Pirelli wprowadza zalecenia przed wyścigiem
Firma Pirelli po raz pierwszy w tym roku przed wyścigiem opublikowała zalecaną maksymalną liczbę okrążeń dla poszczególnych mieszanek opon.Vettel próbował wtedy wykorzystać przewagę startu na super-miękkiej oponie i wydłużyć pierwszy przejazd. Ostatecznie jednak jego tylna prawa opona eksplodowała na prostej startowej po pokonaniu 26 okrążeń, a Pirelli stwierdziło, że do jej awarii doszło na skutek rozcięcia jakimiś odłamkami.
„Naszym zaleceniem jest nie przekraczanie tych liczb podczas wyścigu” pisano w oświadczeniu Pirelli.
Według Pirelli na twardej oponie podczas wyścigu można będzie pokonać 26 okrażeń, na średniej 28, a na miękkiej 15.
Twarda mieszanka mimo iż teoretycznie powinna być bardziej wytrzymała otrzymała mniejszą liczbę okrążeń od średniej ze względu na to, że wielu kierowców po treningach podczas jazdy na niej narzekało na zwiększony graining.
Zalecane liczby okrążeń dla poszczególnych mieszanek opon nie są usankcjonowane w regulaminach więc nie będzie żadnych kar za ich nieprzestrzeganie.
Pirelli uważa, że najszybszą strategią na wyścig jest pokonanie dystansu GP Wielkiej Brytanii przy wykorzystaniu dwóch zjazdów na aleję serwisową, odbywając dwa pierwsze przejazdy po 12 okrążeń na miękkich oponach i jeden przejazd na średniej mieszance składający się z 28 kółek.
komentarze
1. Vendeur
To twarde szybciej się zużywają od miękkich? 26 vs 28 ?
2. bebinx
Przeczytaj do konca,a pozniej komentuj. Pozdro.
3. ekwador15
U Vettela nie było wady opony, ale wprowadźmy zalecenia co do ilości okrążeń? Sami podważają opublikowany komunikat o sytuacji z Sebem w Austrii. Skoro nie była wina opony tylko to się stało po najechaniu na odłamki lub przez częste atakowane agresywnie tarek(?) to po co te zalecenia?
4. gery
@3 Dokładnie, to samo stwierdziłem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz