Szefostwo Haasa z "ostrożnym" optymizmem patrzy na sezon 2022
Najważniejsi przedstawiciele amerykańskiego zespołu postanowili zabrać głos na temat ich przygotowań do nowej ery regulacyjnej. Wyjawili m.in., na jakim etapie są, jeśli chodzi o rozwój maszyny VF-22 czy też cele na sezon 2022.Haas zaskoczył wszystkich i jako pierwsza ekipa zaprezentowała wizualizację swojego samochodu na sezon 2022, który będzie oparty na nowych przepisach. Oczywiście nie była to ostateczna wersja nowego bolidu. Amerykanie wykorzystali tę okazję głównie po to, by pokazać nieco odmienione, rosyjskie malowanie.
Mimo to można było dostrzec pewne różnice między tą maszyną a tą zaprezentowaną w tamtym roku przez F1. Cieńszy oraz krótszy przód, dużo mniejsze wloty powietrza i zupełnie inny tzw. "airbox" - to tylko niektóre rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. Niemałe zamieszanie wzbudziło też zawieszenie Haasa, który postawił na konstrukcję push-rod zamiast pull-rod, a to właśnie z tej drugiej mają korzystać m.in. Ferrari czy McLaren.
Jak się okazało, projekt amerykańskiego samochodu już zmienił się od momentu, kiedy wykonano opublikowane dzisiaj zdjęcia. Zdaniem Guenthera Steinera, szefa Haasa, w Hiszpanii auto VF-22 będzie wyglądać już trochę inaczej:
"To, jak bolid będzie wyglądał zobaczycie za dwa tygodnie (przyp. red. nie zobaczymy, bo testy będą za zamkniętymi drzwiami). Oczywiście będzie troszkę inny. Nie możemy powiedzieć teraz, że będzie dokładnie taki sam", mówił Włoch, cytowany przez Motorsport.
"Jesteśmy po prostu na pewnym etapie rozwoju, ale nie możemy go zbytnio precyzować. Natomiast idzie to w określonym kierunku. Na tę chwilę między testami a pierwszym wyścigiem nie planujemy już zbyt wielu zmian."
Haas całkowicie podporządkował się przygotowaniom do 2022 roku, a wynikiem tych poświęceń jest właśnie model VF-22. Wiązało się to z koszmarnym sezonem 2021, w którym nie zdobył ani jednego punktu. Innowacyjny bolid powstał pod przywództwem Simone Resty, który wspólnie ze swoimi inżynierami pracował w Maranello, czyli fabryce Ferrari:
"To była jednak z największych zmian pod kątem technicznym w F1. Wyzwaniem dla Haasa było to, że wspólnie z Guentherem przebudowaliśmy całą strukturę techniczną. Może nie zaczęliśmy jej budować od zera, ale były to duże zmiany. Przepisy ciągle ewoluowały w 2020 roku, więc w pewnym sensie początek sezonu 2021 był nowy dla wszystkich", oznajmił włoski spec.
"Nie rozwijaliśmy konstrukcji z tamtej kampanii, dzięki czemu mieliśmy więcej czasu i możliwości, by skoncentrować się na sezonie 2022. To był duży plus dla nas."
Szef Haasa ma nadzieję, że zakrojone na szeroką skalę przygotowania pozwolą jego ekipie powrócić do walki w "środku stawki":
"Już kilka razy o tym mówiłem i powiem to jeszcze raz. Nie potrafię ocenić, jakie osiągi ma ten samochód, gdyż nie widziałem innych maszyn. Natomiast mieliśmy dobry bolid w 2018 roku. Nawet w latach 2016-2017, gdy byliśmy nowym zespołem, posiadaliśmy takie konstrukcje. Teraz dostrzegam pewne podobieństwa do tamtych czasów."
"Zawsze powtarzam, że jestem ostrożnym optymistą. Widziałem bowiem, jak Simone i jego ludzie rozwijali ten bolid w ostatnim roku i jak ciężko pracowali nad ulepszeniami oraz wynikami z tunelu aerodynamicznego. To wszystko napawa mnie ostrożnym optymizmem."
"Twierdząc, że będziemy w "środku stawki"... tego nie wiem. Osobiście myślę, iż tam się zajdziemy, aczkolwiek nie wiem, co robią inni. Musimy więc trochę poczekać. Ostatecznie jestem zadowolony z tego, co wydarzyło się w zeszłym sezonie. I choć mamy za sobą dwa trudne lata, to jednak rzeczy, które robili nasi ludzie w biurze projektowym i przy aerodynamice, trzymały mnie przy życiu."
komentarze
1. XandrasPL
podobno to jest Ferrari ale 0,5 gorsze
2. berko
@1
Obyś miał rację, im ciśnień z przodu tym lepiej dla tego sportu. Jakby Haas miał bolid taki jak w 2018 roku oraz lepszy skład kierowców, to realnie mogliby walczyć o miejsca w top 6. Ale Mazepin i młody Szumi takich osiągnięć raczej im nie zapewnią.
3. Harman1997
Jednak brakuje dream teamu - magnusen i grosjean
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz