F1 jest na dobrej dordze do osiągnięcia celu neutralności węglowej do 2030 roku
Władze Formuły 1 po trzech latach od nakreślenia planu całkowitego ograniczenia emisji CO2 potwierdzają, że są na dobrej drodze, aby osiągnąć ten cel tak jak planowano już w 2030 roku.Obecnie Formuła 1 wraz ze swoimi partnerami technologicznymi pracuje nad rozwojem w pełni zrównoważonego paliwa, nie korzysta z jednorazowych opakowań plastikowych oraz przeprowadza dogłębną analizuję swoich podróży oraz logistyki. Wszystko po to, aby już w 2030 roku móc powiedzieć, że stała się neutralna jeżeli chodzi o emisję dwutlenku węgla.
In November 2019, F1 announced its plan to be Net Zero Carbon by 2030 🍃
— Formula 1 (@F1) June 27, 2022
Today, we're excited to provide an update on progress towards that goal#F1 pic.twitter.com/jGMK7RoRBz
Trzy lata temu władze F1 przyjęły strategię zrównoważonego rozwoju, stawiając sobie ambitny cel i od tamtej pory ściśle nad nim współpracują wraz z 10 ekipami biorącymi udział w mistrzostwach, promotorami wyścigów, partnerami biznesowymi, dostawcami, nadawcami oraz samą FIA.
Biura F1 obecnie już w stu procentach korzystają z odnawialnej energii, a firma otrzymała najwyższą, trzygwiazdkową ocenę jeżeli chodzi o zrównoważony rozwój przyznaną przez FIA.
Wprowadzone w tym roku paliwo z dodatkiem aż 10 procent bioetanolu sprawi, że ślad węglowy sportu zostanie jeszcze mocniej ograniczony, a sama F1 wraz z swoim partnerem technologicznym, Aramco, oraz wszystkimi większymi producentami benzyny rozwijają w pełni zrównoważone tzw. e-paliwo, z którego będą korzystać nowe silniki, planowane na sezon 2026.
Co ciekawe ta sama technologia będzie mogła zostać w przyszłości wykorzystana w zwykłych samochodach drogowych. Obecnie jednak produkcja na skalę przemysłową takiego typu paliwa nie jest możliwa. F1 chce w tym zakresie również ściśle współpracować z F2 oraz F3, ale nie wszyscy są tym tematem równie podekscytowani.
W przyszłości F1 zamierza dalej ograniczać swój ślad węglowy poprzez lepszą organizację kalendarza mistrzostw świata, który teraz będzie układany z myślą o poprawie logistyki i podwyższeniu efektywności frachtu.
W swoim raporcie F1 przyznaje, że mając jeszcze osiem lat jest na dobrej drodze, aby osiągnąć ten cel.
komentarze
1. Harman1997
Kierowcy beda sie scigać online?
A nie czekaj, to pobiera prad a prad mamy glownie z wegla wiec to odpada tez. Czyli tektorowymi autkami ?
2. yaneq
Po pierwsze zamiast włókna węglowego ma być włókno butelkowe, dalej więcej zielonych pasków na oponach i całych bolidach, będzie dobrze! Jadalne opony itp.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że neutralność węglowa to bardzo złożony proces, ale dużo w tym polityki i dodatkowych opłat. Brrr mierzi mnie to.
3. berko
"Obecnie Formuła 1 wraz ze swoimi partnerami technologicznymi pracuje nad rozwojem w pełni zrównoważonego paliwa, nie korzysta z jednorazowych opakowań plastikowych oraz przeprowadza dogłębną analizuję swoich podróży oraz logistyki."
Używają za to opon, które po przejechaniu 80 km mają dość i idą na szrot.
Btw. Wiecie co się dzieje z oponami, które podczas danego weekendu nie zostały użyte? Idą do utylizacji, ot cała ekologia F1 hahaha
4. xandi_F1
jest też na dobrej drodze aby wymagane do do SL prawo jazdy nie było zgodne z przepisami bo samochody będą ważyły za dużo..
5. Manik999
@berko - to biznes w czystej postaci. Teraz pod pelerynką "ekologii i walką o czyste powietrze" robi się największą kasę. Walka o środowisko to tylko pretekst.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz