komentarze
  • 7. michcio64
    • 2008-04-16 13:45:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sydemon Honda nie mogla odgapic bo on juz rok temito mila

  • 8. lubie placki
    • 2008-04-16 13:53:51
    • *.gprs.plus.pl

    te skrzydełka to raczej BMW od Hondy odgapiło, kubicomaniacy :I

  • 9. Koniarek
    • 2008-04-16 14:14:26
    • *.streamnet.pl

    Chciałbym aby model STR3 właczył sie do rywalizacji o punkty, byłoby to lepiej dla rywalizacji.

  • 10. grzesiek1870
    • 2008-04-16 14:30:26
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawe czy ten bolid też będzie tak awaryjny jak poprzednik? :)

  • 11. daniel316
    • 2008-04-16 14:41:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak na razie chyba żaden zespół odkąd gdy się zaczął sezon nic szokującego nie zrobił. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie. A jeśli jest podobny do bolidu RedBulla to zbyt super to on nie jest.

  • 12. GodFahter
    • 2008-04-16 14:44:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    podajcie linka jak to mozliwe ze zdjecmi nowego bolidu toro rosso

  • 13. pz0
    • 2008-04-16 14:48:26
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Jak podobny do RedBulla to pewnie będą mu koła odpadały

  • 14. muminek94
    • 2008-04-16 15:02:19
    • *.174.75.10.radiolan.pl

    To prawie taki sam jak nie taki sam.... http://www.f1today.nl/foto/2711/ to jest zdjecie BMW tylko nie wiem czy na ten czy na nowy sezon:)

  • 15. Dagmara_W
    • 2008-04-16 15:07:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dużo się nie różni.. tył się troche zmienił. ale nie brzydki.zobaczymy czy będzie skuteczny.

  • 16. sawekrs
    • 2008-04-16 16:02:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lubie placki wyjdz

  • 17. Myster01
    • 2008-04-16 16:28:21
    • *.olsztyn.mm.pl

    płetwa za kokpitem jak u rekina, w innych konstrukcjach nie widziałem chyba takiego rozwiązania.

  • 18. fisicofan
    • 2008-04-16 16:45:03
    • *.50.235.198

    a ja widziałem tą płetwe rekina także u Renault

  • 19. walerus
    • 2008-04-16 16:58:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Podobno Arabom proponuje szef Red Bulla 50% akcji Tolo Roso..... tym z Kuwejtu...

  • 20. lubie placki
    • 2008-04-16 17:15:49
    • *.gprs.plus.pl

    sawekrs jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to lepiej się nie odzywaj. A jeżeli chodzi o nowy STR3 to nie ma co się dziwić że to kopia bolidu Red Bula przecież to ich satelicki zespół

  • 21. leszek2605
    • 2008-04-16 17:50:39
    • *.podkarpacka.policja.gov.pl

    zobaczymy co pokaże na torze,wtedy będziemy komentować.

  • 22. TerrorVision
    • 2008-04-16 19:12:21
    • *.ptim.net.pl

    Co tam osiągi... niech koniecznie niezawodność poprawią, bo w tym na razie wypadają fatalnie.

  • 23. tsubasa
    • 2008-04-16 19:16:12
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Nie wyglada źle, zobaczymy jak będzie jeździł.

  • 24. tewumoto
    • 2008-04-16 19:59:42
    • *.gprs.plus.pl

    @rfz & @sawekrs: na onecie wieje nudą?? :D :D Red Bull jest klasycznym przykładem zespołu, który służy do reklamowania konkretnej marki produktów przy pomocy bolidu zbudowanego z komponentów innych producentów :( są bez szans na walkę o liczącą się w klasyfikacji liczbę punktów ;)

  • 25. piotrek74
    • 2008-04-16 21:46:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niech któryś z was zaprojektuje a wtedy będziemy oceniać (każdy potrafi krytykować )

  • 26. tewumoto
    • 2008-04-16 22:31:46
    • *.gprs.plus.pl

    haha, a Ty - piotruś, na pewno wyłożysz na to kasę.. :D po to jest miejsce na komentarze, żeby je pisać, oceniać, dyskutować.. a jak nie pasi, to czemu je czytasz?? ;D

  • 27. piotrek74
    • 2008-04-16 23:04:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tewumoto>zobaczyłeś zdjęcia-- i już nie podoba się !!--poczekaj na GP a później krytykuj -- powiedz coś konkretnego, bo wszystkie zespoły to robią(Reklamują Się )

  • 28. tewumoto
    • 2008-04-17 00:34:24
    • *.gprs.plus.pl

    ok, chcesz konkretów, proszę: największą nowością jest tzw. płetwa rekina (wzdłużny spoiler, zabudowany w tylnej części bolidu, stanowiący przedłużony profil wlotu powietrza), więc na niej się skupię. Do zalet (wg mnie) należy zaliczyć lepsze prowadzenie bolidu w trakcie opuszczania tunelu aerodynamicznego bolidu poprzedzającego oraz podczas jazdy na prostych. Wadą na pewno będzie nieprzewidywalność podczas pokonywania zakrętów (efekt podobny do jazdy tramwajem w zakrętach o niewielkim - poniżej 6m - promieniu skrętu). Z jednej strony mogłoby się wydawać, że taka powietrzna "szyna" umożliwi łatwiejsze pokonywanie zakrętów z większą prędkością dzięki niwelowniu siły odśrodkowej i przeciwdziałaniu momentowi obrotowemu (gdzie r=odstęp między zewnętrznymi krąwędziami skrajnych przednich i tylnych opon, natomiast F=siła odśrodkowa), jednak należy pamiętać o tym, że usztywnienie prowadznia tylnej osi może doprowadzić (a właściwie na pewno doprowadzi, pytanie brzmi tylko: przy jakiej prędkości??) do zerwania przyczepności tylnich opon wskutek przewyższenia tarcia momentem obrotowym (tylko nie pomyl z momentem obrotowym, oddziałującym na wał napędowy i przekazywanym na ogumienie). Pomijam wpływ podmuchów wiatru bocznego na stabilność toru jazdy, bo wierzę, że w Europie nie będziemy mieli wietrznych GP. Moim zdaniem konkurencyjność kierowców RB4 pogorszy się w związku z tym, że obecnie wyprzedzanie odbywa się podczas GP najczęściej w zakrętach. Co o tym sądzisz?? :)

  • 29. czes
    • 2008-04-17 01:57:59
    • *.g-net.pl

    woohoo! wreszcie maja nowe auto.

  • 30. piotrek74
    • 2008-04-17 07:37:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jeżeli dzięki tej płetwie bolid będzie bardziej stabilny na prostych , to zmniejszą my trochę docisk a w tedy będzie większy Vmax i przyspieszenie . Prawdopodobnie przy do hamowaniach przed zakretami też będzie lepiej się zachowywał .To jest już pierwszy krok do wyprzedzenia bolidu przed tobą .J chyba to jest ten krok do przodu w rozwoju?(Poczekamy na kwalifikację i zobaczymy )

  • 31. tewumoto
    • 2008-04-17 12:38:25
    • *.gprs.plus.pl

    nie do końca, na prostych bolidy i bez płetwy nie odlatywały.. :D przy dohamowaniu może być poprawa dzięki "szynie powietrznej", ale ta "szyna" na pewno będzie przeszkadzała w ciasnych zakrętach, o czym już pisałem.. :) wszystko, każde rozwiązanie ma zawsze zalety i wady.. w tym przypadku, po analizie wad i zalet, nie jestem dobrej myśli, tym bardziej, że takie samo ustrojstwo inżynierowie wstawili do bolidu Alonso.. :(

  • 32. tewumoto
    • 2008-04-17 12:43:38
    • *.gprs.plus.pl

    ach.. zapomniałem napisać o jeszcze jednej, ogromnej wadzie, może nawet największej: "płetwa" podnosi środek ciężkośi bolidu, co powoduje problemy z prowadzeniem w łukch, nie mówiąc już o jeździe ze stosunkowo dużą prędkością w zakrętach.. ale masz rację, co z tego wyniknie, zobaczymy dopiero w kwalifikacjach, po prostu martwię się trochę o Alonso.. bo jakoś obaj kierowcy RB4 są mi obojętni.. ;)

  • 33. pz0
    • 2008-04-17 13:28:15
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    tewumoto a jeżeli to jest kolejny trik i np ta płetwa ugina się oto może być bardzo duża pomoc właśnie w zakrętach. Np przy zakręcie w prawo, płetwa wygnie się w lewo dzięki czemu uzyskamy pewien profil. Cząstki powietrza po prawej stronie płetwy będą miały większą prędkość, a jak wszystkim chyba wiadomo ciśnienie maleje wraz ze wzrostem prędkości przepływu, wynika z tego że po prawej stronie płetwy będzie mniejsze ciśnienie, więc bolid będzie ''spychany'' na prawo. co może ułatwić pokonanie tego prawego zakrętu, a co za tym idzie prędkość bolidu może być odrobinę większa. Wiem że zakazane jest używanie elastycznych elementów aero, ale to jest pewna nowinka, na którą może nie być jeszcze norm testowania i teamy mogą trochę oszukiwać.

  • 34. pz0
    • 2008-04-17 13:31:14
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    To o czym piszę to po prostu równanie Bernouliego

  • 35. piotrek74
    • 2008-04-17 19:28:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niedługo zobaczymy czy płetwa jest dobrym rozwiązaniem bo NOS - MCL chyba sprawdził się (większość zespołów to kopiuje ) a ostatnio z BMW ściąga Honda(rogi)

  • 36. dziarmol
    • 2008-04-18 19:46:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-04-17 13:28:15 pz0 -a co z zakazem używania ruchomych elementów aero. ?

  • 37. dziarmol
    • 2008-04-18 20:20:29
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-04-17 13:28:15 pz0 - już na to odpowiedziałeś nie doczytałem (mój błąd)poz


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo