komentarze
  • 1. ChrisDeFirenze
    • 2014-03-20 10:01:40
    • *.opera-mini.net

    Mi wystarczy, że silniki będą się rozkręcać do maksymalnych obrotów i nie trzeba będzie ściągać nogi z gazu.

  • 2. wheelman
    • 2014-03-20 10:39:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak czasami czytam Laude to mi się krew bardziej gotuje, niż przy czytaniu Montezemolo. Obaj takie farmazony pieprzą, że głowa mała.
    Głos silników jest do dupy i tyle. Jak da się coś z tym zrobić, to należałoby to zrobić a nie gadać od rzeczy.

  • 3. bocianos1
    • 2014-03-20 10:54:49
    • *.foxlan.net.pl

    Mi ten dzwięk przypomina Nissana Skyline i przyznam , że ten dzwięk nawet mi się podoba . Co innego te oszczędzanie paliwa , to się powinno zmienić !!!!!!

  • 4. Jarkeczek
    • 2014-03-20 11:14:31
    • *.adsl.inetia.pl

    heh, mój odkurzacz lepiej brzmi, tyle względem komentarza.

  • 5. SilverX
    • 2014-03-20 12:06:40
    • *.koronowo.com.pl

    Nic się nie da zrobić, takie mamy silniki i tyle. W latach 80 też silniki turbo nie były dużo głośniejsze.

  • 6. radzix
    • 2014-03-20 12:38:08
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    To trzeba było myśleć o konsekwencjach 5 lat temu, a nie teraz sami płaczą nad rozlanym mlekiem.

  • 7. Jarkeczek
    • 2014-03-20 12:47:33
    • *.adsl.inetia.pl

    Widziałem gdzieś w necie filmik z przejazdu elektrycznego skutera, z rollgazem miał sprzęgnięty wzmacniacz i głośnik, i podkręcając "gaz" z głośnika wydobywały się dźwięki. Może więc tak i w F1? Do bolidów dołączyć generatory dźwięków nagranych w bolidach z V10 czy V8, odpowiednio wzmocnione imitowały by wyścigi Formuły 1.

  • 8. fotoman
    • 2014-03-20 13:31:54
    • *.adsl.inetia.pl

    @7 jasne, a przed GP byłoby głosowanie, czy fani chcą odgłosy V12,10, czy może V8 ;)

  • 9. devious
    • 2014-03-20 15:41:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Teraz się nic nie da zrobić ale zespoły mogą przegłosować zmiany na 2015 i lata kolejne.

    Co poprawiłoby dźwięk bolidów?

    1) Podniesienie limitu paliwa i przepływu na godzinę - by można było faktycznie wciskać gaz do dechy... Ograniczenie zużycia paliwa jest OK - w F1 wiele razy w przeszłości się oszczedzało ale trzeba znać umiar - bo przecież bolidy mogłby spalic i połowę tego co obecnie - po prostu nikt by 200km/h nie przekraczał :) Ale to byłoby idiotyczne, prawa? Tak samo obecnie limit jest trochę za niski i bolidów nikt nie dokręca do maks. obrotów. A na maks. obrotach na treningach nie brzmiało to tak źle...

    2) Dzięki podniesionemu limitowi paliwa możliwe byłoby podniesienie limitu obrotów i to o kilka tysięcy - spowoduje to dużo większą prędkość spalin a co za tym idzie zwiększy ilość energii gazów wylotowych (co już poprawi dźwięk a poza tym możliwy byłby punkt 3).

    3) Wprowadzenie podwójnego układu wydechowego - gdzie jeden układ jest "odetkany" a drugi "zatkany" turbiną. Nie wiem czy takie coś jest możliwe, ale myślę że jest. Dzięki temu, że byłoby więcej energii w gazach wylotowych (więcej obrotów silnika) część spalin mogłaby napędzać turbinę a część być odprowadzana bezpośrednio i dawać akustyczną orgię. Oczywiście to bardzo skomplikowałoby system i część energii by się "marnowała" (a przecież chodzi by się nie marnowało nic - taka jest idea nowych silników F1) ale coś kosztem czegoś - jak chcemy mieć super dźwięk to trzeba coś poświęcić.

    Moim zdaniem świetnie brzmiące silniki turbo są możliwe tylko trzebaby zmienić regulamin - myślę sami producenci silników zgodziliby się na zmiany bo to byłoby w ich interesie. Wszak nikt nie chce by kibice (klienci) śmiali się z ich wyrobów, prawda?

    Obecny regulamin to strzał w stopę F1 i producentów silników - zamiast wzbudzać zachwyt wszyscy śmieją się z tych silników. Niskie spalanie jest fajne i dobrze, że silniki F1 są super-efektywne ale nie można zapominać, że przede wszystkim powinny być:
    a) piekielnie mocne
    b) piekielnie głośne

    Niskie spalanie to powinien być dodatkowy atut a nie główna zaleta silnika F1 :)

  • 10. Kalor666
    • 2014-03-20 17:24:14
    • *.opera-mini.net

    Ktoś tu zapomniał o kibicach. Bez kibiców nie będzie F1. Jeśli będzie nuda to nikt nie przyjdzie na wyścig i stacje przestaną kupować prawa do transmisji. A to gwóźdź do trumny tego sportu. Dziękuję.

  • 11. Dexterus
    • 2014-03-20 17:24:53
    • *.dynamic.vectranet.pl

    @2. wheelman

    Czemu niby "pieprzy farmazony"? Zakładając, że tłumaczenie jest zgodne z oryginałem, powiedział coś, co jest absolutną prawdą, podczas gdy inni krygują się, aby to przyznać: "nie widzi możliwości szybkiego podniesienia głośności nowych bolidów F1". I dokładnie tak jest!

    Silniki zostały zamrożone przez Białą Czarow...eee...znaczy się... FIA, a zresztą i tak teraz priorytetem dla wszystkich jest zadbanie o ich niezawodoność, poprawa osiągów oraz walka o zmieszczenie się w limicie części na sezon.

    Formuła 1 jest teraz jak obrzydliwy, źle skonstruowany wieżowiec. Wszyscy inżynierowie isą skoncentrowani teraz na tym, aby się nie zawalił i aby dało się w nim mieszkać. To, że okoliczni mieszkańcy narzekają na to, że jest pomalowany na sraczkowaty kolor, jest teraz najmniejszym zmartwieniem.

    Owszem, tak jak przedmówcy mówili, trzeba było o tym pomyśleć 5 lat temu; albo nie trzeba było wdrażać porąbanych przepisów o oszczędzaniu paliwa, limitach przepływu na godzinę i tak dalej. Ale Lauda ma szczerą rację - nic teraz się nie da zrobić. Ten sezon będzie już odywał się w rytmie kosiarek oraz Priusów. Szacun zatem przynajmniej dla Laudy za to, że nie wstydzi się nazwać rzeczy po imieniu.

    Ewentualnie zróbmy jak w Czasie Apokalipsy, tylko zamiast "Cwałowania Walkirii" niech z głośników lecą nagrania z poprzednich sezonów...

    (przepraszam za niemerytoryczny wtręt, ale głupie żarty się mnie dziś trzymają, zresztą - przy obecnym kształcie F1 - nie zostało nam wiele więcej niż tylko śmiech przez łzy)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo