komentarze
  • 1. Raptor202
    • 2020-07-04 08:06:51
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Dziwne, żeby w tym momencie podjęli inną decyzję.

    "Ekipa Ferrari przyznała, że kilka lat temu również zastanawiała się nad takim systemem, ale ostatecznie zrezygnowała z jego wdrażania."

    Nie rozumiem po co udzielają takich wypowiedzi. Żeby wyjść na jeszcze większych frajerów?

  • 2. TomPo
    • 2020-07-04 10:32:32
    • *.dynamic.chello.pl

    @1
    Raczej po to by powiedziec miedzy linijkami "my tez jestesmy rownie sprytni i zdolni, a nawet zdolniejsi bo wpadlismy na to dawno temu" :) Typwe PR-owe gadanie.
    Jak sie spytasz, to pewnie kazdy zespol tak powie.

  • 3. devious
    • 2020-07-04 11:38:26
    • *.134.70.206

    Jeżeli jest legalny i wszystko jest OK to czemu będzie zakazany od 2021?

    Kłania się logika... :)

    To oczywiste, że FIA zreflektowała się po czasie, że zrobili głupstwo ale teraz już nie mogą podjąć innej decyzji - skoro zgodzili się na taki system wcześniej, to teraz muszą w tym trwać. Tak samo jak w przypadku układu napędowego Ferrari i słynnej "ugody".

    FIA się błaźni co rusz, niestety po prostu zespoły mają większe zasoby i tęższe "umysły" niż FIA, więc to normalne, że są zawsze o krok przed FIA... Sytuacja powtarza się w zasadzie co roku, jakiś zespół znajduje "lukę", pyta FIA, ta nie do końca wie o co chodzi więc się zgadza - a potem mamy protesty innych zespołów, ale już jest za późno bo FIA nie może się wycofać ze swojego już potwierdzonego zdania - tak było z dyfuzorami w 2009, "kontrolą trakcji" sterowaną z ECU silnika Renault w Red Bullu gdy Vettel wygrywał MŚ i wiele innych razy... Nic nowego w F1 :)

    Trudno tu nawet znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie - po prostu FIA musiałaby mieć topowych inżynierów F1 na gigantycznych kontraktach by dorównywali tym z Merca, RBR, Ferrari i spółki - a to jest niemożliwe po prostu. Każdy dobry inżnier w FIA jak np. Budkowski - od razu jest podkupywany przez jakiś zespół...

  • 4. Raptor202
    • 2020-07-04 11:54:02
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2 Ja to odbieram raczej jako "my jesteśmy na tyle zdolni, żeby to zrobić i na tyle głupi, żeby z tego nie skorzystać i pozwolić innym na zdobycie przewagi nad nami". Wychodzą na większych dzbanów niż gdyby nic nie powiedzieli.

  • 5. sylwek1106
    • 2020-07-04 12:06:11
    • *.dynamic.chello.pl

    Bardziej pasuje 10.2.3 zmiana zbieżności kół w trakcie jazdy. Inaczej zmiana ustawienia zawieszenia. Legalne bo takie są układy w F1 i ich sędziowanie hehe... W przyszłym roku nie będzie potrzebne, bo nie będzie Merca...

  • 6. BlahFFF
    • 2020-07-04 13:03:01
    • *.

    @3. devious, niby nie do konca bo podobno Mercedes pokazal FIA pierwotny koncept i ten zostal odrzucony ze wzgledu na sterowanie w tym w inny sposob. Podobno powiedzieli im, ze jesli zrobia to tak, ze bedzie kontrolowane tylko ruchem kierownicy to problemu zgodnosci z regulaminem nie bedzie, podobno sadzac, ze nie jest to wykonalne. Mercedes poglowkowal, cos wymyslil a FIA nie miala wyjscia bo wszystko jest legalne i zgodne z przyjetym regulaminem.

    To, ze z roku na rok banuja kolejne nowinki to juz odrebna kwestia i faktycznie jest to dziwne. Jesli cos dziala, jest do wykonania i nie wplywa na bezpieczenstwo to nie wiem czemu mialo by byc w kolejnym rogu zakazane.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo