komentarze
  • 1. Iron Man

    Tak to jest gdy nie potrafi się odpowiednio obchodzić z bolidem. Ocon jeździ zachowawczo ale solidnie i dowozi punkty.

  • 2. giovanni paolo
    • 2022-10-31 19:26:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za rok będzie jeździł na silnikach mercedesa i tym samym będzie pierwszym i jedynym kierowcą, który w erze hybrydowej "objeździ" wszystkich producentów silników. Ale na to należy poczekać do posezonowych testów. Taki de vries zaliczy trzech producentów w pół roku ale w jego przypadku na Ferrari nie ma co liczyć. Inny kierowca, który jeździł na silnikach trzech producentów to Vettel. Także podczas posezonowych testów Vettel wypadnie z tego grona bo idzie na emeryturę, de vries wkoczy na status kierowcy jeżdżącego z trzema producentami (teraz ma dwa, mercedesa i Renault podczas testów gdy szukali kierowcy), a Alonso będzie jako jedyny "znał wszystkich producentów".

  • 3. kiwiknick
    • 2022-10-31 19:34:54
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @2
    A Seb nie jechał kiedyś BMW?

  • 4. giovanni paolo
    • 2022-10-31 19:37:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. Chodzi o erę hybrydową. Dla samego siebie masz prawo sprawdzić kto jeździł v10, kto v8, dla jakiego producenta i tak dalej.

  • 5. devious
    • 2022-10-31 22:32:22
    • *.134.70.206

    @Paolo
    "Za rok będzie jeździł na silnikach mercedesa i tym samym będzie pierwszym i jedynym kierowcą, który w erze hybrydowej "objeździ" wszystkich producentów silników. "

    Nie powtarzaj bzdur krążących w mass mediach :) Bo już kilka razy gdzieś o tym Alonso i 4 producentach silników czytałem/słyszałem. Nie jest to prawdą...

    Już taki koleś był i to w 2017 roku czyli 4-tym sezonie ery hybrydowej - co roku miał inny silnik :)

    W 2014 jeździł Mercedesem, w 2015 Hondą (jeździł to za dużo powiedziane - nie dojechał na start jedynego wyścigu, w którym wziął udział - więc możemy polemizować czy "wystartował" z Hondą, ale wziął jednak udział w weekendzie Grand Prix i kwalifikacjach), w 2016 z Renault, a w 2017 z Ferrari w Haasie. Podpowiem, że to Duńczyk o imieniu Kevin :)


    "Inny kierowca, który jeździł na silnikach trzech producentów to Vettel"

    Innych z 3-ma silnikami jest więcej :)

    Max Verstappten też zaliczył 3 silniki: Hondę w RBR, Renault miał w Toro Rosso i RBR, a w 2016 zaliczył 4 wyścigi z Ferrari za plecami w swoim Toro Rosso STR11 :) Brakuje mu tylko Merca... Może kiedyś :D

    Kolejny to Danny Kvyat - tez zaliczył 3 producentów: Renault, Hondę i Ferrari w Toro Rosso i Red Bullu.

    Romek Grosjean też 3: w Lotusie w 2014 miał Renault, w 2015 Merca, a w Haasie Ferrari.

    Nico Hulkenberg dołączy do "klubu" w przyszłym sezonie, bo jest ponoć już po słowie z Haasem i ma kontrakt na 2023 - po Mercu i Renault będzie jeździł Ferrari. Co ciekawe Ferrari jeździł już w 2013, a wcześniej też Cosworthem, więc ma "zaliczonych" już 4 producentów (ale przed erą hybrydową). Ricciardo też ma 4 i też jak Hulk Ferrari w 2013, a wcześniej Coswortha, więc w erze hybrydowej tylko 2. Ale Daniel być może będzie w przyszłym roku rezerwowym w Red Bullu i Toro Rosso, wiec być może sprawdzi też Hondę - na razie to gdybanie.

    Wliczając erę "przedhybrydową" i licząc "erę nowożytnią" czyli po 2000 roku to chyba Button i Alonso zaliczyli najwięcej "silników", choć może i trzeba by się przyjrzeć takim obieżyświatom jak Trulli. Nie wiem, nie znam danych, sam sprawdzam "na czuja" :)

    Przed 2000 rokiem to nie ma co nawet sprawdzać, bo wcześniej to z silnikami była istna ruletka, więc tam pewnie niektórzy kierowcy to w jednym sezonie miewali 2-3 producentów "za plecami". Podam tylko przykład, że pomiędzy 1987 a 1994 rokiem mieliśmy w F1 20 różnych producentów silników (!!!) - nie mówię o "brandach" jak TAG itp. twory, ale realnych producentach - w tym takie marki jak Yamaha, Lamborghini, Peugeot, Subaru, Alfa Romeo - jednocześnie mieliśmy też dużo totalnych wynalazków jak Motori Moderni i ich kuriozalny silnik W12 :) Normalnie Złota Era F1 :) A pewnie większość kibiców nawet nie wie, że takie Subaru w F1 było... Krótko, ale było :) Tak jak i kilka innych ciekawych marek w tamtym okresie.

    Wracając do kierowców:
    -Alonso zaliczył w karierze Renault, Ferrari, Merca (2007), Hondę i Coswortha (2001 Miniardi) - 5 producentów silników.
    -Button: BMW (Williams w 2000), Renault (2001-02), Hondę i Merca - tylko 4, jednak mało.
    -Trulli: Renault, Cosworth, Toyota, Honda, Peugeot (ale to już 1999), Hart (1997) i ew. Mugen, jeżeli go liczyć oddzielnie niż Hondę (w sumie chyba tak) - ale to już wchodzimy w latach 90-te własnie. Ale to 7 różnych producentów w karierze.
    -Fisichella - Ferrari, Renault, Mercedes, Ford, Honda, Peugeot - 6 producentów (nie licząc "brandowania" bo miał np. Playlife w Benettonie, albo Petronas w Sauberze) ale to też lata 90-te, więc się nie liczy.

    Pewnie więcej takich "kwiatków" było, temat rzeka w sumie.


    A co do de Vriesa i liczenia treningów to bez sensu. Taki Gasly jeździł w F1 z dwoma silnikami: Renault i Hondy, ale testował też na treningach Ferrari w Toro Ross. To 3 z miejsca ma. Pewnie takich dużo więcej by się znalazło, ale kto by liczył treningi... Starty w wyścigach to można liczyć :)

  • 6. devious
    • 2022-10-31 22:47:35
    • *.134.70.206

    Licząc od 2000 to mam kolejnego mocnego zawodnika:
    Nick Heidfeld: Peugeot (2000), Ford (2004), BMW, Ferrari i Renault - 5 producentów, nie licząc Petronasa, jako obrandowanego Ferrari (wtedy 6)

    Rubens Barrichello 7 różnych producentów (!) ale to od 1993 roku, czyli tej "świrniętej" ery. Po 2000 miał tylko 4 różne silniki (Ferrari, Honda, Mercedes, Cosworth) - to tak jak Coulthard, ten też 4 po 2000. Takich co mieli 4 producentów to jak na pęczki, nie ma co liczyć :)

    HH Frentzen - jak liczyć "brandy" to miał 9 różnych producentów! A realnie - Merc, Ford, Renault, Honda, Cosworth, Ferrari - i tak nieźle. I znowu pytanie czy liczyć Mecachrome oddzielnie z Renault (to ta sama fabryka) i Mugena-Hondę z Hondą - więc albo 6 albo 8. Acer i Petronas to były brandy Ferrari.

    Dobra, za dużo tego, nie do ogarnięcia temat :)

  • 7. Automotof1
    • 2022-11-01 07:23:34
    • *.wyszkow.fuz.pl

    Alonso zna takie słowo jak : KARMA !

  • 8. Grzesiek 12.
    • 2022-11-01 08:06:01
    • *.centertel.pl

    @ 1 Iron Man

    Nie wiedziałem że z Alonso taka psuja :-D
    Sam wierzysz, w to co piszesz ?

  • 9. Frytek
    • 2022-11-01 08:58:31
    • *.8.243.193.ipv4.supernova.orange.pl

    @ 8. Grzesiek 12
    Może chodzi mu o to, że Alonso za mocno wciska gaz i dlatego jest szybszy od Ocona. Ocon najwyraźniej nie wciska gazu do końca i dojeżdża do mety. Może ma taki ogranicznik jak w gokartach? Hehe
    Pamiętam jak Robertowi ciągle padało BMW a Heidfeld dojeżdżał bez problemu. Może ta sama sytuacja

  • 10. Grzesiek 12.
    • 2022-11-01 09:22:19
    • *.centertel.pl

    @ 9 Frytek
    10/10

    Trochę z innej beczki, czy ktoś ma Canal +, z dostępem viaplay. Zastanawia mnie czy to idzie bezpośrednio przez kabel z anteny satelitarnej, czy trzeba jeszcze neta podłączać do routera ?

  • 11. Grzesiek 12.
    • 2022-11-01 09:35:32
    • *.centertel.pl

    *dekodera

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo