the front axle. The cause couldn't be identified yet. Hope is that the night service comes up with an explanation. Wolff: "We're a bit lost, as we don't know where we stand right now." #AMuS https://t.co/3CgP20cWwD
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) February 24, 2023
W podsumowaniu piątkowych prób opublikowanym przez sam niemiecki team Andrew Shovlin wtórował swojemu przełożonemu. Przy okazji brytyjski spec potwierdził prowadzenie analiz odnośnie dzisiejszych problemów:
"Nie zaliczyliśmy drugiego mocnego dnia. Zatrzymanie się na torze z powodu problemów z niezawodnością nie było dobre. Poza tym zmagaliśmy się z balansem maszyny w zmieniających się warunkach. Prowadzimy parę analiz, dlaczego dziś musieliśmy się zmierzyć z takim wyzwaniem, podczas gdy wczoraj było to dość proste", dodał inżynier Mercedesa.
"Będziemy dalej nad tym pracować w nocy i nie ma żadnych wątpliwości, że więcej zrozumiemy nad ranem. Interesujące będzie jutro zobaczyć, czy uda nam się zrozumieć ten spadek osiągów i nadrobić stracony czas na torze."
komentarze
1. ekwador15
czy spece z f1 dziel pasje mają już dane z obozu mercedesa, jakie temperatury opon, jakie kąty zawieszenia, ile kg docisku mialo ustawione przednie skrzydło? przekazali feedback do Mercedesa na 3 dzien testów?
2. Manik999
@ekwador15 - i po co ta prowokacja?
3. Vendeur
@2. Manik999
Bo jest idiotą... Polecam dodać do ignorowanych, to nie będziesz musiał czytać jego wypocin :).
4. Grzesiek 12.
Taa... Vendeur już też w formie :-D
5. Krukkk
@1. Temperatura opon na poziomie normalnym czyli roboczym, wprowadzanie roznych katow zbieznosci oraz pochylenia kol nie powodowalo poprawy osiagow, efekt podbijania zanikal po zwiekszeniu przeswitu podwozia. W tej sytuacji zadnego znaczenia nie ma sila docisku i wszystko skutkuje tym, ze W14 na chwile obecna wylatuje z TOP 3.
Jezeli nadal nie przywykles do tego, ze w Mercedesie nadaja jakims dziwnym szyfrem to dalej sluchaj tego co Toto pi.......doli.
dexter zaczal sapac do mnie po czym sam napisal, ze dopieo po kilku wyscigach bedzie wiadomo gdzie tak naprawde Mercedes bedzie znajdowal sie- no normalnie odkrycie Ameryki!
6. Grzesiek 12.
@5 Krukkk
Teza ze Merc wypada poza Top 3, jak dla mnie jest mocno naciągana. Mają swoje problemy, a bolid ma swoje słabości, ale chyba nie na tyle aby spaść tak nisko.
7. Krukkk
Grzesiek. Przeciez wiadomo, ze to tylko gdybanie. To samo tyczy sie Ferrari czy RBR, wprowadzili zmiany i testuja, ale co z tego wyjdzie i czy faktycznie bedzie poprawa wzgledem poprzedniego sezonu zobaczymy w trakcie wyscigow.
Natomiast nie tego oczekiwalem od Mercedesa po tak spapranym sezonie 2022. Chcialbym, zeby wlaczyli sie do walki o zwyciestwa, ale widzisz jak to wyglada. Ok, to sa testy i nikt normalny nie sugeruje sie obecnymi czasami okrazen- nie zmienia to faktu, ze na chwile obecna Mercedes nie mial tak naprawde okazji przetestowac wydajnosci ukladu napedowego a mamy juz drugi sezon po rewolucji technicznej.
Kto wie, czy nie lepiej byloby czalkowicie odpuscic ten sezon i zabrac sie do budowania od podstaw W15? (to tylko takie luzne przemyslenia)
8. Grzesiek 12.
Krukkk
Przecież wiem że to tylko przemyślenia. Za to jakieś dane z F1 są takie, że Merc traci 0.59s do RB w tempie wyścigowym. A w tempie kwalifikacyjnym są nawet za AM...
Tak czy inaczej wczoraj się działo w Mercu i było nerwowo... Znowu ich bolid zaskoczył. Bo jak nie nadsterowność to podsterowność... I jak tutaj ustawiać bolid :-D
9. Krukkk
Grzesiek 12. Jezeli Twoje spekulacje czasu kwalifikacyjnego i tempa wyscigowego potwerdza sie w wyscigach, to komentarz jest zbedny. :)
10. Davien 78
Widać, satanista prawie formie. Do pełni brakuje mu już tylko coś o Kościele palnąć ,,mądrego". Hynek 007 może mieć tu dużo racji. Merc jest w czarnej d....e. O ile w zeszłym roku na starcie byli ok. 0.7 s za Ferrari to chyba w tym są ponad sekundę za puszkami. Jak czytałem przed sezonem artykuł w AMuS to Wolf palnął że będą rozczarowani jak nie wygrają w tym roku min. 3-4 wyścigów, co mnie zaskoczyło że tak nisko mierzą, ale po tym co pokazuje RB to nie wygrają nawet 1 wyścigu. Jest gorzej niż rok temu, kiedy mieli morświna o tym czasie.
11. Manik999
@Vendeur - nie mam w zwyczaju tego czynić, ale chyba zacznę. Dzięki za radę. :)
12. Jordan777
Davien 78
Mercedes ma taki słaby bolid że dzisiaj Russel pobił wczorajszy czas,GoldenBoya z RBR na oponach pośrednich i z bakiem zalanym po korek.
13. Davien 78
@12 Patrzę teraz na koniec testów licząc na przejazdy końcowe i widzę męczarnie Hama jak używa toru niczym lodowiska. Nie wiem ile Rus miał paliwa ale jechał na C5. Tak że szału nie ma.
14. marcinek99
dewiant 78, polonisto od siedmiu boleści * Także
15. fan_93
Jak dla mnie mogą być nawet poza top5. I oby
16. Davien 78
Mamincycu99 jasne
17. Litwak
Jak zobaczyłem ten bolid w tym roku to mówię łał najładniejszy samochod, patrze przod poprawiony, boki poprawione o mówię będzie dobrze, po testach znowu taki zespół jak Merc, znów cos popsuł, czy RB ma jakiś trik
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz