GP Trucji - kolejny trudny wyścig
Grand Prix Turcji, na wymagającym torze Istanbul Park zapowiada się niezwykle emocjonująco. Kierowcy odliczają dni do niedzieli, nie mogąc się doczekać, kolejnego występu za sterami swoich bolidów. Tym razem przyjdzie im się zmierzyć w bardzo trudnych warunkach. Turecki tor, na którym pierwsze zawody Formuły 1 rozegrano 2 lata temu cechują szybkie proste, ale również ostre dohamowania, na których opony będą poddane ciężkiej próbie. Kierowcom, życia nie będzie umilała temperatura, która jak zwykle o tej porze roku jest w Stambule wysoka.Również silniki bolidów nie będą miały łatwiej przeprawy w przyszły weekend. Jedno okrążenie, które ma długość 5,338 km pokonywane jest przez kierowców w 67 procentach na pełnym gazie. Dodatkowo między 10, a 12 zakrętem przez 16 sekund kierowcy jadą z gazem wciśniętym do deski. Z pewnością dla zawodników będzie to wielka frajda, wyciskając całą moc ze swoich bolidów. Długie, wolne sekcje, ostre hamowanie, wysoka temperatura powietrza to wszystko będzie powodowało ogromne nagrzewanie się silników, ale długie proste zapewnią im konieczne chłodzenie.
komentarze
1. Sauron
No napewno emocji nie zabraknie. Nie moge się już doczekać :)
2. walerus
też się nie mogę doczekać - i to już od piątku F1 zabrzmi z mojego TV i wieżycki... ;-)
3. Bobekman
ale już do końca sezonu praktycznie będą same ciekawe wyścigi.z Monzą na czele.
4. walerus
wogóle stare tory gdzie nie można wyprzedzać powinny zniknąć z kalendarza i zastąpić je nowoczesnymi szerokimi i wymagającymi torami z możliwościami wyprzedzania...;-)
5. fezuj
Nie ważne gdzie, nie ważne jaki tor!- ważne że wreszcie mijają te trzy tygodnie posuchy w F1.
6. zawit1
jeszcze kilka dni i znowu ogromne emocje! już nie mogę się doczekać, a przy okazji liczę na dobry występ Roberta, zapraszam na www.rkubica.yoyo.pl
7. majk231
dawaj robert na zakretach nie ma co oszczedzac bolidu:) spokojnie na sukces przyjdzie czas. w razie sprzyjających warunkow wykorzysta sie potencjal bolidu, bo pomimo skoku technicznego miedzy stajniami nie jest taki zly.hell yeah!
8. przesio
nom silniki sie za szybko grzeja. Dlatego kierowcy maja duzo gorsze czasy niz w Q gdyz silniki mogly by nie wytrzymac takiej jazdy. A takto wolniej ale rowno jak robercik :P
9. barteks2
Ja mam wrażenie, że takie artykuły jak powyżej są pisane z szablonu.... w każdym można przeczytać, że tor jest wymagający, wyścig emocjonujący, itp. Po co pisać za kązdym razem to samo ???
10. walerus
większość artykułów to czyste tłumaczenia newsów z innych najczęściej anglojęzycznych portali - brak w nich trochę polotu i wyluzowania choć są fachowe ale bez dystansu. Ztego co sięzdażyłem zorientować tor w Turcji oferuje najdłuższe okrążenia więc nie jest taki monotonny jak inne tory i technicznie jest zróżnicowany - bo jest po prostu nowy = przygotowany z głową ale i rozmachem z szeroką trasą przejazdu z myślą o możliwości wyprzedzania i ścigania się. Zakręt numer 8 może być kluczowy dla kierowców w osiągnięciu przewagi lub straty do pozostałych. Na tym torze Spyker (nie wiem jak w nowym bolidzie) może mieć pewnie spokojnie z 3 sekundy straty na okrążeniu... ;-)
11. barteks2
walerus: no nie przesadzaj z tym Spykerem, myśle, że nowe aero zredukuje strate do 2 sekund ;)
12. barteks2
A tor tez mi sie podoba, chyba jeden z lepszych w kalendarzu :) Swoja droga nie wiem dlaczgo FIA dalej organizuje GP Wegier....
13. walerus
powinni przechodzić powoli na nowsze tory i midyfukować stare.......
14. barteks2
GP TRUCJI, hehehe ;)))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz