Podwójne punkty, restart z pól startowych znikają z przepisów
Zespoły Formuły 1 doszły do wniosku, że reguła podwójnych punktów za ostatni wyścig sezonu oraz wprowadzona niedawno do przepisów na sezon 2015 reguła restartu wyścigu z pól startowych zostaną wycofane z przyszłorocznych przepisów.Podwójne punkty pojawiły się w Formule 1 w tym roku po tym jak Bernie Ecclestone chciał zrealizować cel utrzymania walki o tytuł mistrzowski jak najdłużej w sezonie.
Po dominacji zespołu Red Bull i Sebastiana Vettela w minionych latach, taki przepis mógł się podobać włodarzowi F1. Jednak tegoroczna dominacja zespołu Mercedesa przebiegła zupełnie inaczej ze względu na wyrównaną walkę między Nico Rosbergiem i Lewisem Hamiltonem.
W efekcie podwójne punkty jedynie negatywnie zostały odebrane przez kibiców, a gdyby losy tytułu mistrzowskiego potoczyły się inaczej mogłyby także przyczynić się do totalnej kompromitacji mistrzostw świata F1.
Jeżeli chodzi o równie kontrowersyjny przepis restartu wyścigów z pól startowych, od czasu wdrożenia go kilka miesięcy temu, przedstawiciele ekip wielokrotnie dyskutowali na temat jego implikacji, ostatecznie dochodząc do wniosku, że niepotrzebnie pogorsza on bezpieczeństwo na torze.
Oba przepisy zostaną usunięte z przepisów dopiero po ratyfikacji ich przez Światową Radę Sportów Motorowych, która spotka się 3 grudnia w Doha.
Zespoły długo dywagowały także nad obniżeniem kosztów. Jak się można było domyślać dyskusja o ograniczeniach budżetowych i kosztowych nie przyniosła póki co wymiernych efektów.
Jedyne co czołowe zespoły zaproponowały w odniesieniu do zespołów Marussia i Caterham to możliwość dostarczenia im rocznych konstrukcji silnikowych jeżeli miałoby to pomóc utrzymać się im w stawce.
Równie mało owocna była dyskusja dotycząca ewentualnego poluzowania restrykcji dotyczących rozwoju jednostek napędowych V6. Zespół Mercedesa twardo trzyma się swojego zdania i nie zamierza ułatwiać życia swoim konkurentom.
Grup Strategiczna podjęła także dość ważną decyzję o utrzymaniu w przyszłym roku zakazu komunikacji radiowej między kierowcą a zespołem na obecnych zasadach, odkładając na później lub w ogóle rezygnując z wprowadzania dalszych obostrzeń co do przekazywanych z pit wall informacji.
komentarze
1. fanAlonso=pziom
ożliwość dostarczenia im rocznych konstrukcji silnikowych - chodzi o roczną (2014) specyfikację silników ?
2. RyżyWuj
Wiele musi się zmienić, żeby wszystko pozostało po staremu.
3. EryQ
Inne przepisy niech zmienią a nie pierdoły!!!
4. kempa007
1. fanAlonso=pziom tak
5. Miki42
I dobrze kogo nie stać nich się nie pcha do F1 bo to jest sport dla bogaczy nie dla żebraków
6. Miki42
miało być niech się nie pcha edycja postów się kłania KEMPA 007 zróbcie coś z tym
7. greyhow
Szkoda, że znika restart z pól startowych. Byłaby większa szansa na przetasowania.
8. Mat5
Restarty z pól startowych to bym zostawił, ale najważniejsze byłoby ograniczenie budżetów jeśli chodzi o czołowe zespoły, bo głównie na tym cierpią małe ekipy. Także FIA ma czas na to, żeby wprowadzić jakiś nowy sposób na ściąganie zepsutych samochodów z toru, bo nie może się już powtórzyć wypadek pokroju Bianchiego.
9. esbek2
Ja bym zostawił restart, ale z różnicami czasowymi jakie zanotowano na ostatnim mierzonym okrążeniu. Bo dzisiaj przez SC ktoś kto wypracował sobie dużą przewagę traci prawie wszystko.
10. EryQ
@9 zapomnij. Marzenia ściętej głowy...
11. tommek7
@9 Chyba nie rozumiesz istoty SC, ogarnij się....
12. Yachu
@9
Tak, a zdublowani kierowcy będą mogli wystartować dopiero jak zostaną zdublowani??? Weź się zastanów człowieku co ty piszesz,co za bzdety!!! Wyobrażasz sobie sytuację restartu na twoich zasadach przy kilku zdublowanych bolidach?!?! Już nawet mi się pisać odechcialo. Y
13. 99kowalski
Dywagować - trudne słowo... Ciekawe czy w języku polskim znaczy to samo, co podobne angielskie słówko?
14. RyżyWuj
@13 99kowalski - znaczą dokładnie to samo, bo pochodzenie jest wspólne - z łaciny. Jak będziesz regularnie czytał to forum, to nie będziesz miał problemów z używaniem tego i innych, równie "trudnych" słów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz