komentarze
  • 1. KowalAMG
    • 2014-09-13 11:21:06
    • *.24.196.114

    Ciekawe jak to przlozy sie na osiagi :)

  • 2. Jacko
    • 2014-09-13 11:59:23
    • *.dynamic.chello.pl

    Hmmmm
    Trochę dziwnie to brzmi, bo jeżeli ósmy bieg jest biegiem ostatnim, to nie bardzo może być "za długi". Długi może być bieg siódmy, czyli dość długo trzeba się na nim rozpędzać przed wrzuceniem ósmego.

  • 3. meamea
    • 2014-09-13 12:04:59
    • *.torun.mm.pl

    i to jest to co mówilem już od 3 miesiecy, oni zmieniali na 8my bieg przy predkosci 330kh/h gdy reszta przy 300, teraz jak ustawią jak inni przełozenia to odrazu bedzie lepsza moc i przyspieszenie, i kolejne 0,5s
    i dlatego odskoczą w singapurze i to sporo od redbulla

  • 4. EryQ
    • 2014-09-13 12:16:04
    • *.opera-mini.net

    @1 Oby po zmianie przełożenia nie odjechali już na 2s na okrążeniu bo będzie masakra. @3 raczej na dwóch kolejnych GP im to nie grozi bo RBR na pewno będzie mocny bo areo w tych ciasnych zakrętach i krótkich prostych odegra większą role. Zresztą po kiego jest ten chory przepis? Teamy powinny sobie zmieniać przełożenia jak chcą wedle uznania aby wycisnąć max. z bolidu. Przecież nie wiąże się to z zwiększaniem budżetu tj. dodatkowymi nakładami finansowymi!

  • 5. Jacko
    • 2014-09-13 12:37:28
    • *.dynamic.chello.pl

    @EryQ
    To są jednak spore nakłady. Kiedyś praktycznie na każdy tor przygotowywano inne skrzynie i przełożenia. Ba, nawet były inne na kwalifikacje, a inne na wyścig. A po każdym weekendzie wyścigowym nie nadawały się już praktycznie do niczego. Dodatkowo przez cały sezon pracowano nad rozwojem i ulepszano skrzynie.

  • 6. EryQ
    • 2014-09-13 12:46:00
    • *.opera-mini.net

    @5 tak było kiedyś. Teraz używa się tej samej skrzyni tylko modyfikuje się przełożenie no i wiadomo, że jest ich ograniczona liczba na sezon. Więc nijak ma się Twoje porównanie zamieszłych czasów F1 do dzisiejszej F1.

  • 7. bartexar
    • 2014-09-13 17:00:47
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Znowu Williams świetnie trafił. Zaskakuje mnie coraz bardziej ich postęp od tamtego roku.

  • 8. mazur81
    • 2014-09-13 18:42:10
    • *.60.citypartner.pl

    @2 Jacko.

    Oczywiście, że może być za długi. Źle dobrany rozmiar zębatki powoduje, że obroty za bardzo spadają po wbiciu "ósemki" i silnik "wychodzi" z obszaru optymalnego momentu obrotowego i traci moc. To tak jakbyś w osobówce np z trójki od razu wbił 5 lu 6. Obroty spadają i auto nie ma mocy. dopiero po osiągnięciu odpowiedniej prędkości auto znowu zaczyna się zbierać.

  • 9. meamea
    • 2014-09-13 23:53:34
    • *.torun.mm.pl

    ja sie nie dziwie ze nie zmieniali wczesniej tak jak np williams czy mclaren, bo i tak mieli wielką przewagę, i chcieli zobaczyc co z małą aerodynamiką osiągną na monzy, ale niestety prawda jest taka ze jak by zmienili przełozenia na mniejszą predkosc to paradoksalnie by jechali na monzy z wiekszą predkoscią, nie mniej jak dostosują auto nie do 370 a do 340 max, to około 0,5s dostaną kopa, i nie ma co mówić ze inni polepszyli swoje auta, poprastu mercedes jeszce nie zmienił tak jak cała reszta, z drugiej strony kierowcy nagle bedą operowac 8mioma biegami a nie 7dmioma, co moze im lekko pogmatwac w głowie, ale i tak mysle ze w singapurze jeszce odjadą i zwiększą przewagę na jednym kółku,


    ale szkoda ze nie mozna dostosowywać tych przełozen jak wczesniej, trochę głupota bo sztucznie spowalniają kolejną rzeczą bolid, bo są tory gdzie ledwo co się osiąga 300 a oni i tak mają przełozenia na 350, no szkoda, silniki bez zmian w trakcie sezonu... no cóż po 3cim sezonie rozumiem ale teraz to paranoja, acz kolwiek z drugiej strony jakos mercedes sie przyłozył i zrobił swoje a reszta no cóż, robi od nowa, aerodynamika ograniczona, kurcze 5-10 lat temu to co chwila ktoś wymyślał taki patent ze wszyscy przez pół roku najlperw skarzyli ze nie legalne a potem sami kopiowali, a teraz? ostatnio takim mykiem był efekt coanda,

  • 10. RyżyWuj
    • 2014-09-14 11:07:19
    • *.korbank.pl

    @7 baltqzar - Williams przestanie zaskakiwać jak Toto sprzeda resztę swo8ch akcji. Ta cała pomoc Mercedesa była po to, żeby odsprzedać akcje kupione w dołku z maksymalnym zyskiem.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo