komentarze
  • 1. Roka
    • 2008-04-04 19:54:34
    • *.leon.pl

    I don't understanding :P Ciekawie sprecyzowane...

  • 2. Pawlakos
    • 2008-04-04 20:01:25
    • *.centertel.pl

    I dobrze a McLareny juz oszukiwac chcialy NIEMA! koniec z tym i dobrze ze ktos o takich zeczach mysli

  • 3. grzesiek1870
    • 2008-04-04 20:04:54
    • *.adsl.inetia.pl

    i dobrze

  • 4. VAXER
    • 2008-04-04 20:08:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    heh, no to Heidfeld nie ma szans na bycie nad makami :D

  • 5. tsubasa
    • 2008-04-04 20:37:26
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    I bardzo dobrze, świetny pomysł!

  • 6. kondzio
    • 2008-04-04 20:44:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A wiadomo jakie są konsekwencje przekroczenia czasu?

  • 7. Rk3
    • 2008-04-04 20:58:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zespolom nie wypada protestowac bo sa to zmiany dotyczace bezpieczenstwa .Wydaje mi sie ze strategia tankowania poszczegolnych zespolow w q3 bedzie musiala ulec zmianie

  • 8. PrzemeQ
    • 2008-04-04 21:04:55
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    [...kondzio...] to zależy kto przekroczy prędkość ;)

  • 9. PrzemeQ
    • 2008-04-04 21:09:01
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    erata: nie prędkość tylko czas

  • 10. Kadet
    • 2008-04-04 21:23:41
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    A co się stanie, jesli w trakcie takiego przejazdu wypadnie z toru i straci zbyt dużo czasu, zeby wyrobic się w limicie czasu? :>

  • 11. fezuj
    • 2008-04-04 21:26:40
    • *.inowroclaw.mm.pl

    Zobaczymy jak to jutro się spisze.

  • 12. daniel316
    • 2008-04-04 21:31:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trache to zagmatwali, ale jest teraz OK!

  • 13. lewusFIA
    • 2008-04-04 23:43:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cały czas twierdzę, że przesunięcie linii pomiaru czasu i to nie tylko w Q3 ale we wszystkich kwalifikacjach w miejsce nieopodal zjazdu do boksów ( 50m czy 100m) rozwiązuje problem okrążenia zjazdowego ( wogóle go nie ma), problem blokowania, problem z oszczędzaniem paliwa i zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli jest możliwe takie przesunięcie linii ( tylko na czas kwalifikacji) to nie widzę bardziej racjonalnego rozwiązania tej kwestii.

  • 14. perduto
    • 2008-04-05 00:09:38
    • *.sti.net.pl

    Widzę z tego 2 wyjścia:
    1 - jak kolega wyżej pisze. Przybliżyć linię końcową pomiaru czasu na tyle, aby bolid mógł spokojnie wyhamować i zjechać do boksu nie przejeżdżając tego wolnego okrążenia

    2 - przy budowie nowych torów wziąć pod uwagę rozwiązanie, by pit stopy nie zbudować równolegle z linią start-meta a np 300-400m. za linią startu. Efekt, okrążenie dojazdowe byłoby zachowane (na rozgrzanie ogumienia) 300-400m po linii mety wystarczyłoby na wyhamowanie i wjazd do boksu nie przeszkadzając nikomu. Jakby się zdecydowali na budowę toru pod Moskwą może by skorzystali z takiej rady!

  • 15. lewusFIA
    • 2008-04-05 00:35:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ perduto; filozofia drugiego rozwiązania jest praktycznie takia sama jak pierwszego z tą różnicą, że w pierwszym przypadku przesuwa się linię ( można zastosować na każdym torze i od zaraz, koszty prawdopodobnie pomijalne), natomiast w drugim przypadku przesuwa się pitlaine względem linii start-meta a uzyskuje się praktycznie ten sam efekt.

  • 16. jarko dnb 85
    • 2008-04-05 08:48:24
    • *.toya.net.pl

    W Malezji Mclaren oszukal,ale sam siebie,bo nie wyszlo im to na dobre.napewno nie chodzilo im o blokowanie innych kierowcow,tylko o zaoszczedzenie jak najwiecej paliwa.

  • 17. jarko dnb 85
    • 2008-04-05 08:52:45
    • *.toya.net.pl

    kiedys sesja kw. trwala 60min i mysle ze to bylo najlepsze rozwiazanie.kazdy zawodnik mogl zrobic 12 okr. i mial na to sporo czasu.dzieki temu na torze w danej chwili znajdowalo sie 12-15 samochodow w najwiekszym tloku;teraz zas podczas 1-szej czesci quala na torze znajduje sie lekko 20 pojazdow,co zwieksza ryzyko kolizji lub przeszkadzania innym.

  • 18. perduto
    • 2008-04-05 09:41:50
    • *.sti.net.pl

    @ jarko - to jest niemożliwe teraz do realizacji:
    1. Jakby każdy miał 12 okrążeń i czas 1h to pomyśl. Najlepsi by zrobili przykładowo po 5 okrążeń i czekali, czekali i nagle na koniec każdy by zapragnął jeszcze poprawiać czas i na 3-5 min przed końcem wszystkie 22 samochody by się pojawiły!!
    A 2: Jakbyś widział rozwiązanie niedotankowywania? Chyba że zlikwidowaliby ten przepis, choć wydaje mi się że on jest akurat dobry bo nikt do końca nie wie kto ile w baku ma.

  • 19. klausik07
    • 2008-04-05 10:17:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pawlakos popieram

  • 20. klausik07
    • 2008-04-05 10:18:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może to nie na temet ale czy ktoś wie co się dalej dzieje z Mackiem Zientarskim??

  • 21. Scofield
    • 2008-04-05 10:31:27
    • *.tpnet.pl

    Proponuję aby kierowcy po przejechaniu swoich szybkich okrążeń zjeżdżali na pobocze na specjalne przygotowane katapulty, które wystrzeliwały by ich bolidy prosto do boksów. Oczywiście każdy zespół miałby po jednej katapulcie w swoich barwach, a dla bezpieczeństwa kierowcy wysiadaliby z bolidów ;)

  • 22. Page
    • 2008-04-05 11:17:23
    • *.lama.net.pl

    Myśl niezła ale muszę się chwilę zastanowić nad oświadczeniem Pana Whinting;-)

  • 23. lewusFIA
    • 2008-04-05 15:15:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wrócę do pomysłu z przesunięciem linii na przykładzie dzisiejszego Q3. Gdyby linia pomiaru czasu była tuż przed zjazdem do pitlaine to Robert nie musiałby jechać całe niepotrzebne okrążenie tracąc paliwo a na dodatek musiał jechać dość szybko by zmieścić się w limicie czasu, pytanie tylko - po co?!

  • 24. andrzej1
    • 2008-04-05 16:18:48
    • *.direct-adsl.nl

    niech wrócą do rozwiązania z przed 3-4lat.w czasię kwalifikacji każdy kierowca jechał .sobno swoje okrążenie.bo było tylko jedno.od razu znika problem z blokowaniem,wolną jazdą.a co najważniejsze nietrzeba przesuwać lini pomiaru czasu ani boksuw z pitline.to się sprawdzało.

  • 25. lewusFIA
    • 2008-04-05 17:04:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ andrzej1: to też dobre rozwiązanie, tylko zabiera sporo czasu, Q3 trwałoby ponad pół godziny, dodam że mnie to by nie przeszkadzało.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo