WYNIKI Yas Marina [ 01 grudnia 2015 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vandoorne | McLaren | 1:44.103 | 99 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:44.456 | 56 |
3 | M.Ericsson | Sauber | 1:44.480 | 50 |
4 | J.Palmer | Lotus | 1:44.568 | 90 |
5 | S.Vettel | Ferrari | 1:44.940 | 56 |
6 | P.Wehrlein | Mercedes | 1:45.605 | 107 |
7 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:45.805 | 57 |
8 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:45.849 | 54 |
9 | N.Hulkenberg | Force India | 1:45.852 | 71 |
10 | V.Bottas | Williams | 1:45.940 | 103 |
11 | D.Kwiat | Red Bull | 1:46.309 | 48 |
12 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:46.995 | 56 |
13 | A.Fong | Sauber | 1:48.439 | 57 |
14 | A.Celis | Force India | 1:48.545 | 65 |
15 | R.Haryanto | Manor | 1:49.593 | 56 |
16 | J.King | Manor | 1:49.661 | 59 |
Vandoorne najszybszy podczas testów opon Pirelli
Zespół McLarena po bardzo nieudanym sezonie 2015 na osłodę może pochwalić się uzyskaniem najlepszego czasu podczas dwunastogodzinnego testu Pirelli na torze w Abu Zabi.Fin był jednym z dziewięciu aktywnych kierowców Formuły 1, którzy wzięli udział we wtorkowym „maratonie” Pirelli.
Podczas gdy włoski producent opon testował nowe konstrukcje ogumienia na sezon 2016 oraz nową ultra-miękką mieszankę P Zero, zespoły miały zakaz testowania nowych części.
„Mieliśmy jedno podejście jeżeli chodzi o przetestowanie opon przed przyszłym sezonem i możemy być zadowoleni z tego co osiągnęliśmy podczas testu, mimo iż jeszcze nie przeanalizowaliśmy w pełni wszystkich danych” mówił Paul Hembery z Pirelli.
„Sprawdziliśmy różne wersje nowej ultra-miękkiej mieszanki opon na sezon 2016, co było jednym z naszych celów na tę sesję.”
„Celem wdrożenia ultra-miękkiej mieszanki na sezon 2016 było stworzenie opony bardziej miękkiej niż super-miękka, głównie zaprojektowanej z myślą o agresywnym wyborze na tory uliczne: z lepszymi osiągami niż ostatnia wersja super-miękkiej opony i szybszą degradacją, aby umożliwić zespołom podejmowanie bardziej agresywnych strategii wyścigowych.”
„Jest zbyt wcześnie, aby mówić o tym czy przyczyni się ona do większej ilości pit stopów czy innych strategii.”
„Wygląda jednak na to, że zmierzamy w dobrym kierunku: spodziewamy się, że ultra-miękka opona dostarczy więcej możliwości podczas pewnych wyścigów.”
Trzecim najszybszym kierowcą w stawce podczas testów Pirelli był Marcus Ericsson z Saubera, który wyprzedził Jolyona Palmera (Lotus) oraz Sebastiana Vettela (Ferrari).
Obaj kierowcy Red Bulla oraz Toro Rosso również brali udział w testach Pirelli, a na torze w bolidach F1 zadebiutowało dwóch zawodników. W Force India opony oprócz Nico Hulkeberga sprawdzał Alfonso Celis a w Manorze Jordan King.
komentarze
1. Skoczek130
Wszystkie znaki na niebie i ziemi chcą, aby Stoffel był w McLarenie. ;)
2. Nowicjusz
@1 A może Honda i McLaren stworzyły super silnik i auto, ale Button i Alonso byli tak słabi że nie potrafili tego wykorzystać? :D A tak na poważnie ,to pewnie w 2017 Vandoorne przyjdzie "na gotowe" za Alonso.
3. Skoczek130
Albo Buttona. W każdym razie Stoffel to przyszłość tej serii. Mam nadzieje, że szybko dostanie w ręce odpowiedni sprzęt. :)
4. jaga23
Czy to jest tylko test opon czy mozna też np. silnik przetestować nowy , bo nie ukrywam że McLaren zaskoczył chociaż wiem że to tylko testy ale prognoza przed sezonem 2016 optymistyczna
5. sholder
@4 - pisze jak byk "zespoły miały zakaz testowania nowych części. "
6. przesio
mercedes i Ferrari zebrało sporo informacji , ale forma Maclarena to miłe zaskoczenie , żeby jeszcze powalczyli czasem o jakieś podium w next sezonie to będzie miło :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz