Kubica na razie jednorazowo wraca na tor wyścigowy
Powrót Roberta Kubicy do ścigania się po torze za sprawą występu w 12-godzinnym wyścigu Mugello GT póki co jest dla Polaka jedynie jednorazową próbą.Dla Kubicy będzie to pierwszy wyścig od czasu kończącego sezon 2010 Formuły 1 Grand Prix Abu Zabi.
Po rajdowym wypadku, który przerwał karierę Polaka w F1, ten zdecydował się kontynuować występy na trasach rajdowych, jednak po zdobyciu mistrzostwa w serii WRC2, w najwyższej kategorii WRC nie szło mu tak dobrze i ostatecznie w tym roku po wypadku w Monte Carlo Polak zwiesił jazdę rajdowymi autami.
„Po jeździe na zmiennych nawierzchniach przez ostatnie trzy sezony, nie mogę doczekać się powrotu do wyścigów” mówił Polak.
„Gdy zespół zadzwonił do mnie kilka tygodni temu zdecydowałem, że pomogę mu w pierwszym występie. Martin jest moim kolegą z WRC a ja bardzo dobrze znam jego zespół.”
„Dla mnie będzie to pierwsze doświadczenie w samochodzie GT3. Nie mogę doczekać się tego wyzwania.”
„Aktualnie to tylko jednorazowy występ na torze, aby pomóc Martinowi i ekipie. Mimo iż jako zespół będzie to nasz pierwszy wspólny wyjazd jestem przekonany, że jesteśmy w stanie osiągnąć dobry wynik.”
„Zgłoszono wiele czołowych samochodów i kierowców GT. Ciężko będzie ich pokonać, ale damy z siebie wszystko.”
Menadżer zespołu MP-Sports, Quirin Muller dodawał: „Posiadanie byłego kierowcy F1 podczas pierwszego występu zespołu jest czymś wyjątkowym. Jestem pewny, że wszyscy możemy wiele nauczyć się z doświadczenia Roberta.”
komentarze
1. jenks
Oby tylko nie rozbił auta, bo jest w tym dobry.
2. zawist
Kubica po feralnym wypadku powinien cały czas być w świecie wyścigowym,bo właśnie takim typowym kierowcą jest i to dobrym - właśnie wyścigowym.Tam może coś jeszcze osiągnąć a na ewentualne rajdy miałby jeszcze czas.
3. Antie
Chętnie zobaczyłbym Robsona w DTM lub WTCC. Mógłbym obstawić, że w tej drugiej pewnie z marszu wyrobiłby majstra.
4. MarTum
Mam nadzieje, że porzuci WRC na rzecz torów.
5. Kalor666
Jenks, a ile razy się rozbił na torze już?
6. Malciszek
Myślę, że to krok w dobrym kierunku. 3mam kciuki.
Gdzie to można obejrzeć?
7. Jahar
@Antie.
Kubica nie pójdzie się ścigać do WTCC ponieważ dla niego ta seria jest zbyt słaba o czym mówił nie tak dawno w wywiadzie. Zwracał też uwagę, że jego ambicją jest być na topie o ile będzie miał taki zespół a obecnie takiego nie posiada aby móc się liczyć w WRC.
8. dexter
Jahar, pamietasz pod jakim tematem ostatnio sie udzielales tutaj na portalu? Dzis dopiero do dyspozycji mialem troche wolnego czasu aby odpisac. Jak bedziesz mial ochote, to mozesz tam zajrzec...
Pozdr.
9. Jaro75
...i ostatecznie w tym roku po wypadku w Monte Carlo Polak zwiesił jazdę rajdowymi autami.
Co to za tekst ?
Pisząc takie pierdoły zachowujesz się człowieku jak Ci z Pisu. Jeżeli nie masz pojęcie o sytuacji Roberta to lepiej nic nie pisz a nie ku...wa takie bzdury o jakimś zawieszeniu starów z powodu incydentu na Monte.
Ja pierdolę.Człowiek zajrzy tutaj raz na rok i od razu ciśnienie.
10. dexter
Witaj @Jaro75,
Mam nadzieje ze ten SLS GT3 bedzie fruwal po torze...
11. Szynnal
F1 w Eleven skomentują:
zastępca Redaktora Naczelnego Redakcji Sportowej Polskiego Radia
MICHAŁ GĄSIOROWSKI
i.. uwaga uwaga...
MIKOŁAJ SOKÓŁ
12. dexter
@Malciszek
Kupujesz bilet na dwa dni (18-19 marzec) i jedziesz czy lecisz na tor do Mugello.Bedac na torze rozgladasz sie za SLS AMG GT3 z numerem 777 i z duzym prawdopodobienstwem zobaczysz w srodku Roberta...
13. BlahFFF
@11. Szynnal, podano moze wiecej informacji? W jaki sposob transmisja, na ktorym kanale (poki co sa plotki o problemach bo wyscigi moga kolidowac z meczami), jakies studio, treningi czy tylko sam qual + wyscig? Ich strona jest dosc biedna w jakiekolwiek informacje.
14. kombajn2
Choć jestem wielkim fanem Kubicy ale nie miejmy złudzeń z roku na rok jego szanse na powrót do F1 maleją drastycznie. Kubica musiał by mieć naprawdę potężnego sponsora chcącego wyłożyć grubą kasę za starty Kubicy w jednym z topowych teamów który mógłby wypracować zmianę przepisów F1(zdaje się że trzeba zmienić przepis o zakazie protez bo Robert ma protezę w stawie łokciowym) żeby nasz rodak mógł wrócić do królewskiej kategorii.
15. Szynnal
@13. BlahFFF; transmisja na kanale Eleven Sports Network, studia nie ma w ramówce, transmisja FULL treningi, qual, race
na 99,9% komentarz ze studia w Warszawie.
16. zawist
Zobaczymy jak zachowa się Polsat.Czy w ostatniej możliwej chwili wykupi prawa dogadując sie z Eleven czy też tym razem zostawi abonentów na lodzie.Jakaś nadzieja jest,chociażby dlatego iż wciąż nie ma info o rzekomej rezygnacji z transmisji F1.Swoją drogą przydałaby się jakakolwiek informacja co dalej,czy trwają rozmowy itd.
17. zawist
Propo jeszcze startu Roberta.Nie oszukujmy się,że auto będzie dzielił z kolei z kierowcą który nie ma doświadczenia w wyścigach.Zatem zakładając i jak pisałem wcześniej - jeśli szybkość Roberta będzie a wierzę że tak to od Prokopa nie można wymagać zbyt wiele a poza tym też nie wiadomo jakim tak naprawdę sprzętem dysponują,pomimo że jest to Mercedes.Poczekajmy cierpliwie.Byle ukończyli wyścig i dojechali w pierwszej powiedzmy 15ce.To na początek byłoby przyzwoicie.
18. Szynnal
@16. zawist na Polsat naprawdę nie ma szans, Eleven na każdym kroku powtarza, że prawa mają na wyłączność..
A dziś Jędrzejewski na Facebooku podziękował kibicom za wspólnie spędzony czas z F1.
19. czuczo
Powodzenia Robert!!!:)
20. zawist
@Szynnal tak zgadza się prawa na wyłączność ma Eleven ale to nie znaczy definitywnie że nie dogadają się z Polsatem. W zeszłym roku CP również czekał do ostatniej chwili z wykupieniem pakietu bo jak wiadomo im później tym taniej.Jeśli chodzi o Jędrzejewskiego to zgadza się nie będzie komentował F1.Nowi komentatorzy są w Eleven z którym jednak CP być może nawiąże jak wspomniałem jeszcze umowę tym bardziej że wiele innych platform to również zrobiło i to ponoć za przystępną kasę także poczekajmy cierpliwie.
21. Szynnal
@20. zawist raz piszesz o czymś, by za chwilę pisać o czymś innym.
W pierwszym poście napisałeś, że być może Polsat WYKUPI PRAWA do F1.
Ta opcja jest niemożliwa, bo Eleven ma prawa na wyłączność i ich nie sprzeda. Pisali o tym niejednokrotnie.
W drugim poście piszesz o dołączeniu PAKIETU ELEVEN SPORTS NETWORK do oferty Cyfrowego Polsatu, to zupełnie inny temat niż ten z pierwszego Twojego postu.
Nie jest to wykupienie praw do F1 tylko dodanie kanałów do oferty. Pakiet ten na pewno byłby oddzielnie płatny, bo u wszystkich dostawców, u których jest Eleven ma miejsce taka sytuacja.
CP NIE MA MOŻLIWOŚCI WYKUPIENIA PAKIETU F1 2016, bo ten pakiet NA WYŁĄCZNOŚĆ ma Eleven. W 2015 roku sytuacja była inna - prawa były niczyje i Polsat zgarnął je na koniec "przetargu"...
22. Szynnal
PS jeśli idziesz tropem sublicencji Eurosportu i TVP na sporty zimowe, to jesteś w błędzie, bo FOM z tego co wiem nie jest skłonny do idei sublicencji. Oni chcą mieć jednego odbiorcę swojego towaru, który będzie transmitował F1 w kanałach płatnych, kodowanych.
23. zawist
@Szynnal może nie wyraziłem się nazbyt dokładnie ale nie zagłębiam się aż tak bardzo jak Ty i Twoje nader drobnostkowe dywagacje kto na jakiej zasadzie itd mnie i innych zapewne kompletnie nie interesują.Dlatego wracając do podstawowego sedna sprawy i pisząc przy tym jak najkrócej.Uważam że istnieje wciąż nadzieja transmisji F1 przez CP.Pozdrawiam. P.S. Rozmowa przypominam zaczęła się od Twoich bezpodstawnych słów jakoby CP nie miał szans na transmisję F1
24. Szynnal
Chlopie, kompletnie mylisz pojecia.
CP nie ma juz zadnych szans na transmisje f1, moze jedynie dodac Eleven do swojej oferty. Idac ta terminologia, wszyscy dostawcy Eleven w Polsce maja wg Ciebie prawa do F1.
Podsumowujac:
Transmisja w Eleven na PLATFORMIE CP - mozliwa
Transmisja w Polsacie Sport/Extra/News - NIEMOZLIWA
25. zawist
Dzięki Tobie @Szynnal od razu gdy startuje nowy dzień poprawiłeś mi humor! Czyli jednak możliwa transmisja w CP.Tak jak wspominałem od początku haha.Tylko po co komplikujesz sytuacje i robisz w okół tego wielką niepotrzebną otoczkę no i ach zapomniałem dodać jakże fantastycznie sformułowaną i profesjonalną - tylko po co? Kwintesencja rozstrzygnięcia sprawy jest i mogła być już dużo wcześniej nader krótka i jasna i co najśmieszniejsze Sam ją przytoczyłeś. Pozdrawiam CHŁOPIE heh
26. dexter
@zawist
"a poza tym też nie wiadomo jakim tak naprawdę sprzętem dysponują,pomimo że jest to Mercedes"
No, to nie jest tylko Mercedes - hehe... Generalnie mowiac poprzednik SLS GT3 wygrywal regularnie dla klientow puchar za pucharem. Scena sportowa od nowego modelu oczekuje podobnych wynikow - jak nie dominacji. Najwieksza zaleta tego samochodu jest to, ze amator mogl sobie latwo z tym samochodem poradzic. Ten samochod czesto wygrywal serie Pro-Am. Zaleznie od ustawien BoP (Balance-of-Performens) samochod wazy tylko 1,3 tony i posiada 550 KM.
W sporcie GT3 ten samochod jest jednym nalatwiejszych samochodow do prowadzenia i w dodatku bardzo przyjemny podczas inspekcji. Nowy AMG SLS GT3 posiada sprawdzony silnik, czyli dalej wolnossacy silnik 6,2 L (ale, to jest silnik ktory praktycznie jest juz na wymarciu. Podobno AMG dla tego silnika nie ma tez nieskonczenie wiele czesci). W kazdym razie w seryjnym GT zamontowany jest Biturbo 4,0 L
Najwazniejsza dla klienta sa zawsze rewizja silnika bo to naprawde kosztuje. I tutaj interwaly miedzy rewizjami zostaly przez AMG zwiekszone z 14 000 na 20 500 kilometrow. I tak jak wspomnialem rewizja silnika jest droga poniewaz kazda kosztuje 30.000 Euro.
Z tego co w AMG sie mowi wynika ze firma moze aktualnie 8 takich samochodow miesiecznie produkowac. W sume to w HWA budowany jest ten samochod. A tak dla zaciekawionych to Toto Wolff kiedys byl udzialowcem razem z Hansem Wernerem Aufrecht - czyli wspolzalozycielem firmy HWA. A Hans Werner Aufrecht jest m.in. wspolzalozycielem firmy corki Mercedesa - AMG. Zreszta, Toto ma swietna glowe do inwestycji w sporcie motorowym. Na tym interesie zarobil juz ponad 368 Mln. Euro - tak tylko na boku.
Wracajac do samochodu - Czysta karoseria pochodzi od dostawcy Thyssen, jest troche bardziej zmodyfikowana. Siedzenie kierowcy moze sie roznic. W SLS GT3 w przeciwienstwie do skorupy (np. w F1) siedzenie jak i oparcie jest bezposrednio do karoserii przymocowane. Optymalna pozycje w takim rozwiazaniu ustawia sie zawsze pedalami (pedalami odpowiedzialnymi za gaz i hamulec :) ) W GT3 rury kolumny A w klatce bezpieczenstwa troche inaczej przebiegaja niz w SLS (wysokosc jest wieksza) Czyli kierowca nawet troche bardziej masywnej postury spokojnie moze zajac miejsce za kierownica (nie trzeba jak w F1 glodowac). Sekwencyjna szesciobiegowa skrzynia pochodzi z firmy Hewland (Wielka Brytania). Ale w AMG kazda skrzynia jest dodatkowo przez technikow otwierana, sprawdzane sa czesci jak i jakosc wykonania. Zreszta duzo czesci w tym samochodzie jest recznie wykonane. Wiekszosc czesci wykonana jest z karbonu.
Duza sila docisku nigdy nie byla problemem SLS. Przewaznie problemem bylo zawsze zachowanie samochodu podczas skretu. Tylko ze problem z tego co inzynierowie opowiadali w duzej czesci polegal na tym ze Mercedes AMG mial bardzo lagodne ustawienia. Dzis ma juz krotszy rozstaw osi, no i waga zostala o 50 kilogramow zredukowana. Teraz np. kierowca GT3 moze podczas startu (gdy na torze jest jeszcze prawdziwy tlok) latwiej wjechac w rozne otwarte waskie luki.
W sumie w porownaniu do innych samochodow SLS GT3 generuje bardzo niskie kosza na przejechany kilometr po torze wyscigowym - mimo ze jest bardzo szybkim autem. Nie tylko prywatni klienci chwala sobie ten samochod, ale takze zespoly fabryczne.
Tutaj praktyczenie zadnego sztywnego regulaminu FIA nie ma. Natomiast FIA nakresla tzw. „performance okno“. Tzn. samochody wyrownywane sa dodatkowym ciezarem oraz ogranicznikami masy powietrza (mam nadzieje ze do F1 nigdy taka idea nie wejdzie).
W sumie w porownaniu do poprzednika obsluga samochodu jest bardziej ulatwiona. Rozne przyciski czy przelaczniki obrotowe sa wieksze. Glowny display na kierownicy jest wiekszy.
Uprzaz kabli jest o 10 kilogramow lzejsza. W sumie taki SLS GT3 sklada sie z 6000 czesci.
W testach nowy SLS GT3 pokonal 35 000 kilometrow (dla porownania dystans wyscigu 24 godzinnego na Nurburgringu wynosi 1040 kilometrow). Takze, samochod z pewnoscia na poziom Roberta ;)) Apropos cena samochodu wynosi ok. 443.000 Euro.
27. dexter
Jeszcze na boku taki maly szczegol. Karoserie AMG GT3 mozna sobie polakierowac w kolorze oczywiscie srebrnym, bialym i czarnym. Taki dodatek kosztuje netto 12.600 Euro.
28. Szynnal
zawist, jasne, jest to możliwe, ale szansa to taka jak to, że Polska wygra Euro2016, wątpię w kontrakt CP - Eleven, jednak Eleven jest blisko związane z NC+, które zarabia nadal na swojej platformie bo ma Eleven, które ma prawa do największych lig.. zobaczymy, jeśli do dziś nie ma żadnego info to wątpię, że do końca marca jakieś decyzje zapadną.
29. Jaro75
Cześć dexter :)
I mam nadzieję że Robertos będzie miał kupę fanu :))
30. zawist
@dexter jestem pod wrazeniem obszernego i profesjonalnego opisu.Dzieki! Trzymajmy zatem kciuki za Roberta.Pozdrawiam.P.S.Sorrka za bledy ale poza domem jestem.
31. zawist
Witaj ponownie @Szynnal.Masz racje,szansa jest nikla ale jakas tam jest.Poczekajmy.Pozdro!
32. zawist
@dexter powinienes pisac artykuly zwiazane z motoryzacja.Mowie serio.Swietnie napisane z mnostwem info.
33. dexter
No, @Jaro75 - o to jest wlasnie chodzi w Motorsporcie aby wygrywac i miec duzy fun. Przyznam, ze trafiles w dziesiatke. Lepiej nie mozna tego ujac...
PS. Mam nadzieje ze Robert bedzie sie czul jak ryba w wodzie - w koncu to jego element.
34. dexter
...choc, to jednak roznica jada w zadaszonym samochodzie, a w otwartym cockpicie. Jeden kierowca bedzie lubil bardziej to, inny owo.
35. dexter
* ...choc, to jednak roznica jazdy po zamknietym torze wyscigowym samochodem zadaszonym a pojazdem z otwartym cockpitem istnieje - tak mialo byc. Udzielanie sie w internetach o godzinie trzeciej nad ranem sie klania...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz