Red Bull znowu miał problemy z czujnikiem przepływu paliwa
Zespół Red Bulla podczas dzisiejszych kwalifikacji ponownie doświadczył problemów z czujnikiem przepływu paliwa. Tym razem problem pojawił się w bolidzie Sebastiana Vettela podczas pierwszej części sesji kwalifikacyjnej.Ekipa Christiana Hornera odmówiła komentarza w tej sprawie, jednak w dokładnym uzasadnieniu werdyktu Trybunału Apelacyjnego dotyczącego dyskwalifikacji Daniela Ricciardo z GP Australii wymienione zostały dwie możliwe przyczyny, dla których Red Bull notorycznie ma problemy z czujnikiem.
„Odkryliśmy i zidentyfikowaliśmy ten problem” mówił Fabrice Lom z departamentu układów napędowych FIA. „To problem, który jest już nam znany i wiemy, że ma wpływ na niezawodność czujnika.”
„Odkryliśmy, że uszczelka, o-ring w czujniku, nie toleruje składu chemicznego paliwa Total i jest uszkadzany przez nie, a to niszczy czujnik.”
Inną przyczyną możliwych problemów Red Bulla są modyfikacje czujnika wykonywane przez ekipy na własną rękę. Dyrektywa techniczna FIA od GP Hiszpanii zabroni jednak zespołom dokonywania takich zmian.
„Gdy zrobi się zdjęcie czujnika, ma on dwa połączenia, a niektóre zespoły, w tym Red Bull, usuwają je i wstawiają własne połączenia.”
komentarze
1. RyżyWuj
Z tego się robi naprawdę jedna wielka farsa. Zaspoły mogą modyfikować czujnik?! RBR powinien dostać kolejną dyskwalifikację i może wtedy nauczą się grać sportowo.
2. Kalor666
Czy nie łatwiej się przyznać że Daniel jest szybszy? :-)))
3. Anuk
Chciałabym wiedzieć kim są te "niektóre zespoły". :]
4. Aciej
Pewnie po kilku okrążeniach wyścigu znowu pewnie dowiemy się, że w obu bolidach byków zepsuły się czujniki. Jednocześnie bolidy te dostaną dodatkowe 100 KM z cudownego nieznanego źródła.
5. KowalAMG
To juz wiemy dlaczego rbr jest tak mocny .
6. vetf1
a gdzie ty niby widzisz tę moc ?
7. somnus
"FIA w takim wypadku pozwoliła ekipie przejść na własny model obliczeniowy. " I już wiadomo skąd 2 i 3 miejsce RBR w kwalifikacjach
8. Hamcio20
W moich oczach RedBull to straszni krętacze . Nie wiedzą co oznacza słowo fair-play. najwidoczniej nie moga się pogodzić z porażką i próbują wszystkiego . FIA powinna ich trochę bardziej utemperować bo kary pieniężne nic dla takiego zespołu jakim jest RBR nie znaczą .
9. Mind
Wątpię, aby czujnik i własna metoda obliczania przepływu paliwa była dzisiaj decydująca. RBR odnotował dobre pozycje ponieważ mają bardzo dobrą aerodynamikę co pozwoliło na pewniejsze prowadzenie bolidów. Swoją drogą jeżeli wiedzą gdzie leży problem to sytuacja nie powinna mieć miejsca w kolejnym wyścigu.
10. KowalAMG
A świstak siedzi i zawija je w sreberka dziwne jest to ,ze tylko rbr ma kłopoty z czujnikiem FIA powinna to ponownie zbadać bo znowu idzie lewizna .. I teraz wykluczyć na min 3 wyscigi majstra .
11. Root
Coraz bardziej widać, jak wszyscy chcą na siłę zdusić RedBulla, nie ważne uczciwie, czy nie.
Mamy w tym roku ograniczenie do 100 kg paliwa i ograniczenie przepływu chwilowego, obie te wartości są przez RedBull przestrzegane, więc znaleziono inny sposób na dokopanie ekipie z Milton Keynes.
12. Aciej
Root własnie w tym problem, że nie przestrzegają chwilowego przepływu.
Nie byli wstanie tego udowodnić w czasie apelacji i nadal kombinują w tym zakresie zamiast się dostosować jak każdy inny zespół.
13. FAster92
Problem rozwiązany 2 i 3 miejsce w Q! Świetnie RBR sobie pogrywa. 11. Root Ale kto im chce dokopać? Przegrali sprawę i znowu zaczynają kombinować. 12. Aciej Wg. mnie to już za dużo... podczas testów ledwo okrążenie przejechali a teraz kombinują jak tu ugrać najwięcej jak się da. Zespoły powinny zareagować na takie oszustwa o FIA nie mówię bo im chyba to na rękę, nie wiem ale RBR nie potrafi chyba pogodzić się z tym, że są lepsi od nich na dodatek nie łamiąc regulaminu.
14. youda
Wszyscy widzę znawcy intryg RBR jakby siedzieli sami w paddocku i wiedzieli najlepiej...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz