komentarze
  • 1. Sasilton
    • 2016-06-08 13:43:48
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Mam wrażenie że F1 to tylko opony.
    Zespoły męczą się sezon by poprawić osiągi swojego bolidu o 0,5 sekundy, Pirelli wrzuca bardziej miękka oponę i czasy poprawione o 1 sekundę niż rok temu.

    Plusem jest to ze dzięki tym oponom kierowca znowu zyska na wartości.
    W tym raku w Monaco było widać że jak bolidy przyspieszyły, to nagle kierowcy częściej popełniali błędy.

  • 2. vanD
    • 2016-06-08 16:34:29
    • *.wnet.pl

    Osobiście wolałbym aby powrócił też system wyłącznie miękkiej opony z białym paseczkiem oraz twardej bez oznaczeń ;)

  • 3. Rimaro
    • 2016-06-08 23:11:39
    • *.internetia.net.pl

    @1 Z taką różnicą, że każdy zespół dostaje takie same opony, a to jak teamy rozwijają swoje bolidy w trakcie sezonu to jest sprawa indywidualna i to przynosi korzyści w różnych aspektach: jednym przynosi docisk w szybkich zakrętach, jednym trakcje a innym prędkość maksymalną. Przez to, że Pirelli wprowadziło jeszcze jedną mieszankę do puli dostępnych opon, to przyspieszyła cała stawka a nie tylko pojedyncze zespoły.

    @2 A co to ma do rzeczy, skoro w tamtych czasach też były ustalane na konkretne GP dane typy mieszanek. To nie były 2 typy opon na cały sezon, jedynie oznaczenie było 'prostsze'. Ciężej też zastosować coś takiego w przypadku 3 rodzajów ogumienia na jedno GP i w zasadzie to po co to zmieniać, skoro już od paru lat są mniej więcej te same oznaczenia i ludzie już się przyzwyczaili?

  • 4. meamea
    • 2016-06-09 00:13:29
    • *.229.9.123

    @1 to nie tylko opony ale od kiedy nie ma dotankowywania to niestety o opony trzeba dbać bo się nie opłaca czasem zjechać na pitstop, w momencie dotankowywania bolid który wybierał strategie pitstopu +1 w porównaniu do innych miał też lżejszy bolid czyli szybszy,


    tak czy siak szersze opony to lepsza przyczepność i auta bedą lepiej się trzymać w zakretach i bedą też szybciej nabierać predkosci bo jest to lepsza trakcja, ale bardziej nie podoba mi się fakt zluźnienia przepisów aero bo to skolei niestety znów daje przewagę bolidowi uciekającemu (w szybkich zakrętach)

  • 5. mazur81
    • 2016-06-10 20:46:14
    • *.60.citypartner.pl

    "Pierwszy test wykonany w tunelu aerodynamicznym potwierdza, że wyniki tej zmiany mogą być niesamowite”

    Ktoś się orientuje na jakiej zasadzie testuje się opony w tunelu aero? Pomijam aerodynamikę opon, która na pewno jest gorsza, z racji większej szerokości. Ale czy można przetestować trakcję i inne parametry?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo