komentarze
  • 1. olejny
    • 2022-05-02 10:53:10
    • *.25.145.212.ipv4.supernova.orange.pl

    Latami było się na wozie i przyszedł czas bycia pod wozem,a jak długim,to ten sezon pokaże.Istotą sprawy jest branie byka za rogi,a czy to wyjdzie z czasem zobaczymy.Pozostali spragnieni zwycięstw nie zasypują gruszek w popiele i prą do przodu i to efektywnie.Jak wiele znaczy dobry bolid który pozwala na walkę w czołówce. Jak i dobry kierowca który wytrwa podczas kryzysu.

  • 2. Harman1997
    • 2022-05-02 11:39:03
    • *.

    Czyli mysli

  • 3. hubertusss
    • 2022-05-02 13:54:55
    • *.17.172.2

    Jeszcze nie myśli. Ale może pomyłki. Jeśli dalej potoczą się tak losy Mercedesa zespołu nie nauczonego pracować za obecne małe pieniądze.

  • 4. dexter
    • 2022-05-03 20:12:45
    • *.dyn.telefonica.de

    Pod gwiazda Mercedesa przy wejsciu do fabryki w Brackley ustawione sa zawsze w rzedzie zwyciestwa jednego sezonu, jedno obok drugiego. 9 bylo ich w 2021 roku. Przez lata osoby odpowiedzialne swietuja te tradycje, ktora nie tylko kazdemu kto przejezdza z boku pokazuje, co osiagnal zespol, ale rowniez powinna przedstawic bodziec dla tych, ktorzy moga wejsc do srodka. W tym roku slabo to widze ...
    Ponadto: przed kazdym sezonem plakaty sa usuwane, pozostaje: czarna powierzchnia. Restart, wszystko od zera ...

  • 5. dexter
    • 2022-05-03 21:44:55
    • *.dyn.telefonica.de

    A co do tematu ...

    System Mercedesa osiagnal niemal perfekcje w Formule 1. Siedem tytulow dla kierowcy - i osiem dla konstruktorow z rzedu - nigdy nie bylo dluzszej historii sukcesu w klasie krolewskiej. Toto Wolff przeksztalcil zespol wyscigowy w najbardziej utytulowany zespol wspolczesnych czasow Formuly 1, odkad podpisal kontrakt na poczatku 2013 roku.

    Wolff nie jest tak zainteresowany pucharami i statystykami, oba tematy reprezentuja przeszlosc, on chce ksztaltowac przyszlosc. Laczy strategiczne myslenie biznesmena z ambicja sportowca. I jest na tyle sprytny, ze stale stawia siebie pod znakiem zapytania i swoje podejscie. Niemniej jednak stopniowo zespol wyscigowy Mercedesa stal sie zespolem Wolffa - nawet jesli energicznie zaprzeczy. To byla szansa dla Mercedesa - ale uzaleznienie niesie ze soba rowniez ryzyko.

    Bo kto mialby kiedys zastapic Wolffa? Jak dotad osoby odpowiedzialne nie znalazly odpowiedzi. To jeden z powodow dla ktorych rozmowy o kontrakcie z Wolffem trwaly ponad rok - chodzilo o jego role w stajni wyscigowej, czy chcialby pozostac szefem zespolu lub szuka zmian. Wolff podpisal nowa umowe do konca 2023, ale towarzyszyla temu zasadnicza zmiana w strukturze zespolu wyscigowego.

    Wolff zwiekszyl swoj udzial z 30 do 33,3 procent. W zamian zaangazowala sie brytyjska grupa chemiczna Ineos, ktora rowniez przejela jedna trzecia giganta F1. Trzech rownorzednych partnerow powinno zatem wskazac droge na przyszlosc. Jest inaczej niz w przypadku Daimlera, Wolffa i Niki Laudy (ktory posiadal 10 procent udzialow), chociaz istnial tez sojusz trojstronny - ale z inna waga. Poniewaz Daimler wycofal sie i sprzedal swoje udzialy. Pojazdy wyscigowe wciaz nazywaja sie Mercedes, a zwyciestwa i tytuly w Formule 1 powinny wzmocnic marke.

  • 6. dexter
    • 2022-05-03 22:41:48
    • *.dyn.telefonica.de

    @hubertusss

    Limity budzetowe sa problemem, poniewaz nie mozna zbudowac nowego pojazdu wyscigowego (nawet gdyby Mercedes chcial). Niemniej jednak odnosza sie rowniez do Ferrari i RBR.

  • 7. Glorafindel
    • 2022-05-04 07:35:36
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dlaczego nikt nie pytał Hornera czy nie chce zrezygnować jak po 4 latach mistrzowskich przyszło 7 lat posuchy?

  • 8. dexter
    • 2022-05-04 09:04:43
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Glorafindel

    Z tym pytaniem wedlug mnie to troche niepowazne. Nie zyjemy w Republice Bananowej, zeby po czterech slabych wyscigach zadawac takie pytania - zwlaszcza jesli on chce pozostac udzialowcem zespolu. Wartosc reklamowa jest w miedzyczasie ogromna. Wedlug Wolffa wynosi okolo 3,7 miliarda euro, w porownaniu z prawie 50 milionami euro w 2012 roku.

    Mercedes pisze czarne liczby, tzn. wypracowuje zysk i jesli to mozliwe, nalezy to jeszcze zwiekszyc. Mercedes poszerzyl rowniez swoja baze klientow. Po Aston Martin, ktory ostatnio otrzymal od Mercedesa silnik, skrzynie biegow, tylne zawieszenie i inne elementy, od 2022 roku Williams jest rowniez zaopatrywny nie tylko w silnik, ale takze przekladnie i powiazane komponenty hydrauliczne od Mercedesa. Wyscigi juz dawno staly sie biznesem dla koncernu samochodowego ze Stuttgartu. Wolff sie do tego przyczynia. A jednak Mercedes faktycznie by potrzebowal dwoch tego rodzaju - jednego do pracy na torze wyscigowym, ktora zwykle przekracza 20 GP rocznie, a drugiego do dalszego rozwoju przedsiebiorstwa od poniedzialku do piatku w fabryce.

    Ale! - jasne jest tez, ze to zadanie Wolffa i glownych inzynierow, aby szybko wyciagnac pojazd z blota. Wiadomo tez jak mechanizmy funkcjonuja i z biegiem czasu moga pojawic sie rozne pytania, ktore obecnie wydaja sie absurdalne.

  • 9. dexter
    • 2022-05-04 10:07:14
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @olejny

    Zawsze sa takie cykle: Mercedes mial 8 wysmienitych lat. To pewien okres w Formule 1 i jest mozliwe, ze teraz musza poradzic sobie z porazka czy brakiem zwyciestw. Zdarzylo sie to Ferrari, zdarzylo w RBR i przydarzy sie tez Mercedesowi. W pewnym momencie dochodzi do nasycenia. Tutaj nie tylko Lewis Hamilton, ale rowniez inzynierowie zdobyli 8 mistrzowskich tytulow - beda zmotywowani, ale w pewnym momencie potrzebna jest porazka, aby wrocic do muzyki. W tym sensie to nic nowego.

    Ferrari bylo super dobre i niewiarygodnie zle, teraz znow sa dobrzy. Red Bull wygral wszystko co mozna bylo wygrac ze Sebastianem Vettelem, a potem nadszedl okres calkowitego zwiotczenia. Teraz sa z powrotem na czele z Maxem Verstappen. To wciaz ten sam zespol: wciaz Adrian Newey, wciaz Jonathan Wheatley, wciaz Christian Hornen i Dr. Helmut Marko. Oni takze doswiadczyli wzlotow i upadkow. A Mercedes musi przez to przejsc. Wierze, ze znowu wydostana sie (pytanie brzmi, jak szybko to zrobia). A wyniki z pewnoscia beda sie roznic w zaleznosci od toru. Sa obiekty na ktorych potrzebna jest mniejsza moc silnika i sa obiekty na ktorych potrzebna jest wieksza itd. itp.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo