komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2015-05-29 10:43:12
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Pytanie więc po co wprowadzono tą rewolucję w 2014 roku? Żadnych korzyści, a tylko same straty. Chęć utrzymania w stawce Mercedesa była dla F1 zgubą. W efekcie w 2017 roku będziemy mieli kolejną "rewolucję", co w utrzymaniu kosztów lub tym bardziej ich zmniejszeniu nie ma mowy... ;)

  • 2. Nowicjusz
    • 2015-05-29 11:22:12
    • *.204.251.8

    W sumie taka prawda.
    Czy na mecie jest strata 50 s czy 1:10 nie ma znaczenia. Ferrari poprawiło silnik, ale Merc też. Renault zrobiło gniota i RBR nie ma szans. Williams też zrobił gorsze aero niż w 2014 i spadł za Ferrari.
    Będzie powrót do tankowania, może zmiana opon a może nawet silników...i pewnie ktoś zupełnie inny zacznie dominować.

  • 3. jogi2
    • 2015-05-29 12:56:40
    • *.centertel.pl

    ..i znowu potwierdza się że Vettel to Farciarz niemiłosierny :)

  • 4. dexter
    • 2015-05-29 13:14:36
    • *.2.38.53

    Tja, Bottas wylecial juz w Q1 - do Rosberga brakowalo mu 1,906 sek. W wyscigu dzieki fazie SC pozostal w tej samej rundzie co zwyciezca. Byl juz zdublowany ale mogl znowu powrocic do gry.
    Problem w tym ze na ostatnich 8 okrazeniach stracil: 45,7 sek.

    Z pewnoscia problemem Williamsa nie jest predkosc na prostych odcinkach. W trenigu F. Massa na dojezdzie do szykany ktora znajduje sie obok przystani osiagnal w Monaco najlepszy czas: 294,3 km/h. Za to stracili tylko w drugim sektorze 0,9 sek. do Mercedesa. Problemem Williamsa jest temp. i grip. A w Monte Carlo temp. asfaltu byla powiedzmy „taka sobie“ aby mozna bylo dobrze opona rozgrzac.

    Przewaznie wiekszosc torow posiada rozne nawierzchnie, inna charakterystyke zakretow. Np. w Monaco malo jest szybkich zakretow, to moze wystarczyc ze guma od srodka bedzie sie zle rozgrzewac. Wazne jest aby guma sie w asfalt wgryzla. Dlatego inzynierowie zaleznie od toru, od temp. eksperymentuja z cisnieniem opony (wieksze, mniejsze) Wiecej chlodzenia hamulcow, mniej chlodzenia hamulcow, wiekszy lub mniejszy kat pochylenia kol, amortyzacja taka lub inna. Z rozgrzaniem przednich opon w Monaco walczylo wiekszosc zespolow. Zimna opona w jakims szybkim zakrecie (choc w Monaco iich malo) moze miec klopot, a to oznacza ze kierowca nie bedzie potrafil wystarczajaca ilosc energii na opone przeniesc. W ubieglym roku Williams mial w Monaco te same problemy, ale wtedy po zatankowaniu 80 litrow paliwa do baku opona nagle dostala temp. Gdy bolid nie bedzie mial odpowiednio dobranego setup'u, to problem z temp. opony moze sie pojawic, takze nigdy nie wiadomo...

    Nastepne 2 tory (Montreal i Red Bull Ring) sa terenem Williamsa i tam wynik powinien byc lepszy.

    PS. A Briatotre robi polityke, nikt oficjalnie nie wypowiada sie w taki czy inny sposob bez jakiegos celu...

  • 5. dexx
    • 2015-05-29 13:17:13
    • *.mikolow.multimetro.pl

    Widzę że Flavio Briatore ma trochę kłopot, na siłę chce tłumaczyć decyzję Alonso. Tak Williams i RBR ma kłopoty ale to właśnie Ferrari ich nie ma i są drugą siłą a nie czwartą jak w tamtym roku. Równie dobrze można powiedzieć że Mercedes też wcale taki dobry nie jest bo Team X ma takie problemy a Team Y takie. Takie mydlenie oczu przez Flavio Briatore. Alonso chyba wolał by dojeżdżać na podium czy wyhaczyć jakieś 2-3 zwycięstwa niż zdobyć 5 punktów w całym sezonie.

  • 6. dexter
    • 2015-05-29 14:22:30
    • *.2.38.53

    Powoce moze jeszcze do przyczepnosci opon o ktorej wyzej wspomnialem...

    Opony sa zawsze tematem. W koncu jakos trzeba moc 800 - 850 KM na asfalt przeniesc. Przyczepnosc za kazdym razem cierpi, gdy kierowca zmienia bieg (kola sie slizgaja w miejscu ). Tutaj znowu ustawienie sprzegla odgrywa bardzo, bardzo duza role (i nie tylko podczas procedury startu), poniewaz wtedy mozna przy kazdej zmianie biegu (gdy kola sie slizgaja) odrobine straty nadrobic. Sprzeglo w F1 jest elektonicznie sterowane i posiada taki punkt ktory mozna ustawic. W zargonie branzy sportow motorowch nazywa sie to „snapping“. Hmm, jakby to teraz prosto opisac aby kazdy zrozumial, poniewaz jest to dosc skomplikowana rzecz?
    Wow, hehe... proces w jakim sprzeglo po zmianie biegu reaguje jest bardziej lagodny tzn. miekki. Wtedy efekt slizgajacych sie kol mozna troche lepiej zlagodzic. Moc, albo lepiej mowiac rozlozlozenie mocy w dzisiejszych nowoczesnych jednostkach napedowych mozna sobie z cokpitu ustawiac. Zly mapping silnika moze kosztowac 0,2-0,3 sek.

  • 7. dexter
    • 2015-05-29 14:24:15
    • *.2.38.53

    Edit: Powroce

  • 8. RedDragon12
    • 2015-05-29 20:11:36
    • *.cdma.centertel.pl

    Dexter skąd ty to wszystko wiesz. Pod wieloma newsami zostawiasz przydatne informacje o F1 które są pewnie dla wielu osób przydatne. Wiec jeszcze raz powtórzę Skąd ty to wszystko wiesz?

  • 9. ntl
    • 2015-05-29 21:29:32
    • *.dynamic.mm.pl

    ciekawe info i słuszne wnioski dexter, przecież Briatore nie udziela tych wywiadow przypadkiem

  • 10. ntl
    • 2015-05-29 21:31:37
    • *.dynamic.mm.pl

    się Skoczek130 ogarnij bo zacznie Ci się ten Mercedes snic po nocach, Renault otwarcie było za tymi zmianami tyle ze efekty tego maja inne

  • 11. ntl
    • 2015-05-29 21:34:37
    • *.dynamic.mm.pl

    z ciekawszych newsow Budkowski odwiedzil fabrykę w Maranello w związku ze wspolpraca Ferrari z Haasem i korzyści plynacych z badan w tunelu aero, plotki o drugim zespole McLarena i możliwy koniec transmisji F1 w RTL

  • 12. panama
    • 2015-05-30 08:07:47
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    Dexter ciekawy kometarz. Briatore o Alonso Ferrari i Mercedesie, a Ty o oponach i sprzegle.
    PS. Niektorzy wypowiadaja sie w taki czy inny sposub bez celu..
    Pozdro.

  • 13. dexter
    • 2015-05-30 08:57:54
    • *.3.88.163

    Kolego @panama, jest temat przez Briatore poruszony o Williamsie, czy nie?
    Briatore mowi cos o silniku, a ja pisze o obecnych problemach Williamsa...

    Pozdr.

  • 14. slawusF1
    • 2015-05-30 12:58:21
    • *.33.116.42

    @dexter
    Robisz bardzo dobrą robotę.

    Pozdr.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo