Arai: silnik Hondy jest o 25 KM mocniejszy od Renault
Szef działu sportów motorowych Hondy i głównodowodzący projektem F1 japońskiego producenta, Yasuhisa Arai, uważa, że sinik V6 turbo wyprodukowany w Sakurze obecnie traci do Mercedesa 40-50 KM, ale jest mocniejszy od Renault o około 25 KM.„Nie dogoniliśmy jeszcze Ferrari jeżeli chodzi o moc silnika spalinowego” mówił Japończyk dodając, że szacuje stratę silnika na około 30 KM.
Zapytany o to jak szacuje porównanie mocy do pozostałych producentów silników, odpierał: „Jesteśmy 40-50 KM za Mercedesem, ale o 25 KM przed Renault.”
„Nasz silnik jest nieco za Ferrari, ale znacznie lepszy niż Renault. Mercedes cały czas jest daleko z przodu.”
„Mam jednak wiarę, że w drugiej części sezonu uda nam się dogonić czołowe dwa zespoły.”
„Może okazać się to trudne, gdyż one posiadają niezłą niezawodność i dobrą charakterystykę silnika spalinowego. Pod koniec sezonu chcę jednak zbliżyć się do czołówki.”
Przedstawiciel Hondy po raz kolejny sugeruje jednak, że za słabe osiągi bolidu nie odpowiada tylko silnik. Problemy McLarena rozpoczęły się w chwili kiedy dumnie ogłaszał on swoją nową filozofię projektowania bolidu określaną jako „size zero” [ang. zerowy rozmiar].
„Cały pakiet jest bardzo smukły, więc z pewnością chcielibyśmy, aby był nieco większy, ale kompaktowy rozmiar jest lepszy” mówił Arai. „Obecnie to na tym polu mamy problemy.”
Dopytywany o to czy Honda zamierza naciskać na zwiększenie rozmiarów jednostki napędowej w przyszłym roku dodawał: „Nie. Będziemy mieli taki sam pakiet, ale będziemy starali się go poprawić.”
komentarze
1. Jahar
Nie wierzę mu za grosz z oszacowaniem strat Hondy. Przecież każdy widzi tabelę mistrzostw.
2. TrollMan
1. Jahar: z drugiej strony w ubiegłym roku dysponowali silnikiem merca, a skończyli na 5 pozycji. Nie ma pewności czyt tegoroczna konstrukcja w całości nie jest jednym wielkim niewypałem.
3. kamil19801301
Nie moze byc az tak zle z konstrukcja ze niby co marusia ma porownywalna konstrukcje jak mclaren bo obydwa zespoly w tym roku to koniec stawki silnik ijeszcze raz silnik.
4. belzebub
Arai powinien być pierwszą osobą, która miała by wylecieć po zakończeniu sezonu. Ciekawe kto jeszcze wierzy w te jego kłamstwa?
5. maras78
No to czas zająć się ERS aby działał tak jak należy przez całe okrążenie. Bo co z tego jeśli silnik spalinowy jest w porządku jak zawodzi doładowanie ERS.
6. wobz
czyli honda jest super a maclaren zły
a jutro
maclaren cacy honda słabiutka
obie firmy mają swoich udziałowców których musza czarowć
7. Jahar
2. TrollMan
McLaren na wolniejszych torach jako tako się prowadzi i nie sądzę, że jest gorszy od nierozwijanego Saubera czy Force India. Honda próbuje się bronić atakując swojego partnera i udowadnia swoją przewagę nad Renault tylko wyniki i sama postawa na torze są całkowitym przeciwieństwem bajek szefa Hondy. Jak dla mnie to kłótnia wisi tam w powietrzu bo Anglicy mówią o stracie około 130KM a nie tylko 50.
8. kryzq
Tak jak ktoś wcześniej zauważył Japończycy poprawili sam silnik spalinowy. A co z resztą?
W obecnej F1 ważne są też inne elementy tego skomplikowanego silnika. I nie uwierzę w bajeczkę, że moc całego "agregatu" Hondy dorównuje czy nawet przerasta mocą Renie.
9. Mateo_R19
Taa, jasne. Szczególnie bylo to widac po vmax w ostatnim GP.
10. go!!!
Pokażcie mi oficjalne wypowiedzi przedstawicieli teamów F1 w kwestiach technicznych, które byłyby szczere :) Honda bajeruje i nie jest żadnym wyjątkiem :|
11. Mateo_R19
Tylko ze honda przesadza dużo bardziej niż inni. Widac że są w czarnej d...., a z ich wypowiedzi wynika że podium jest w zasięgu.
12. sliwa007
Warto dokładnie wczytać się w wypowiedz tego człowieka bo w tym tkwią szczegóły. Arai mówi o mocy silnika spalinowego a to jest jakieś 70-80% mocy całego agregatu, druga sprawa to charakterystyka silnika spalinowego, ja mam w swoim samochodzie 170KM ale praktycznie nigdy tego nie używam, w F1 jest podobna sytuacja (ograniczenia zużycia i przepływu paliwa) i też nie wkręcają silników na obroty tak wysokie jak pozwalają przepisy. Być może Honda ma wyższą moc niż Renault przy obrotach 13-14k ale w wyścigu wkręcają silniki na 10k gdzie mocy może brakować. Do tego dochodzi pojęcie (lekceważone przez większość) momentu obrotowego i w tym kontekście słowa:
„Może okazać się to trudne, gdyż one posiadają niezłą niezawodność i dobrą charakterystykę silnika spalinowego." mogą wiele tłumaczyć.
13. housepl
@12 brawo takich ludzi tu brakuje którzy jeszcze myślą i używają mózgu
14. jogi2
@12
...bo większość nie wie dokładnie jak silnik spalinowy pracuje nie mówiąc już o niuansach momentu i mocy ...tu dodatkowo okiełznanego jeszcze przez ograniczenia paliwa.
15. St Devote
@12. sliwa007, jesteś prawdziwym dexterem tego forum.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz