F1 rozważa organizację wyścigu na "owalnym torze" w Bahrajnie
Ross Brawn potwierdził, że Formuła 1 w późniejszym terminie rozważa organizację dwóch wyścigów na torze w Bahrajnie, włączając w to opcję rywalizacji na "prawie owalnym" układzie obiektu z pominięciem, krętej wewnętrznej sekcji.Wedle najnowszych doniesień Formuła 1 chciałaby zorganizować wyścigi w Bahrajnie 29 listopada i 6 grudnia, a tydzień później zakończyć sezon w Abu Zabi 13 grudnia.
O tym, że kolejnym torem, na którym będzie można rozegrać dwa wyścigi będzie Bahrajn mówi się od dłuższego czasu za sprawą możliwości skorzystania z jego różnych konfiguracji, które posiadają homologację FIA, pozwalającą na rozegranie zawodów F1.
W 2010 roku, świętując 60-lecie Formuły 1 tor korzystał już z nieco wydłużonej wersji toru. Tym razem jednak wydaje się, że Formuła 1 mogłaby zostać skuszona do skorzystania z zewnętrznej nitki obiektu, która składa się głównie z szybkich zakrętów. Tor w tej konfiguracji opuszcza standardową nitkę w zakręcie numer 4, a powraca na niego w zakręcie 13.
"Jedną z fajnych atrakcji toru w Bahrajnie jest to, że może ona mieć kilka konfiguracji" mówił Ross Brawn dla F1.com. "Możemy więc pojechać tam i ścigać się na dwóch różnych torach."
"Jest tam także prawie owalny tor, który mógłby być całkiem ekscytujący, a wszystkie jego układy mają licencję Grade 1 FIA, więc mamy tam taką możliwość. Skorzystanie z dwóch układów toru wymaga jednak sporej pracy przy okablowaniu - na przykład trzeba przygotować pomiar czasu na dwóch torach więc trzeba do tego sporego wyprzedzenia. Musimy to wziąć pod uwagę."
Formuła 1 ma spore problemy z ustaleniem zaoceanicznej trasy mistrzostw, która miała odbyć się po europejskiej części, którą w obecnym kształcie kończy 8. rudna na torze Monza. Wkrótce powinno zostać oficjalnie potwierdzone, że wyścigi w Azerbejdżanie, Singapurze i Japonii zostaną odwołane. W ich miejsce Formuła 1 rozważa możliwość dodania kolejnych europejskich wyścigów, w tym drugi wyścig we Włoszech, na torze w Mugello.
"Mamy wiele dobrych torów w Europie, gdzie moglibyśmy dodać po jednym lub dwa wyścigi, aby mieć pewność, że złożymy duży kalendarz" dodawał Brawn. "Nie chcemy tego jeszcze ogłaszać, gdyż pracujemy nad tym."
"To czego chcemy uniknąć, to ogłoszenie kalendarza, a później zmienianie go. Musimy także ogłosić go na tyle wcześnie, aby ludzie mogli sobie wszystko zaplanować. Liczmy, że niektóre wyścigi w drugiej części sezonu odbędą się przy udziale publiczności, więc musimy także dać czas na sprzedaż biletów i promocję."
komentarze
1. Jacko
Swoją drogą, to taki chichot losu. Wszyscy od jakiegoś czasu narzekali na coraz mniejszą ilość wyścigów w Europie, a kiedy wreszcie będzie ich sporo, to nie da się ich obejrzeć na żywo ;]
2. krzysiek000
Nazwanie zewnętrznych sekcji toru "owalem" jest baaaaardzo umowne. :v
Nie mniej chxiałbym zobaczyć wyścig na tej konfiguracji. To byłby bodaj jeden z najszybszych torów w kalendarzu.
3. Raptor202
Jeśli mają być dwa wyścigi w Bahrajnie, to jestem za tym, żeby sprawdzić drugą konfigurację. Swoją drogą Silverstone, o ile wiem, również posiada kilka konfiguracji, tylko nie wiem, czy na pozostałych możliwe jest jeszcze ściganie.
4. Franczos2010
No wyścig na sirverstonie się odbędziedzie a więc byśmy mieli darmową wyścig :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz