Honda wzoruje silnik na układzie Mercedesa
Nowa architektura silnika Hondy będzie częściowo wzorowana na jednostce napędowej Mercedesa, która już od samego początku hybrydowej ery silników V6 miała rozdzieloną funkcję kompresora oraz turbiny.„Nowa jednostka napędowa czerpie doświadczenie z ostatnich dwóch lat, ale została specjalnie zaprojektowana pod kątem nowego sezonu” mówił.
Mimo iż szczegóły nowego projektu Hondy nie zostały oficjalnie przedstawione, źródła blisko związane z producentem przyznają, że szef projektu F1, Yusuke Hasegawa, dał zielone światło swoim inżynierom na odejście od słynnej filozofii „zero size”, która zakładała budowę układu o jak najmniejszych rozmiarach.
Innowacyjność projektu polegała na umiejscowieniu kompresora oraz turbiny wewnątrz bloków układu V i dać McLarenowi większą możliwość na wprowadzenie poprawek aerodynamicznych.
Po dwóch latach zdecydowano jednak, że korzyści płynące z takiego rozwiązania nie przewyższają wad, które głównie uniemożliwiały swobodną zmianę konstrukcji turbiny i kompresora, do tego stopnia, że w pewnym momencie spekulowano iż Honda stworzyła zbyt małą turbinę do swojego silnika i nie może jej bardziej powiększyć.
Oprócz powyższej zmiany, Honda zamierza poprowadzić wodny intercooler między podwoziem i silnikiem, co ma znacząco obniżyć środek ciężkości konstrukcji.
Zespół Hondy skupia się również na poprawie samego silnika spalinowego, dzięki któremu, jak twierdzi, osiągnął sporą poprawę całego układu hybrydowego w sezonie 2016. Spekuluje się, że w projektowanym silniku Honda zastosuje nowy system wtryskiwaczy w technologii multi-jet, który lepiej rozprowadza mieszankę paliwa wewnątrz komory spalania i tym samym poprawia efektywność całej konstrukcji.
Poprawki jednostki V6 zakrojone na tak dużą skalę są możliwe gdyż Międzynarodowa Federacja Samochodowa po trzech latach dominacji Mercedesa zdecydowała się usunąć z przepisów zapisy wprowadzające tokenowy system, ograniczający rozwój układów napędowych. Od sezonu 2017 silniki F1 mogą być rozwijane bez żadnych ograniczeń.
komentarze
1. vanD
Niech tylko dorównuje jednostką Ferrari i Renault i mamy McLarena w TOP 4 :)
2. Eucliwood
Zdejmijcie tego Rosberga. Nius sprzed stu lat.
3. orto
No to pachnie mi powtórką z rozrywki w pierwszym roku startów :-) Zanim to opanują, minie sezon :-) Oby nie ale...:-)
4. Sasilton
Dwa zmarnowane lata, tylko po to by skopiować rozwiązanie konkurencji.
GG
5. Vendeur
@2. Eucliwood - popieram. Wyróżnianie tego jednego newsa przez tyle czasu, to przesada.
6. Iceman007
Jak nic się nie dzieje to co ma tam być? Że Kijowski kradł pieniądze dochodowe z marszów KOD'u? Nic się teraz ciekawego nie dzieję w świecie F1, to nie ma co dać, chociaż niedługo Bottasa potwierdzą.
7. tomre
Rosberg wisi bo od jego rezygnacji nie było na razie nic ważniejszego w F1 wiec nie rozumiem czemu mieli by to zdejmować ? znasz jakieś ważniejsze wydarzenie ?
8. michal39533
na główny dać daty prezentacji bolidów :D
9. Kimi03
@ Iceman007
Skoro nic się prawie nie dzieje w F1, to niech dadzą newsa o Ryśku i jego haremie. NowoczesnaPO robi teraz więcej zamieszania niż się dzieje w F1 od miesiąca.
A co do tematu..to Honda potrzebuje co najmierniej roku testów by być konkurencyjna z tym nowym silnikiem.
10. tommek7
Ja się pytam czemu na głównym nie było życzeń z okazji urodzin Mistrza Hamiltona. Dlaczego!?
11. Iceman007
@10 Bo tak. No one cares.
12. stasek44
@10
*byłego mistrza :)
13. elin
@ 12. stasek44
Nie ma byłych mistrzów ;-).
Hamilton na zawsze jest mistrzem z 2008, 2014 i 2015.
Tak samo jak Senna jest mistrzem z 1988, 1990 i 1991 czy Alonso z 2005 i 2006.
Raz zdobytego tytułu nikt nie odbierze kierowcy - mistrz pozostanie mistrzem.
14. St Devote
Wprowadzając większą dokładność czasową, to Massa był Mistrzem kilku minut 2008 roku :>
15. elin
@ 14. St Devote
A przypadkiem nie sekund ? ;-)).
A bardziej serio, to NIE. Felipe nie mógł być mistrzem ani przez setną sekundy, dopóki wszystkie bolidy ( głównie Hamilton ) nie przekroczyły linii mety .... Rodzina Massy za wcześnie rozpoczęła świętowanie ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz