komentarze
  • 1. Reseller
    • 2016-05-13 13:25:09
    • *.actus-info.pl

    Dlaczego odnoszę wrażenie, że to RBR coś znowu kombinuje? Mam nadzieję, że się mylę, ale...

  • 2. dykov
    • 2016-05-13 13:45:40
    • *.static.ip.netia.com.pl

    "... podczas, gdy bolid stoi w miejscu są niedozwolone" czyli wystarczy ruszyć z miejsca żeby już nie było zakazane:) Nie zdziwię się jak ktoś znowu znalazł jakąś śmieszną lukę i upuszcza powietrza zaraz po pomiarze.

  • 3. dexter
    • 2016-05-13 16:01:22
    • *.4.63.61

    Czym wyzsze cisnienie tym mniejsza powierzchnia styku z asfaltem. Opona napelniona jest doslownie jak balon. Problemem Pirelli lezy w tym, ze w porownaniu do ubieglego roku docisk na kazda os bolidu jest o 100kg. wiekszy. W takim przypadku opona bardziej dostaje w kosc. Opona Pirelli ma lekki karkas, dlatego producent nie ma wyboru jak przy docisku o 100 kg. wiekszym podwyzszyc cisnienie powietrza. No, a zespoly oczywiscie znaja wszystkie triki co zrobic aby cisnienie podczas jazdy nie wzrastalo, czyli wiedza jak operowac hamulcem aby felge i tym samym opone odpowiednio dogrzac. Kiedys roznica miedzy statem a temperatura pracy opony wyscigowej wahala sie przy +/- 1,5 PSI, teraz wynosi 0,2 PSI. Na niektorych torach cisnienie opony w ostatnich latach wzroslo nawet o kilkadziesiat procent.

    Tak z innej beczki...
    Dzis nagle krytykuje sie producenta Pirelli ze wybiera mieszanke ktora jest bardzo konserwatywna. Ale nie mozna zapomniec ze z jednej strony producent zostal zmuszony do produkcji bardziej miekkiej opony ktora traci zywotnosc (aby kierowcy mogli sobie tez ponarzekac, bo musza znowu zmieniac opone). Teraz opona jest zbyt twarda i wszyscy nagle chca mieszanke jeszcze bardziej miekka - nie mozna w zyciu wszystkim dogodzic. Wybor twardej mieszanki na taki tor jak Barcelona jest zrozumialy, poniewaz obciazenie na zewnetrzna przednia opone w zakrecie 3, 4 i 5 jest brutalne. To jest prawie zakrety 360°. Predkosc maksymalna tez jest odpowiednio wysoka - takze wybor jest dobry. Dzis jedynie Renault mial pewne problemy z ogumieniem, ale w pierwszym i drugim treningu byl to ten sam samochod. Czyli cos musalo byc z samochodem.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo