Kolejność startowa przed GP Włoch
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła prowizoryczną kolejność startową przed GP Włoch, w której swoją pozycję startową wywalczoną w dzisiejszej czasówce utrzymał jedynie jej zwycięzca, Charles Leclerc.Tor Monza nie pierwszy raz został świadkiem farsy związanej z systemem karania kierowców za wymianę podzespołów silnikowych i nie tylko. Wszystko za sprawą jego układu, który sprzyja wyprzedzaniu, a zespoły i kierowcy chętnie korzystają z tego faktu, aby właśnie tutaj dobrowolnie wymieniać swoje silniki na świeższe i nie robić tego np. na ulicznym torze w Singapurze, czy nawet słynnej ósemce w Suzuce, gdzie odrabianie start w wyścigu byłoby znacznie trudniejsze.
Z podobną, ale jednak różną sytuacją, mieliśmy z resztą do czynienia dwa tygodnie temu w Spa, gdzie również łącznie siedmiu kierowców po czasówce było przesuwanych karnie na polach startowych.
Tam jednak kary w dużej mierze były za wymianę podzespołów silnikowych i to w na tyle dużym zakresie, że większość z automatu łapała się na start z końca pól startowych, gdzie panuje prosta zasada wyznaczania kolejności oparta o wyniki danego kierowcy w sesji kwalifikacyjnej.
We Włoszech obok takich kar doszły także kary za przewinienia sportowe, wymiany skrzyni biegów oraz mniejsze kary za wymiany pojedynczych podzespołów silnikowych, które nie generują automatycznie konieczności startu z końca pól startowych.
I tutaj zaczęły się schody, gdyż nawet zawodnicy i przedstawiciele ekip bezpośrednio po czasówce mieli problemy ze wskazaniem miejsc, z których będą rozpoczynać jutrzejszy wyścig.
Can someone tell me in which position I will start tomorrow’s race?
— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) September 10, 2022
Daniel Ricciardo początkowo twierdził, że zespół wyliczył iż będzie piąty, a później poprawił się, że czwarty co ostatnie okazało się prawidłową odpowiedzią. Max Verstappen zapytany o to z jakiej pozycji będzie startował wiedząc, że jest przesunięty o pięć pól startowych, a czasówkę zakończył na drugim miejscu, odpierał pół żartem: "siódmym, chyba, że jestem głupi".
Holender był jednym z nielicznych, którym udało się trafić swoją pozycję, ale system karny w Formule 1 we Włoszech po raz kolejny potwierdził, że wymaga dalszych zmian.
Poniżej prezentujemy prowizoryczną kolejność startową wyliczoną przez FIA na sobotni wieczór. Przed wyścigiem mogą jednak dojść jeszcze dodatkowe kary, które mogą wpłynąć na poniższą listę, ale będziemy starali się ją na bieżąco aktualizować.
1. Charles Leclerc Ferrari |
|
2. George Russell Mercedes |
|
3. Lando Norris McLaren |
|
4. Daniel Ricciardo McLaren |
|
5. Pierre Gasly AlphaTauri |
|
6. Fernando Alonso Alpine |
|
7. Max Verstappen * Red Bull |
|
8. Nyck de Vries Williams |
|
9. Zhou Guanyu Alfa Romeo |
|
10. Nicholas Latifi Williams |
|
11. Sebastian Vettel Aston Martin |
|
12. Lance Stroll Aston Martin |
|
13. Sergio Perez * Red Bull |
|
14. Esteban Ocon * Alpine |
|
15. Valtteri Bottos * Alfa Romeo |
|
16. Kevin Magnussen * Haas |
|
17. Mick Schumacher * Haas |
|
18. Carlos Sainz * Ferrari |
|
19. Lewsi Hamilton * Mercedes |
|
20. Yuki Tsunoda * AlphaTauri |
* - kierowcy, którzy otrzymali kary przesunięcia na polach startowych
komentarze
1. markak
Ciekawy układ :D
2. kempa007
Jakby tak Verstappena jeszcze do tylu mocniej dac to w ogole by bylo ciekawie, a jakby Leclerc jeszcze do niego dolaczyl to bylyby wieksze szanse na popis strategow Ferrari :D
3. Cadanowa
Max i tak wygra bez problemu, nawet jakby z alei startował, nawet się nie zmęczy wygrana. Nie ma co wydawać pieniędzy na eleven jutro
4. Aeromis
Cadanowa jaki fatalista. Ale to nawet dobrze, tym bardziej muszę to obejrzeć.
5. Jakusa
@3 Na szczęście jak się człowiek trochę zna na internetach to ma Eleven prawie za darmo ;)
6. devious
Serio oglądacie na Eleven i jeszcze za to płacicie?!
Masochiści, nacjonalistyczne zboki czy analfabeci? Bo innych opcji nie widzę jak można się tak katować i to jeszcze za to płacąc :)
Btw. sam liczyłem kolejność na starcie "na chłopski rozum" i nawet wklejałem w komentarzu pod kwalami (ale oczywiście jakiś głupi skrypt wywalił mojego posta) i o dziwo w 100% się zgadza - czyżby FIA w końcu zaczęła logicznie i sprawiedliwie przesuwać ich na starcie? :) Po tylu latach w końcu doszli, jak to powinno się liczyć, bo kiedyś dobre cyrki z tym były...
7. Viggen2
Ja osobiście kupiłem Eleven tylko dlatego, bo lubię posłuchać Mikołaja Sokoła. Mam pytanie do używających F1TV, czy jest tam Polski komentarz?
8. Werter
Scuderia Ferrari MUSI dzisiaj wygrać na swojej domowej ziemi. Po prostu MUSI!
Jeśli nawet tutaj się ośmieszą tak jak zwykle robią to w tym sezonie to głowy powinny polecieć po tym sezonie.
9. Frytek
Mnie tylko zastanawia, co tym razem wykombinuje Ferrari? Strategia, błąd kierowcy, błąd mechanika, awaria, zrywka, pech. Wykorzystali już wszystko, czas na coś nowego.
Forza Ferrari hehe.
Walka o tytuł w zasadzie jest rozstrzygnięta ale dzięki Ferrari wyścigi są o wiele ciekawsze, to przejdzie do historii jak mistrzowski bolid i team wyląduje na trzecim miejscu w generalce
10. MacQ
9. Frytek
Nie zaliczyli jeszcze kraksy z innym zawodnikiem, wtedy byłby komplet :)
11. LeadwonLJ
Valtteri Bottos i Lewsi Hamilton
12. Izutaki
@7.
Polskiego komentarza nie ma, ale za to możesz przełączać swobodnie na widok z kamery na bolidzie konkretnego kierowcy i masz dostęp do statystyk. Ja osobiście wolę F1TV.
13. Werter
1.Wygrana Ferrari na Monzy.
2.Uratowanie drugiego miejsca w klasyfikacji konstruktorów
Tylko te dwie rzeczy uratują Ferrari przed totalną kompromitacja w tym sezonie, który i tak przejdzie do historii jako największe przestrzelenie potencjału bolidu w historii F1.
Ech...wszystkie sukcesy Ferrari z Schumacherem z lat 1996 - 2006 były dużo ciekawsze niż dominacja RBR w latach 2010 - 2013 a po niej 7 lat poprawności politycznej z Mercedesem i teraz powrót do dominacji Czerwonej Krowy.
Wypadałoby dalej bezgranicznie kibicować Scuderii. Jednak tragiczny pod względem zarządzania sezon 2022 sprawia że pod względem mojego kibicowania pali się żółte światło czyli ograniczyłem się jedynie do trzymania za nich kciuków. Natomiast zastanawiam się czy nawet na to nie zabraknie mi już sił z końcem sezonu i nie zapalę czerwonego światła.
Sorry... :'(
14. Rafii
@3 no co ty eleven kilka złoty za miesiac tyle co w sklepie mleko + chleb + margaryna
a kwale sa wyrównane jak nigdy bie to co kiedys botas z hamem na zmiane
15. Roxor
@9 może nie ciekawsze, ale na pewno bardziej komiczne.
16. poppolino
@13 Powtórzę ci raz jeszcze. Jeśli po takim sezonie jak ten chcesz powoli się wycofywać ze wspierania swojego zespołu, to potem nie powinieneś do niego wracać kiedy on wróci na szczyt. Kibicem trzeba być na dobre i na złe. A jako że teraz Ferrari przeżywa to drugie, to jest to bardzo dobry test na wierność dla ich fanów. Trudno, trzeba wytrzymać. Ja jako fan RB musiałem czekać aż 8 lat na sukces swojego zespołu, ale było warto.
17. Frytek
@15
Że komiczne to swoją drogą. Na wyścig patrzę jak na jakąś parodię a to przecież poważne ściganie F1. Nigdy wcześniej takiego czegoś nie widziałem. To już Marussia by sobie lepiej poradziła niż ta "czerwona legenda". Już nie mogę się doczekać co wykombinują tym razem
18. Fan Russell
VER P1 realne, Gratulacje Russell!
19. Frytek
@16
Kibice Ferrari są w tym roku wystawieni na poważną próbę. Przetrwają tylko nieliczni po tym co się dzieje. Trzeba mieć naprawdę stalowe nerwy. Ty jako kibic RB nie byłeś wystawiony na taką próbę, nawet w małym procencie.
Także powodzenia kibice Ferrari, trzymajcie się, będzie dobrze. xd
20. Fan Russell
Powodzenia Ferrari, LEC nie denerwuj się będzie dobrze ;)
21. Werter
Ale jak mam bezgranicznie kibicować zespołowi któremu potencjał bolidu daje szanse na regularne zwycięstwa a Binotto, stratedzy, inżynierowie a niekiedy nawet mechanicy i sami kierowcy krzyczą nie chcę i wyrzucają te szanse do śmietnika?
No to co ja mam z tym fantem zrobić? Jak ja mam to wytrzymywać? Jak ja mam bezgranicznie kibicować partaczom?
Przecież oni zepsuli WSZYSTKO co mieli!
Dostali bolid który działa, który jest zajebisty! Nie dość że piękny, to jeszcze zajebiście jedzie!
Wystarczyło to rozwijać! Wystarczyło jeździć i dojeżdżać! Wystarczyło dowozić wyniki na jakie pozwalał potencjał bolidu! Szanowny Panie! Charles Leclerc walczący o tytuł, pierwszy, drugi, pierwszy, szósty, drugi, nie ukończył, czwarty, nie ukończył, piąty, czwarty, pierwszy, nie ukończył, szósty, szósty, trzeci.
Rewelacja! Po prostu rewelacja! Z czego winą Leclerka były tylko 2 wyścigi. Cała reszta to wina Ferrari. Albo granatów zamiast silników albo grande strategii.
22. Werter
Ferrari w erze hybrydowej:
W 2014 roku zaliczyli fatalne wejście w erę hybrydową.
W 2015 roku zaliczyli ogromny progres i zajęli drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów a Vettel wygrał trzy wyścigi.
W 2016 roku cofnęli się, zmiażdżeni przez Mercedesa i znacznie pokonani przez Red Bulla.
W 2017 roku przegrali przez Singapur i awarie.
W 2018 roku przegrali przez Vettela i grande strategie.
W 2019 mieli nielegalny silnik a nawet mimo tego nadal nie potrafili wygrać z Mercedesem, błędy Vettela i czasem Leclerka, grande strategie.
W 2020 tajna ugoda i najgorszy sezon od 1980 roku.
W 2021 trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów było obowiązkiem i to osiągnęli.
W tym roku stworzyli najbardziej uniwersalny bolid który będzie szybki na każdym torze, na większości najszybszy a na torach które im nie pasują prawie najszybszy. Te wszystkie awarie, grande strategie, błędy mechaników i kierowców sprawiły że ten sezon zostanie niechlubnie zapamiętany jako najbardziej zmarnowany potencjał mistrzowskiego bolidu w historii F1. Brak wygranej na Monzy i utrata drugiego miejsca w klasyfikacji konstruktorów na rzecz Mercedesa który przez pół sezonu nie nadawał się do jazdy będzie kompletną katastrofą i kompromitacją i potwierdzeniem że nie zasługują nawet na trzymanie za nich kciuków. Za co? Za legendarny zespół który na przestrzeni całej ery hybrydowej stał się memem i synonimem porażki, nieudolności i partactwa?
Ludzie kochani! Ileż można to znosić?!
23. Power_Driver
@6 Powód, dla którego warto oglądać Eleven podawałem pod artykułem o FP2 :D.
24. mattimek
Wyścig będzie ciekawy tylko dzięki DEV bo w kontekście mistrzostwa to już pozamiatane. Życzę "młodemu" finiszu w punktach
25. hubos21
Zobaczymy czy będzie święto czy pogrzeb Ferrari.
26. poppolino
@19 Red Bull rzeczywiście nie dostarczał mi przez te lata takich rozczarowań, to prawda. Natomiast oprócz nich jestem także kibicem Sebastiana Vettela, także ból chociaż częściowego wspierania Ferrari nie jest mi obcy. No cóż, pozostaje nam życzyć tifosi powodzenia w tych trudnych czasach, tak jak wspomniałeś.
27. wsk175wsk
Rekiny biznesu...10 złoty nie zapłaci i wielki cwaniak...a pewnie ze dwa wnioski na węgiel wysłał
28. Faustus
@6
Cały pakiet Premium Mega Sport z 3 kanałami Eleven kosztuje mnie aż 5 zł w jakości 4K. Masz lepszą propozycję cenową? Ponadto E11 to także mecze lig: włoskiej, hiszpańskiej, francuskiej, portugalskiej, belgijskiej, Pucharu Anglii, Pucharu Niemiec i PGE Ekstraligi. A komentarze zawsze można wyłączyć, bądź je ignorować.
29. Pajol
Jak już jest poruszony temat E11, to Ja mam pytanie , między reklamami w weekend wyścigowy leci reklama promująca Formułe 1, leci tam piękna piosenka z zajebustym wokalem kobiety , czy ktoś z was zna tytuł tej piosenki ?
30. Krukkk
@28. Komentatorzy eleven swoja droga, ale chodzi o tresc przekazu. Dzieki Nim, podczas poprzedniego GP Xandi myslal, ze Lewis w drugiej probie Q3 jedzie po PP. :D
Nie wiem, czy faktycznie taki byl przekaz, czy tylko Jemu biedakowi kolory poszczegolnych sektorow popieprzyly sie.
31. I_am_speed
@29
Jeśli masz na myśli to intro Eleven F1 to wpisz w YT "Boris Nonte - Are You Listening"
Swoją drogą to intro to jedna z niewielu rzeczy, które im wyszły ;)
32. Pajol
@31 dzięki za szybką odpowiedź, ale nie o nią mi chodziło niestety, ta reklama leci dość rzadko i zawsze jak jest puszczana ,to mnie nie ma w tym momencie przed tv, i tylko ją słyszę z drugiego pokoju lub z kuchni , więc ciężko mi jest opisać jak dokładnie ona wygląda. Ona zawsze leci między reklamami ,a nie bezpośrednio przed wejściem transmisji F1
33. Matarez
@6 - kim tu qr..wa jesteś żeby tak o mnie mówić ??? G..wno cię obchodzi jak kto ogląda. Wyłazi ci kmiocie słoma z butów zagnojony, pegeerowski analfabeto....
34. poppolino
Btw słuchając tego intra elevenowskiego macie czasem wrażenie jakby tam śpiewała Aldona? Serio, głos tej babki która to śpiewa jest strasznie do niej podobny.
35. Mayhem
Jak tam dziś sobie Ferrari poradzi, co obstawiacie tym razem ?
Moim zdaniem awaria u Leclerca, podobno bardzo podkręcona jednostka specjalnie pod ten wyścig i kolizja u Sainza, bo w sumie dawno nie było...
36. Michael Schumi
@7 Ja mam F1 TV i nie widziałem tam opcji z polskim komentarzem.
37. Pajol
Napewno będzie grande startegia ,o to nie ma co się martwić , są mega na fali
38. Berger
Są zakłady czy Ferrari spie... taktyką wyścig. Dostępne są dwie opcje:
1. Tak
2 Tak, ale się do tego nie przyznają.
:)
39. xandi_F1
@Kruk
Powiedz mi kre*** gdzie napisałem, że to od E11 się tego dowiedziałem? Nawet nie pokazali jego sektorów. Napisałem, że miał dychę nad sektorem gdzie rekord miał Leclerc a gdzie Max i tak miał osobisty rekord. A druga sprawa jest taka, że proszę się doszkolić jak to działa. No bo przecież nie można mieć 3 zielonych i wygrać kwali. Ciekawa teoria. Ja dałem przykład gdzie ktoś miał 2 zielony i żółty i wygrał.
@28
No dokładnie. Natomiast E11 do*** szwindel mocny. Oddają co 2 mecz Barcelony dla Canal+. Dużo osób przez to odchodzi. Jeśli Eurosport utrzyma Endurance (pomimo reklamy co 5 minut) to ja rezygnuje z Eleven. Natomiast boję się tego szwedzkiego gówna w przyszłym roku.
40. Cadanowa
Nie oglądam ale widzę prowadzi Max mówiłem, on ich mija jak tyczki nawet jakby startował 30sek za całą stawka by wygrał RedBull zrobił potwora w tym roku auto perfekcyjne większa dominacja niz Mercedesa.
41. Raptor Traktor
@39 Tak trudno wybrać F1TV?
42. Fan Russell
VER win !!
43. Fan Russell
Również radość Młodego Holendra ;)
44. Cadanowa
@42 nic nowego nuda nuda nuda
45. MobiL
I jak zawsze zwalona taktyka ferrari.
Wszyscy zmieniają opony oni nie oni zmienili reszta nie wywalić w końcu tych strategów bo żal że nie wiem...
46. Krukkk
@39. choragiewka nr 1. Nie interesuje mnie w jaki sposob sledzisz wydarzenia na torze. Moze to byc nawet transmisja Radio Maryja (zartuje oczywiscie) :D
Istotne jest to, ze kolejny raz wyglupiles sie i jak na Ciebie przystalo bedziesz dalej szedl w zaparte, ze miales racje. :D
Chlopcze, jakim cudem trzy zielone sektory moga dac PP? :D Przypomne Ci tylko, ze czas dajacy PP jest bilansem czasow z dwoch szybkich okrazen w trakcie Q3.
47. xandi_F1
Twoj bilans jest ujemny jeśli chodzi o myślenie.
48. Krukkk
@47 Xandi. Oswiec mnie-wrecz zgas jak peta wyjasniajac mi, w jaki sposob czasy z trzech sektorow oznaczonych kolorem zielonym daja PP. :)
49. xandi_F1
w momencie kiedy jeden kierowca nie trzyma 3 fioletów po 1 turze przejazdów a tak było w Holandii. One i tak się automatycznie aktualizują w 2 turze bez ukończenia okr. F1 stosuje ten standard przekazu od 2018 roku. Dalej nie wiesz jak to działa? Na YT zapraszam do lektury. Kwalifikacje węgry 2022 i Russell i Kanada 2019 Vettel. A potem leć na skargę, że to nie możliwe. Niestety gafa. Koncze dyskuje definitywnie i nie mam nic więcej do dodania. W razie czego zapraszam do ponownego rozpatrzenia @47.
50. Krukkk
@49 Xandi. Nie Dziecko Kochane :) Zawsze analizowany jest bilans czasu danego sektora. Jezeli kierowca A zdobywa PP inkasujac czasy sektorow oznaczone na zielono to oznacza, ze kierowca B w pierwszej probie mial jeden z sektorow na fioletowo, ale w drugiej probie rozwalil bolid, nastapil defekt badz wykrecil czasy dwoch sektorow na zolto.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz