komentarze
  • 1. DJ SaM
    • 2014-05-17 11:01:33
    • *.7.226.91.jim-satnet.pl

    To coś mi się wydaje że Ferrari ostatnio tankuje na LUKOIL lub w Tesco :) A tak poważnie to od dawna zastanawiałem się dlaczego teamy nie idą w tym kierunku. Czy były jakieś regulacje dotyczące używanego paliwa ?

  • 2. slkl
    • 2014-05-17 12:02:08
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Zapach tez ma znaczenie, kręci mnie

  • 3. MacGyver
    • 2014-05-17 14:03:13
    • *.centertel.pl

    Czy paliwo może odpowiadać za taką przewagę Mercedesów na torze??? I btw: czy ktoś wiek gdzie można obejrzeć dzisiejsze quale do Indy 500?

  • 4. R.U
    • 2014-05-17 15:24:52
    • *.255.0.21

    W ramach ciecia budzetów proponuje instalacje LPG

  • 5. R.U
    • 2014-05-17 15:33:20
    • *.255.0.21

    W ramach cięcia budżetówproponuję instalację LPG

  • 6. Rimaro
    • 2014-05-17 17:44:30
    • *.internetia.net.pl

    Może przerzućmy się na silniki elektryczne i w czasie Pit Stopu niech wymieniają akumulatory? Na pewno byłoby oszczędniej, łatwiej byłoby zmieniać odgłosy silników a i element 'tankowania', tak dawno wykluczony powróciłby na tor? 2013 - najładniejsze i najlepsze bolidy jak dla mnie, po co te wszystkie zmiany...

  • 7. mefi
    • 2014-05-17 20:16:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    news troche z dupy oni musza uzywac paliwa tego samego co lejecie do swoich citroenow pegotow i fordow fiesta :D

  • 8. docent
    • 2014-05-17 21:40:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 oczywiści po "niewielkiej, dopuszczalnej" modyfikacji :)

  • 9. blackacre
    • 2014-05-17 23:07:49
    • *.191.162.29

    Paliwo w F1 jest w założeniu podobne do sprzedawanego na stacjach i powinno składać się identycznych komponentów, specjalne dodatki nie mogą przekraczać 1%. Biokomponenty muszą stanowić nie mniej niż 5,75 %
    W artykule 19 regulacji technicznych FIA są dokładnie opisane wymagania, które musi spełnić paliwo, co nie oznacza że w ramach tych ograniczeń nie można wyprodukować kilku rodzajów paliwa różniących się od siebie.

    Każdy rodzaj paliwa musi być dostarczony do FIA do aprobaty i pobierany jest coś w rodzaju „odcisku palca”.
    Bada się paliwo chromatografem gazowym, próbki pobrane po wyścigu muszą dawać identyczny wykres jak zgłoszone paliwo, co oznacza że jest identyczne pod względem składu chemicznego i proporcji składników.

    Dodatkowo dla każdego rodzaju paliwa określa się wykres objętości względem temperatury. Służy to kalibracji przepływomierzy. Limit zużycia paliwa jest wyznaczony w jednostkach masy, a przepływomierze mierzą objętość, stąd potrzeba kalibracji. Czujniki przepływu paliwa są kalibrowane dla paliwa zgłoszonego przez zespół. Niektóre zespoły mają czujniki skalibrowane dla kilku rodzajów paliwa.

    Powyższe zebrałem z informacji podanych przez FIA.

    Optymalizacja paliwa do jednostek napędowych nie dotyczy tylko stopnia sprężania (liczby octanowej), ale również energii uzyskiwanej z jednostki masy podczas procesu spalania w silniku i energii gazów wylotowych odzyskiwanych w MGU-H.

    Podsumowując, zespoły nie mogą lać do zbiornika co chcą, ale też mają możliwości modyfikacji paliwa, co jak sami przyznają może istotnie wpływać na osiągi bolidu.

  • 10. wojtek117
    • 2014-05-18 11:20:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bo po każdym wyścigu czy innych testach FIA bierze probki ;)

  • 11. jackos
    • 2014-05-18 19:31:46
    • *.malbork.mm.pl

    Oglądałem dziś MOTOGP i jestem zachwycony, walka motocyklistów na całego, bez udziwnień, limitów spalania, zbędnej elektroniki, akumulatorów, ruchomych skrzydeł, zużywających się na życzenie opon i innego bezsensownego gówna. Kierowca i widowisko na pierwszym miejscu.

  • 12. zu7
    • 2014-05-18 21:36:10
    • *.51.59.2

    @11

    +1

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo