komentarze
  • 1. borek87
    • 2022-06-17 14:18:03
    • *.147.96.199.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    RIP Mercedes...

  • 2. Tomek_VR4
    • 2022-06-17 14:40:01
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Szkoda Georga chłopak myślał że przejdzie do Mercedesa i wygra coś a tak chyba po nich na dobre kilka lat...

  • 3. Krzeto
    • 2022-06-17 15:15:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2 nie on pierwszy i nie ostatni. Taki sport, gdzie sportowiec (kierowca) nic nie znaczy (w walce o tytuły)bez zespołu

  • 4. SpookyF1
    • 2022-06-17 16:52:58
    • *.plastcom.pl

    Tak jak jest napisane w artykule, porposing i podskakiwanie to różne procesy. Podniesienie bolidu pomoże na gładkich torach. Z kolei na torach ulicznych podskakiwanie będzie wciąż dotkliwe. To kwestia koncepcji sztywnego zawieszenia a nie efektu przyziemienia.

    Wszystkim wydaje się jakby podniesienie bolidu o 10mm skutkowało TYLKO poradzeniem sobie z porposingiem. Przyzwyczaiłem się, że jedna zmienna wpływa na resztę, wszystkie ustawienia to naczynia połączone. Nie wykluczone, że podniesienie bolidu wpłynie ot choćby np na dogrzanie i zużycie opon, a to z kolei na dogrzanie hamulców itd. FIA zachowuje się tak jakby te 10mm miało wpływ tylko na porposing a reszta parametrów auta pozostanie bez zmian. według mnie MOŻE jako tymczasowy szybki środek zaradczy jest to ok ale ogółem to bardzo krótkowzroczne i krzywdzące rozwiązanie.

    Tu należałoby zmienić konstrukcję zawieszenia. Może ponownie wprowadzić jakieś elementy aerodynamiczne (które zostały po poprzednim sezonie usunięte). Nie wiem, nie wiem, ale tematem zarówno porposingu jak i mechanicznego podskakiwania trzeba zająć się systemowo inaczej budując bolidy. Same ustawienia nie robią roboty.

  • 5. TomPo
    • 2022-06-17 17:03:58
    • *.233.96.40

    A moze by tak po prostu pozwolic by w F1, krolowej motosportu, )ktora ma wyznaczac standardy i byc poligonem nowinek technicznych), pozwolic po prostu uzywac zawieszen z XXI wieku?
    Przyziemienie swoja droga, ale bez aktywnego zawieszenia, to te bolidy dalej beda skakac jak starozytne furmanki, na kazdym torze, ktory nie bedzie gladki jak stol.
    No ale FIA zawsze musi zrobic cyrk.
    A co jak na wyboistym torze ulicznym wszyscy beda skakac ponad skale, nawet z bolidami pol metra nad ziemia? Co wtedy? Wyscig sie nie odbedzie?
    Zmienili opony na 18", uproscili zawieszenie do (w przenosni) drazka z lozykiem, a teraz kombinuja bo bolidy skacza. LOL

  • 6. mailtog
    • 2022-06-17 17:17:09
    • *.dynamic.chello.pl

    Merc jak Merc ale Ferrari będzie chyba mogło zapomnieć o dalszej walce z Redbullem

  • 7. hubertusss
    • 2022-06-17 17:45:48
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Dlaczego mają zapomnieć? Podskakują ale częstotliwość jest dużo niższa jak w Mercedesie.

  • 8. carrera 2013
    • 2022-06-17 18:10:44
    • *.204.64.49.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    TomoPo ma w 100 procentach racje. Wybitnie mądra i ciekawa wypowiedź. Dopuszczenie zawieszenia z bieżącego roku stosowanego w autach cywilnych rozwiąże problem rozwikła. FIA wpuściła koze do zagrody i chce ją w końcu wygonić. Ale nie tymi głupimi przepisami

  • 9. Ilona
    • 2022-06-17 18:40:07
    • *.devs.futuro.pl

    2. Wygra sporo pokonując 7-krotnego mistrza świata.

  • 10. Max_71
    • 2022-06-17 19:12:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Merc mieszał i zamieszał. Nie udalo sie podcięcie i już po sezonie, w sumie na własne życzenie. Chyba zapomnieli juz kto pociąga za sznurki w F1 od zeszłego sezonu. Teraz będą jeździć komfortowo, za to RBR koncertowo i bez TO może wreszcie zdobyć tytuł dla Maxa, tym razem na torze.

  • 11. hubos21
    • 2022-06-17 19:19:46
    • *.8.182.156

    @7
    Trzeba poczekać i mieć nadzieję, że tylko Mercedes się nie zmieści w wyznaczonych limitach

  • 12. Tomek_VR4
    • 2022-06-17 19:20:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @9
    Ciekawe w jakim zespole i kiedy bo wszystko zanosi się na to że swoje najlepsze lata spędzi w średnim Mercedesie ale to też niewiadomo jak długo będą trzecią siłą bo nowe przepisy mają wejść za niedługo

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo